  • 1. Data: 2005-04-02 14:03:40
    Temat: @@ Rekojmia @@ Prawo konsumenta @@ prosze o pomoc.
    Od: " Lechu545454" <l...@g...pl>

    Witam. Mam taki przypadek i prosze o pomoc.
    Kupiłem w czwartek tj.31,03 telefon stacjonarny (przenośny. Wieczorkiem
    rozpakowalem podłaczyłem i zaczalem ladowac 15 godzin baterie bo tak było
    napisane w instrukcji, tzw:formatownie.I tak tez zrobilem. Przyszedł piatek
    wieczor i zaczalem go testowac sprawdzac. W instrukcji jest napisane od 30m
    do 300m. Kiedy szedłem pietro niżej do innego pokoju byl juz b slaby
    zasieg. rozmawiac mozna bylo ale byly przerwania i jakosc polaczenie bardzo
    mnie nie zadawalala. Ogólnie piszac jestem bardzo niezadowolony z towaru.
    Dzisiaj poszedłem oddac ten tel. Uplyneły 3 dni. Pan w dziale reklamacji
    powiedzia ze NIE odda mi pieniedzy nie moge tez wymienic sztuke za sztuka
    ani nie moge dopłacic na inny lepszy model TYLKO moze mi go przyjac na
    gwarancji.Gwarancja oczywiscie byla podbita przy zakupie.
    I teraz pytam:
    Czy mogł tak zrobic?
    Czy nie mam prawa oddac towaru przed uplywem trzech dni jesli nie jestem z
    niego zadowolony?

    Prosze Was o pomoc.

    Pozdrawiam

    ps. Jest to Makro w Poznaniu.

  • 2. Data: 2005-04-02 14:15:04
    Temat: Re: @@ Rekojmia @@ Prawo konsumenta @@ prosze o pomoc.
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Lechu545454 napisał(a):
> [...]
    > ani nie moge dopłacic na inny lepszy model TYLKO moze mi go przyjac na
    > gwarancji.Gwarancja oczywiscie byla podbita przy zakupie.

    to zależy...
    Jeśli jesteś konsumentem (zakup był bez związku z prowadzoną
    działalnością gospodarcza lub zawodową) nie powinien, bo
    odpowiedzialności sprzedawcy względem konsumenta za niezgodność towaru z
    umową wyłączyć ani ograniczyć nie można. Gwarancja jest niezależną umową
    i kupującemu przysługuje wybór z czego chce skorzystać. Z tym że
    odstąpić od umowy (zwrócić towar) można tylko jeśli naprawa i wymiana są
    niemożliwe, wymagałyby nadmiernych kosztów, nie nastąpiłyby w
    odpowiednim terminie.
    Jeśli nie jesteś konsumentem - rękojmię można ograniczać, a nawet
    całkowicie wyłączyć w umowie. Jeśli to nie nastąpiło - wybór między
    rękojmią a gwarancją należy do kupującego.
    O niezgodności towaru z umową możesz poczytać w ustawie o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej, o rękojmi w kodeksie cywilnym.

    > Czy nie mam prawa oddac towaru przed uplywem trzech dni jesli nie jestem z
    > niego zadowolony?

    nie masz

    > ps. Jest to Makro w Poznaniu.

    Jesteś konsumentem?

    A czy telefon ma wady/jest niezgodny z umową to inna sprawa, o której
    się nie wypowiadam. Bo co niby oznacza 30-300 m?

    KG

  • 3. Data: 2005-04-02 18:54:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Lechu545454" <l...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:d2m8nr$n05$1@inews.gazeta.pl...

    Sprawdź najpierw w tej instrukcji, czy czasem zasięgu nie określono na
    wolnej przestrzeni. Jeśli budynek jest żelbetowy, albo ma stalową
    konstrukcję, to łączność bezprzewodowa może być poważnym problemem przy
    użyciu dowolnego telefonu.

  • 4. Data: 2005-04-03 09:43:52
    Od: "Lechu54" <a...@w...pl>

> [...]
    > O niezgodności towaru z umową możesz poczytać w ustawie o szczególnych
    > warunkach sprzedaży konsumenckiej, o rękojmi w kodeksie cywilnym.

    Co znaczy czy jestem konsumentem.?
    Wydaje mi sie ze tak. tzn jestem osoba prywatną. Kupowałem ten telefon dla
    siebie do prywatnego uzytku i prywatnego domu.

    > A czy telefon ma wady/jest niezgodny z umową to inna sprawa, o której się
    > nie wypowiadam. Bo co niby oznacza 30-300 m?

    Od 30 do 300 metrów a u mnie w lini prostej nawet przy 15stu metrach jest
    nie tak.

    A nawiasem pisząc nie moge zrozumiec dlaczego klient kupujacy obojetnie jaki
    towar MUSI oddac towar na gwarancji jesli w przeciagu np: trzech dni
    wykryje wade. to jest chore. człowiek idzie do sklepu i chce dobry sprawny
    towar. Uwazam ze powinni po takim czasie wymienic na nowy a nie czekac
    cholerne min. 14 dni.
    Myle sie???

  • 5. Data: 2005-04-03 09:47:50
    Od: "Lechu54" <a...@w...pl>

    > Sprawdź najpierw w tej instrukcji, czy czasem zasięgu nie określono na
    > wolnej przestrzeni.
    Nie.

    >Jeśli budynek jest żelbetowy, albo ma stalową
    > konstrukcję, to łączność bezprzewodowa może być poważnym problemem przy
    > użyciu dowolnego telefonu.
    Nie jest.

    Mialem wczesniej inny tel bezprzewodowy i było extra. dosłownie w kazdym
    miejscu domu (a ma 3 kondygnacje) był czysty piekny dzwiek i jakosc
    połączenia.

  • 6. Data: 2005-04-04 21:12:15
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Lechu54 napisał(a):
    > Co znaczy czy jestem konsumentem.?
    > Wydaje mi sie ze tak. tzn jestem osoba prywatną. Kupowałem ten telefon dla
    > siebie do prywatnego uzytku i prywatnego domu.

    Jesteś konsumentem. Jeśli tylko nie ma jakiejś faktury wystawionej na
    "firmę", to możesz korzystać z praw przysługujących na podstawie ustawy
    o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Poczytaj
    www.federacja-konsumentow.org.pl

> [...]
    > wykryje wade. to jest chore. człowiek idzie do sklepu i chce dobry sprawny
    > towar. Uwazam ze powinni po takim czasie wymienic na nowy a nie czekac

    Nie musi.
    Co do terminu - postaw się na miejscu sprzedawcy - przynosisz towar i
    mówisz że nie działa zgodnie z gwarancją, on tak naprawdę nie ma
    możliwości sprawdzenia go od razu. Przy odpowiedzialności za niezgodność
    towaru z umową 14 dni, to termin maksymalny na udzielenie odpowiedzi,
    czasem jednak "odpowiedni termin" na dokonanie naprawy może być krótszy
    niż te 14 dni. Z tym, że to teoria, a swoich praw pozostaje dochodzić w
    sądzie... Z niepewnym skutkiem, bo to pojęcie bardzo ocenne. Czasem
    lepiej poczekać.

    KG