  • 11. Data: 2005-04-02 20:54:57
    Temat: Re: areszt tymczasowy - odwolanie
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@g...mm.pl>

    news:d2mt2o$ha$3@nemesis.news.tpi.pl...

    > Problem jest chyba przechwycenie umowy bo zostaje wysłana na adres z
    > kserokopii dowodu.

    A skan dowodu, przed wydrukowaniem, to tak ciężko przerobić?

  • 12. Data: 2005-04-02 21:26:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <r...@g...mm.pl> napisał w
    wiadomości news:d2mrcl$fp8$1@news.onet.pl...

    > W mbanku wystarczy wysłać ksero dowodu, podpisać umowę i finał.

    Na grupie bankowej ktoś kiedyś pisał, ze podpis składa się w obecności
    pracownika poczty / kuriera i on jest obowiązany do sprawdzenia
    oryginału dokumentu.

  • 13. Data: 2005-04-02 21:44:04
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    >

    > Na grupie bankowej ktoś kiedyś pisał, ze podpis składa się w obecności
    > pracownika poczty / kuriera i on jest obowiązany do sprawdzenia

    różne banki mają różne procedury. Grupa BRE wybrała kopię dokumentu,
    krajowy numer telefonu i krajowy adres korespondencyjny jako wystarczające

    M.

  • 14. Data: 2005-04-02 21:55:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:d2n3vn$hc5$3@nemesis.news.tpi.pl...

    > różne banki mają różne procedury. Grupa BRE wybrała kopię dokumentu,
    > krajowy numer telefonu i krajowy adres korespondencyjny jako
    wystarczające

    Moim zdaniem prowadzi to do zjawisk kryminogennych. Potem się dziwią
    niektórzy, ze ludzie na Allegro czy innych temu podobnych portalach nie
    chcą przedpłat dokonywać na rachunki takich dziwnych banków.

  • 15. Data: 2005-04-02 22:02:52
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > niektórzy, ze ludzie na Allegro czy innych temu podobnych portalach nie
    > chcą przedpłat dokonywać na rachunki takich dziwnych banków.

    Nie przejmuj się - inne banki mają jeszcze śmieszniejsze procedury, np.
    wysyłaka dokumentow przez kuriera, gdzie na umowie, będącej jednocześnie
    potwierdzeniem doręczenia przesyłki, może podpisać się każdy domownik ;-)

    Z drugiej strony sa kraje, gdzie można rachunek bankowy założyć przez
    telefon - nawet bez podpisania umowy- i nikt się o to nie niepokoi.
    Chęć do kontrolowania wszystkiego jeszcze drzemie w naszych urzednikach
    (vide problem rejestracji prepaidów), ale na szczęście coraz rzadziej...

    M.

  • 16. Data: 2005-04-02 22:03:37
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > Moim zdaniem prowadzi to do zjawisk kryminogennych.

    Ja juz to dawno temu stwierdzilem. Niby czemu kradzione dowody osobiste sa
    takim chodliwym towarem?

  • 17. Data: 2005-04-02 22:07:02
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Heming napisał(a):

    > Ja juz to dawno temu stwierdzilem. Niby czemu kradzione dowody osobiste sa
    > takim chodliwym towarem?

    ale PO CO kraść DO dla założenia konta w banku internetowym?? W
    marmurkowym, to szybciej. W poprzednim DO miałem zdjęcie ... hmmm.. z
    przed 20 lat? Może więcej. I zawsze byłem precyzyjnie rozpoznawany przez
    pracownikow banków :-P

    M.

  • 18. Data: 2005-04-02 22:07:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:d2n532$okl$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    jednocześnie
    > potwierdzeniem doręczenia przesyłki, może podpisać się każdy domownik
    ;-)

    A kurier czasem dokumentu nie sprawdza?

> [...]
    urzednikach
    > (vide problem rejestracji prepaidów), ale na szczęście coraz

    Wiesz, my mamy ustawę o podpisie elektronicznym. Tyle, ze w praktyce
    martwą, bo to uważam byłoby o wiele lepsze wyjście.

  • 19. Data: 2005-04-02 22:18:58
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <r...@g...pl> napisal(a):
    > np.
    > jednocześnie
    > ;-)
    >
    > A kurier czasem dokumentu nie sprawdza?

    Powinien, w praktyce to często fikcja. Kurier zarabia tyle, ile zdąży
    rozwieźć. Resztę sobie dopowiedz.
    --
    Samotnik

  • 20. Data: 2005-04-02 22:19:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:d2n5oi$pk3$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Powinien, w praktyce to często fikcja. Kurier zarabia tyle, ile zdąży
    > rozwieźć. Resztę sobie dopowiedz.

    Troszkę ryzykuje. Podejrzewam, ze na umowie składa podpis potwierdzający
    zgodność podpisu. Jeśli grafolog potwierdzi, ze podpis jest innej osoby,
    niż był dokument, to kurierowi stawia się zarzut poświadczenia
    nieprawdy.