  • 11. Data: 2003-08-06 09:51:31
    Temat: Re: alkohol nieletnim?
    Od: "kac" <k...@g...pl>

    Fronczewskiego poznałem oczywiście.
    Nie neguje zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim - uważam że jest to jak
    najbardziej słuszny zapis.
    Chodziło mi jedynie o medialny aspekt. Cóż to była by za reklama gdyby
    barman na początku spytał się o dowód ;-) Nie moglibyśmy oglądać tak długo
    pięknej dziewczyny i pięknego drinka.
    Fronczewskiemu CHWAŁA że nie wziął kasy i tylko trzeba sprzedawców
    uświadamiać!!!
    Co do uświadamiania ludzi - też jestem za.
    A kampania jest naprawdę ok. i oby odniosła zamierzony skutek,

    czego nam wszystkim życzę i pozdrawiam.

    Użytkownik "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bgqfs7$cqg$1@inews.gazeta.pl...

  • 12. Data: 2003-08-06 10:56:49
    Temat: Odp: alkohol nieletnim?
    Od: "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl>

    > No tak, ale telefonistka nie widzi przeciez klienta, jedynie przyjmuje
    > dyspozycje przez telefon. I kto mu wtedy zaplaci za towar i przywoz, jesli
    > on nie wyda alkoholu nieletniemu? Po prostu pytam, czy moze skasowac za
    > (przynajmniej) kurs, jesli usluga nie zostanie zrealizowana - czyli klient
    > nie ma tych 18 lat?
    > Sasza
    Może telefonistka-jeśli z brzmienia głosu ma wątpliwość, co do pełnoletności
    zamawiajacego alkohol, powinna uprzedzić klienta, że jeśli małolat jest to
    zostanie obciążony kosztami dojazdu taksówki, a alkoholu i tak nie dostanie.
    Tak by sie można zabezpieczyć, by być w zgodzie z prawem i sumieniam a
    kosztów na darmo nie ponosić.
    -Ranata

  • 13. Data: 2003-08-06 20:34:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | A co jesli gowniaz flaszke zamowi przez telefon i taksowkarz przywiezie?

    Ponieważ przestępstwem jest sprzedaż a nie kupno, to nikt nie odpowiada.
    Sprzedawca nie wie, dla kogo jest alkohol i w dobrej wierze może sądzić, że
    dla taksówkarza. Taksówkarz, choćby wiedział, że działa na zlecenie
    nieletniego to kupuje ten alkohol w jego imieniu (taka umowa-zlecenie) więc
    również nie odpowiada. Ewentualnie można by rozważać zastosowanie wobec
    taksówkarza art. 208 kk, ale w orzecznictwie utarło się, że rozpijanie nie
    polega na jednokrotnym dostarczeniu alkoholu. Tak więc gdyby udowodnić
    taksówkarzowi, że temu samemu nieletniemu dostarczał alkoholu, to oczywiście
    art. 208 kk jest jak najbardziej.