  • 1. Data: 2003-08-06 06:43:19
    Temat: alkohol nieletnim?
    Od: "Sasza" <s...@p...onet.pl>

    Witam,
    otoz wiem ze sprzedaz alkoholu nieletnim jest bezprawna (z telewizyjnej
    reklamy sie dowiedzialem ;)))
    Ale co w przypadku gdy taki malolat przyjdzie sobie do baru, zamowi drinka
    za 'grubsze' pieniadze, a przy placeniu barman zazada dowodu i okaze sie, ze
    go nie ma? Kto wtedy placi?

    Pozdrawiam
    Sasza

  • 2. Data: 2003-08-06 06:52:22
    Temat: Re: alkohol nieletnim?
    Od: "mer" <b...@i...pl>

> [...]
    > za 'grubsze' pieniadze, a przy placeniu barman zazada dowodu i okaze sie, ze

    Długo na tym problemem myślałeś? :))
    A przyszło ci do głowy, że powinien zapytać o dowód przy zamawianiu drinka?

    mer

  • 3. Data: 2003-08-06 07:05:07
    Od: "Sasza" <s...@p...onet.pl>

    > Długo na tym problemem myślałeś? :))
    > A przyszło ci do głowy, że powinien zapytać o dowód przy zamawianiu
    drinka?

    > mer

    A co jesli gowniaz flaszke zamowi przez telefon i taksowkarz przywiezie?
    Sasza

  • 4. Data: 2003-08-06 07:07:48
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bgq833$i2d$1@news.onet.pl>, Sasza wrote:
    > Ale co w przypadku gdy taki malolat przyjdzie sobie do baru, zamowi drinka
    > za 'grubsze' pieniadze, a przy placeniu barman zazada dowodu i okaze sie, ze
    > go nie ma? Kto wtedy placi?

    Nie rozumiem jaka różnica w stosunku do sprzedaży w sklepie. Przeciez to
    się rozstrzyga na etapie wydawania alkoholu a nie pobierania opłaty.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2003-08-06 07:26:29
    Od: "Joanna" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Sasza" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A co jesli gowniaz flaszke zamowi przez telefon i taksowkarz przywiezie?

    A to juz nie jest problem sklapu. Taksówkarza rownież, bo nie jemu udzielono
    koncesji. Jedynie sumienia taksówkarza
    Pozdrawiam
    Joanna

  • 6. Data: 2003-08-06 07:53:46
    Od: "kac" <k...@g...pl>

    To jest wpływ reklamy!!!!
    Spoty telewizyjne są idiotycznie skonstruowane. W jednym bidne dziewczę pyta
    się o dowód dopiero gdy stawia szczeniakowi flaszkę na ladzie a wyłysiały
    Pan Kleks (albo ktoś do niego bardzo podobny) z tyłu pyta czy ma on 18 lat.
    To to biedne dziewczę powinno się zapytać zanim sięgnie po flaszkę dla
    dzieciaka !!!

    W drugim spocie barman najpierw się narobi przy drinku a na końcu się pyta
    czy dziewczyna ma 18 lat. Palant i tyle - najpierw się powinien zapytać to
    by się nie narobił i nie zmarnował składników na drinka (no, chyba że zaraz
    opchnie tego samego drinka komuś innemu :-) )
    Oczywistym jest, że najpierw należy się spytać czy ktoś ma 18 lat o potem
    sprzedawać.

    Pozdr. kac

  • 7. Data: 2003-08-06 08:48:41
    Temat: Odp: alkohol nieletnim?
    Od: "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl>

    Witam,
    1. W reklamie wystepuje pan Piotr Fronczewski. I nie wzial za to ani grosza.
    2. sprzedaz alkoholu nieletnim jest przestepstwem art 43 ust 1 ustawy o
    wychowniu w trzezwosci i przeciwdzialaniu alkoholizmowi
    3. sprzedawca nie ma prawa sprzedac alkoholu nieletniemu - i nie wazne
    kiedy zapyta o dowod, wazne zeby nie sprzedal, a jak zauwazyles zapewnie, bo
    bardzo wnikliwie przygladales sie tym spotom, ze uwage na to, ze
    sprzedawczyni chce sprzedac alkohol dzieciakowi, zwraca inny klient
    4. sprzedawcy nie wiedza, ze w/w jest przestepstwem i ze maja prawo
    legitymowac, jezeli maja podejrzenie co do niepelnoletniosci klienta ( wiem,
    bo prowadze takie szkolenia)
    5. barman widocznie zauwazyl, ze mimo tego, ze sie narobil przy driniu,
    POMYSLAL - "sprzedac? - nie sprzedac?a moze to zakup kontrolowany? szef
    straci zezwolenie na alkohol a ja robote? moze jednak sie spytam o ten
    cholerny dowod? a moze jestem w ukrytej kamerze a faceci przy stoliku to
    policjanci w cywilu ;-)))))" - ryzyko barmana
    6. cala ta kampania moze choc troche uswiadomi ludziom, zeby zwracali,
    cholera jasna , uwage na to, co dzieje sie wokol nich, na te znieczulice nie
    ma lekarstwa, ale probowac mozna
    7. widac, ze kampania odnosi sukces - czy sie mowi dobrze czy zle, ale sie
    mowi - wazne, ze wzbudza duskusje ;-)

    pozdrawiam serdecznie

    Asia

    Użytkownik kac <k...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bgqc6b$sq1$...@i...gazeta.pl...

  • 8. Data: 2003-08-06 08:57:01
    Od: "Sasza" <s...@p...onet.pl>

    > A to juz nie jest problem sklapu. Taksówkarza rownież, bo nie jemu
    udzielono
    > koncesji. Jedynie sumienia taksówkarza
    > Pozdrawiam
    > Joanna

    No tak, ale telefonistka nie widzi przeciez klienta, jedynie przyjmuje
    dyspozycje przez telefon. I kto mu wtedy zaplaci za towar i przywoz, jesli
    on nie wyda alkoholu nieletniemu? Po prostu pytam, czy moze skasowac za
    (przynajmniej) kurs, jesli usluga nie zostanie zrealizowana - czyli klient
    nie ma tych 18 lat?
    Sasza

  • 9. Data: 2003-08-06 09:22:53
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    > 4. sprzedawcy (...) maja prawo legitymowac

    Na jakiej podstawie prawnej?
    Myślałem, że legitymowac mogą tylko mundurowi?
    Ktoś wie jak to jest?

    Alek

  • 10. Data: 2003-08-06 09:39:54
    Od: "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl>

    Tak, ja wiem

    art 15 ust 2. ustawy o wychowaniu w trzezwosci (...)
    " w przypadku watpliwosci co do pelnoletnosci nabywcy sprzedajacy lub
    podajacy napoje alkoholowe uprawniony jest do zadania okazania dokumentu
    stwierdzajacego wiek nabywcy"

    pozdrawiam

    Asia
    Użytkownik Alek <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych