    From: "Domino" <d...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: areszt tymczasowy - odwolanie
    Date: Sat, 2 Apr 2005 20:51:58 +0200

    > Napisali zapewne, ze za czyn grozi wysoka kara pozbawienia wolnosci,
    > istnieje obawa
    > matactwa, zacierania sladow, oraz istnieje wysokie prawdopodobienstwo
    > popelnienia czynu
    > przez podejrzanego. Mozna probowac skladac wniosek o zmiane srodka na inny
    > (np. dozor
    > policyjny), ale mysle, ze sie nie uda.

    kara za czyn nie jest wysoka bo max 5lat. czlowiek jest niekarany, wiek
    okolo 45lat. nie posiada wiedzy ani mozliwosci aby je popelnic co na
    pierwszy rzut oka widac.
    gdzie sie zwrocic w celu zlozenia tego wniosku?

    > Jesli uznaja ze jest niewinny, albo umorza postepowanie, moze ubiegac sie
    > o odszkodowanie
    > za pobyt w areszcie. Ja wystapilem o 40.000PLN za 4.5 mies. niezasadnego
    > tymczasowego
    > aresztowania. W ramach ugody uzyskalem 16.000PLN (zaleta jest taka, ze nie
    > czekasz 3 lata
    > na final sprawy).

    a czy karalne jest niepilnowanie dowodu osobistego? bo jesli nie to jest
    niewinny i bedzie sie ubiegac o zadoscuczynienie :)