  • 1. Data: 2005-07-10 16:04:05
    Temat: jak naklonic wspolwlascicieli do remonu czesci wspolnej???
    Od: "gaet" <g...@o...pl>

    Witam,

    Moze ktos z grupy podpowie jak poradzic sobie z takim problemem:

    Jestem jednym z 4 wspolwlascicieli w 4 kondygnacyjnej kamienicy
    (kazdy ma 1 pietro). Ja jestem wlascicielem ostatnigo pietra,
    zaraz pod strychem. Dach wymaga gruntownego remonu.
    Woda leje mi sie do mieszkania, tynk odpada z sufitu itd.
    Na strychu pognily legary podtrzymujace dach, lada moment to wszystko moze
    zwalic mi sie na leb. Pozostali wspolwlasciciele nie wykazuja
    zainteresowania
    remontem, natomiast proponuja sprzedaz poddasza komus pod adaptacje.
    Na to z kolei ja ni chce sie zgodzic - mam pieniadze na remont i nie zalezy
    mi na dodatkowych sasiadach nad glowa.

    Iteraz pytanie:

    Czy istanieja jakies mechanizmy prawne, przy pomocy ktorych
    mozna zmusic pozostalych wspolwlascicieli do wylozenia kasy na remont??

    Z gory dziekuje za pomoc
    i pozdrawiam.
    K.

  • 2. Data: 2005-07-10 17:15:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    gaet napisał(a):

    > Iteraz pytanie:
    >
    > Czy istanieja jakies mechanizmy prawne, przy pomocy ktorych
    > mozna zmusic pozostalych wspolwlascicieli do wylozenia kasy na remont??

    Art. 199 kc.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-07-11 12:28:41
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gaet" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy istanieja jakies mechanizmy prawne, przy pomocy ktorych
    > mozna zmusic pozostalych wspolwlascicieli do wylozenia kasy na remont??

    Można do sądu, ale to ostateczność. W moim przypadku (właśnie mam mieszkanie
    na strychu) taka jednorazowa zrzutka na remont nie miała szans na
    przejście. Na zebraniu właścicieli z zarządcą nieruchomości ustaliliśmy
    wpłaty na fundusz remontowy i po roku dach przełożono i niezbędnymi
    naprawami więźby dachowej, przekładki kominów.
    Pozdrawiam
    Robert

  • 4. Data: 2005-07-12 08:40:15
    Od: "Wojtek W." <webbo__B-E_Z@S-P_AMU__poczta.onet.pl>

    > szans na przejście. Na zebraniu właścicieli z zarządcą nieruchomości
    > ustaliliśmy wpłaty na fundusz remontowy i po roku dach przełożono i
    A jak nie ma zarządcy? Co wtedy?

    --
    WWWojtas

    http://www.Vitalia.pl
    Pierwszy interaktywny serwis dietetyczny