    From: "Jakub" <...@...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: borland, czesc dalsza.
    Date: Sat, 6 Aug 2005 16:23:12 +0200

    "Przemek R..." <p...@t...gazeta
    .pl>
    wrote in message news:dd2e5b$r4h$1@inews.gazeta.pl...

    > a czy straty nie beda wyrownane w momencie zakupienia wersji komercyjnej ?
    > Bo ztego co mi wiadomo w poslce otrzymauje si eodszkodowania za
    > faktycznie poniesione straty.

    Niby tak, ale np. będziesz musiał zapłacić owe odszkodowanie wysokości ceny
    licencji komercyjnej a dopiero potem za tą kwotę zakupić licencję na legalne
    korzystanie.

    Wyrównanie strat z tytułu złamania zasad licencji nie upowaznia do
    posiadania licencji komercyjnej, która może być zupełnie czym innym.

> [...]
    > "Jeżeli licencjobiorca korzysta z Produktu lub jakichkolwiek Dzieł w
    > dowolnym Celu komercyjnym lub zezwala innym na takie korzystanie, w
    > sprzeczności z udzieloną licencją, licencjobiorca zgadza się zakupić po
    > obowiązujących w danym czasie cenach detalicznych taką liczbę licencji
    > aktualnej w danym czasie wersji programu Delphi Professional, która
    > odpowiada liczbie posiadanych licencji Produktu. "
    >
    > moim zdaniem to pozbawia firme borland mozliwosci dochodzenia
    > odsszkodowania w formie zwrotu czerpanych korzysci z
    > programow stworzonych w tymze srodowisku.

    Nie, to Cię jeszcze bardziej obciąża. Bo nie ma tu dekralacji ze strony
    Borland że nie będzie sobie rościło prawa do odszkodowania, zaś Ty
    deklarujesz że zakupisz komercyjne wersje.