  • 41. Data: 2005-07-14 22:54:48
    Temat: Re: abonament tv
    Od: "albert" <a...@w...pl>

    > zmieniaj prawo, ale na innej grupie.

    a jaką proponujesz?
    i coś ty za jeden że mnie wywalasz stąd?
    myślisz że alt.pl.rec.muzyka.techno będzie odpowiedniejsza?
    czy może pl.rec.radio.cb ?

  • 42. Data: 2005-07-15 00:27:14
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    albert wrote:

    > a jaką proponujesz?
    powiem jakiej nie proponuję: pl.soc.prawo bo nie służy do politykowania

    > i coś ty za jeden że mnie wywalasz stąd?
    ależ ja cię stąd nie wywalam.
    pisz tylko na temat

    > myślisz że alt.pl.rec.muzyka.techno będzie odpowiedniejsza?
    > czy może pl.rec.radio.cb ?

    zapytaj ludzi na tamtych grupach.

  • 43. Data: 2005-07-15 01:51:12
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Tak sie podlacze do pytania z ciekawosci.

    Jezeli nie mieszkam w Polsce (wymeldowalem sie). W Polsce pozostalo
    mieszkanie z telewizorem, w ktorymi nikt kompletnie nie mieszka, to czy
    dalej zobowiazany jestem do placenia za telewizor w tym mieszkaniu?

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 44. Data: 2005-07-15 02:01:12
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jasek wrote:
> [...]
    > mieszkanie z telewizorem, w ktorymi nikt kompletnie nie mieszka, to czy
    > dalej zobowiazany jestem do placenia za telewizor w tym mieszkaniu?

    dopókie nie wyrejestrowałeś książeczki abonamentowej to tak.
    trzeba było książeczkę wyrejestrować w momencie wyjazdu

  • 45. Data: 2005-07-15 06:57:10
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    witek napisał(a):
    <ciach>
    > zapytaj ludzi na tamtych grupach.

    mnie moze zapytac i ja powiem ze ta grupa jest odpowiednia ;)

  • 46. Data: 2005-07-15 07:38:42
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    witek wrote:

    > Ale telefon do takiej grupy fabrycznie nie należy.
    >
    > Tak samo jak fabrycznie odbiornikiem telewizyjnym nie jest karta do PC
    > jak i monitor komputerowy.
    > I od takiego zestawu abonamentu sie nie płaci i o to właśnie upominała
    > się Waniek.

    Gdyby chodziło tylko o to, to nie byłoby tyle hałasu. Jednak Waniek
    upomniała się o znacznie więcej. Większość stacji radiowych a wkrótce i
    telewizyjnych nadaje nie tylko na falach radiowych, ale także w
    internecie (czyli "na" protokole IP - realnetworks itp.). I z
    wypowiedzi pani Waniek wynikało, że chciałaby obciążyć abonamentem
    wszystkich, którzy mogą odbierać program RTV tą drogą - czyli w
    zasadzie wszystkich posiadaczy komputerów z jakimkolwiek dostępem do
    internetu.

  • 47. Data: 2005-07-15 12:43:39
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    witek wrote:

    > dopókie nie wyrejestrowałeś książeczki abonamentowej to tak.
    > trzeba było książeczkę wyrejestrować w momencie wyjazdu

    Az mnie kusi zeby sprawdzic, czy mowa jest o posiadaniu odbiornika na
    terenie RP czy przez obywatela RP. Smiesznie by bylo gdyby istanial
    zapis w wariancie drugim. Wyobrazam sobie 15 milionow Polonii pozwanej
    przez KRRiT za uchylanie sie od placenia.

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 48. Data: 2005-07-15 16:11:14
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    kadencja pani waniek prawdopodobnie skonczy sie jesienia, albo na zime,
    taki prezent bozobnarodzeniowy ;)

  • 49. Data: 2005-07-16 23:03:08
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Jasek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zapis w wariancie drugim. Wyobrazam sobie 15 milionow Polonii pozwanej
    > przez KRRiT za uchylanie sie od placenia.

    Tak się jakoś złożyło, że prawo RP obowiązuje na terenie RP,
    a poza jej granicami już nie.

    Dziwne, prawda?

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 50. Data: 2005-07-16 23:26:24
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    PiotRek wrote:

    > Tak się jakoś złożyło, że prawo RP obowiązuje na terenie RP,
    > a poza jej granicami już nie.
    >
    > Dziwne, prawda?

    W większości przypadków masz rację.
    Ale nie zawsze to jest prawdą, szczególnie tam gdzie chodzi o kasę.
    Podatkom RP podlegasz od całości zarobków niezależnie od tego czy
    zarobiłeś je za granicą, czy nie.
    Alimenty wg prawa polskiego złapią cie również za granicą.
    Inne przykłady też są.
    Oczywiście w przypadku abonamentu RTV raczej nigdzie nie jest to
    napisane, ale można założyć, że chodzi o odbiorniki znajdujące się na
    terenie RP.