  • 1. Data: 2005-04-02 16:50:58
    Temat: areszt tymczasowy - odwolanie
    Od: "Domino" <d...@s...pl>

    kolesia ktorego dowod ktos skserowal i zalozyl konto z jego danymi uzyte w
    popelnieniu przestepstwa aresztowano tymczasowo (jest decyzja sadu).
    przedstawiono mu zarzuty jakoby to on byl podejrzanym o to przestepstwo i
    uzasadniono areszt mozliwoscia utrudnienia sledztwa. czy istnieje mozliwosc
    aby zostal wypuszczony szybciej? np. oczyscic go z zarzutow lub udowodnic ze
    nie ma jak utrudnic sledztwa w sumie to oni powinni napisac w uzasadnieniu
    co mieli na mysli :) ).
    czy po wypuszczeniu go dostanie za to jakas kase (l.dni*dniowka w
    areszcie) - czy jest wogole taka mozliwosc? jesli tak to jak sie o nia
    ubiegac?

  • 2. Data: 2005-04-02 17:18:03
    Temat: Re: areszt tymczasowy - odwolanie
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

    Dnia 02.04.2005 Domino <d...@s...pl> napisał/a:
> [...]
    > nie ma jak utrudnic sledztwa w sumie to oni powinni napisac w uzasadnieniu

    Napisali zapewne, ze za czyn grozi wysoka kara pozbawienia wolnosci, istnieje obawa
    matactwa, zacierania sladow, oraz istnieje wysokie prawdopodobienstwo popelnienia
    czynu
    przez podejrzanego. Mozna probowac skladac wniosek o zmiane srodka na inny (np. dozor

    policyjny), ale mysle, ze sie nie uda.

    > czy po wypuszczeniu go dostanie za to jakas kase (l.dni*dniowka w
    > areszcie) - czy jest wogole taka mozliwosc? jesli tak to jak sie o nia
    > ubiegac?

    Jesli uznaja ze jest niewinny, albo umorza postepowanie, moze ubiegac sie o
    odszkodowanie
    za pobyt w areszcie. Ja wystapilem o 40.000PLN za 4.5 mies. niezasadnego tymczasowego

    aresztowania. W ramach ugody uzyskalem 16.000PLN (zaleta jest taka, ze nie czekasz 3
    lata
    na final sprawy).

    --
    *** Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz ***
    *** l...@u...net / +48 505 433 946 / gg://5888 ***

  • 3. Data: 2005-04-02 18:51:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Domino" <d...@s...pl> napisał w wiadomości

    Co to był za bank? Jeśli gość składał wniosek o otwarcie rachunku na
    piśmie, to powinien tam być jego podpis - więc biegły grafolog. W
    bankach na podstawie kserokopii dokumentów raczej załatwić się niewiele
    daje.

  • 4. Data: 2005-04-02 18:51:58
    Od: "Domino" <d...@s...pl>

> [...]
    > popelnienia czynu
    > przez podejrzanego. Mozna probowac skladac wniosek o zmiane srodka na inny

    kara za czyn nie jest wysoka bo max 5lat. czlowiek jest niekarany, wiek
    okolo 45lat. nie posiada wiedzy ani mozliwosci aby je popelnic co na
    pierwszy rzut oka widac.
    gdzie sie zwrocic w celu zlozenia tego wniosku?

> [...]
    > tymczasowego
    > aresztowania. W ramach ugody uzyskalem 16.000PLN (zaleta jest taka, ze nie

    a czy karalne jest niepilnowanie dowodu osobistego? bo jesli nie to jest
    niewinny i bedzie sie ubiegac o zadoscuczynienie :)

  • 5. Data: 2005-04-02 19:00:10
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Domino" <d...@s...pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Niech zlozy u prokuratora wniosek o uchylenie srodka zapobiegawczego.

  • 6. Data: 2005-04-02 19:22:09
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@g...mm.pl>

> [...]
    > piśmie, to powinien tam być jego podpis - więc biegły grafolog. W
    > bankach na podstawie kserokopii dokumentów raczej załatwić się niewiele

    Oj daje, daje

    W mbanku wystarczy wysłać ksero dowodu, podpisać umowę i finał.

  • 7. Data: 2005-04-02 19:46:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Wasilewski napisał(a):

    > W mbanku wystarczy wysłać ksero dowodu, podpisać umowę i finał.

    Problem jest chyba przechwycenie umowy bo zostaje wysłana na adres z
    kserokopii dowodu.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 8. Data: 2005-04-02 19:46:41
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

> [...]
    > pierwszy rzut oka widac.
    > gdzie sie zwrocic w celu zlozenia tego wniosku?

    Prokuratura Rejonowa, odpowiednia do miejsca toczacego sie postepowania.
    Na wniosku musi byc sygnatura akt - wniosek powinna napisac osoba
    przebywajaca w areszcie lub jej adwokat AFAIK (ale moge byc w bledzie)

    > a czy karalne jest niepilnowanie dowodu osobistego? bo jesli nie to jest
    > niewinny i bedzie sie ubiegac o zadoscuczynienie :)

    O winie, lub jej braku zadecyduje sad.
    Jesli postepowanie zostanie umorzone przez Prokurature/Sad, lub Sad na
    rozprawie uzna brak winy, wtedy spokojnie moze ubiegac sie o
    odszkodowanie.

  • 9. Data: 2005-04-02 19:47:49
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

    Dnia 02.04.2005 Johnson <j...@n...pl> napisał/a:
    > Problem jest chyba przechwycenie umowy bo zostaje wysłana na adres z
    > kserokopii dowodu.

    I niestety nie jest wysylana listem poleconym.
    czyli wracamy do watku o allegro wlasciwie :-)

  • 10. Data: 2005-04-02 19:48:49
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > Problem jest chyba przechwycenie umowy bo zostaje wysłana na adres z
    > kserokopii dowodu.

    Chyba ze podasz inny adres do korespondencji...