  • 31. Data: 2005-07-12 20:47:49
    Temat: Re: abonament tv
    Od: szczupak <o...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 11 Jul 2005 18:17:29 -0500, witek napisał(a):

    > Mnie sie pytasz dlaczego się płaci za posiadanie telewizora, a nie
    > lodówki? Zły adres.
    > www.sejm.pl
    >
    > To może mi wyjaśnisz za co się płaci abonamnet rtv?
    > "Abonament rtv płaci się za ...."

    Pan niestety nie rozumie pytan wiec
    dyskusja z Panem mija sie z celem
    EOT.

    szczupak

  • 32. Data: 2005-07-12 22:00:17
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    szczupak wrote:

    > Pan niestety nie rozumie pytan wiec
    > dyskusja z Panem mija sie z celem
    > EOT.

    też tak myślę, szczególnie jak się ma postawę roszczeniową o wszystko.
    Taki mały giertych.

  • 33. Data: 2005-07-14 18:10:59
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Dwa. Abonament jest za posiadanie odbironika, rtv , tak samo jak OC jest
    > za posiadanie samochodu.

    To chyba nie do końca jest takie proste. Nie znam precyzyjnie obecnego stanu
    prawnego, abonament płacę, ale w dawnych czasach (koniec lat 80) miałem
    przygody z abonamentem. Odmówiłem zapłacenia za jeden miesiąc ze względu na
    ciągłe remonty iglicy i przerwy w nadawaniu programów. Z sążnistego pisma jakie
    mi po wielu perypetiach przysłano wynikało oczywiście że abonament nie jest
    opłatą za możliwość odbioru programu (wtedy jeszcze to była tylko TVP) ale za
    sam fakt posiadania "urządzenia umożliwiającego odbiór sygnału". Tylko że takim
    urządzeniem może być również telefon czy domofon (ma słuchawkę, diodę,
    wystarczy podłączyć antenę, uziemienie i stację radiową złapiemy - proszę
    spytać pierwszego lepszego elektronika). Odczepili się wtedy i nie ściągali
    zaległości za tamten miesiąc i nie mam poczucia żebym kogokolwiek okradł. Ale
    to były inne czasy, ponadto dodatkowo kobieta na poczcie nie chciała przyjmować
    opłat, bo odmawiałem wypełnienia rubryki z miejscem pracy (tak, tak! proszę się
    nie śmiać, była wtedy taka rubryczka w książeczce opłat!).

    Porównanie z OC nie wydaje mi sie trafne. Abonament to raczej
    odpowiednik "podatku drogowego" kiedyś płaconego osobno, teraz wliczanego w
    cenę paliwa. OC nie jest "za posiadanie samochodu", ma konkretną, dosyć
    precyzyjnie określoną funkcję.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 34. Data: 2005-07-14 18:43:47
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Czapla wrote:

> [...]
    > opłatą za możliwość odbioru programu (wtedy jeszcze to była tylko TVP) ale za
    > sam fakt posiadania "urządzenia umożliwiającego odbiór sygnału".

    Ale telefon do takiej grupy fabrycznie nie należy.

    Tak samo jak fabrycznie odbiornikiem telewizyjnym nie jest karta do PC
    jak i monitor komputerowy.
    I od takiego zestawu abonamentu sie nie płaci i o to właśnie upominała
    się Waniek.

> [...]
    > cenę paliwa. OC nie jest "za posiadanie samochodu", ma konkretną, dosyć

    OC płacisz w momencie kiedy posiadasz samochód nieważne, czy nim
    jeździsz czy nie i czy on jest sprawny technicznie do jazdy czy nie
    Jak to sugerowali niektórzy, nie używam to nie zapłacę OC

    Abonament płacisz za posiadanie odbiornika, nie ważne czy oglądasz tą
    telewizję, czy nie, ani czy masz techniczną możliwość odbioru sygnału,
    czy nie.

    W tym sensie je porównywałem.

  • 35. Data: 2005-07-14 18:47:48
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    panie witek, place juz za mozliwosc posiadania odbiornika rtv i tv
    a wynosi to akurat 22 % (DWADZIESCIA DWA PROCENT) ceny tych urzadzen
    dziekuje panu za udzial ale jest pan tutaj chyba odosobniony w swoich
    tezach, bo wszystkim nieodpowiada takie prawo, ktore zreszta zostalo
    stworzone do utrzymywania kolegow panow poslow w radach tego i tamtego

  • 36. Data: 2005-07-14 18:52:59
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Harry wrote:
> [...]
    > tezach, bo wszystkim nieodpowiada takie prawo, ktore zreszta zostalo
    > stworzone do utrzymywania kolegow panow poslow w radach tego i tamtego

    grupa prawnicza nie jest od dyskutowania na temat czy komuś prawo
    dopowiada, czy nie. z takimi tezami wybierz się na pl.soc.sejm lub
    pl.soc.lepper, albo gdziekolwiek indziej.
    jeżeli bedziesz miał pytanie czy coś jest zgodne z prawem, lub nie to je
    zadaj, a ja ci w miarę możliwości na nie odpowiem.

  • 37. Data: 2005-07-14 19:22:49
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Tak samo jak fabrycznie odbiornikiem telewizyjnym nie jest karta do PC
    > jak i monitor komputerowy.

    W czasach o których pisałem nie miało to żadnego znaczenia. O ile dobrze
    pamiętam to nawet było gdzieś w przepisach nakazane, że jeśli chcemy
    wyrejestrować telewizor to musimy z niego usunąć lampę. Widocznie przepis
    powstał, gdy wszystkie sprzęty były lampowe.

    > OC płacisz w momencie kiedy posiadasz samochód nieważne, czy nim
    > jeździsz czy nie

    To Muzeum Techniki chyba zbankrutuje... BTW, trzymałem na działce przez wiele
    lat wyrejestrowaną Syrenkę. Nigdy nie płaciłem OC, nikt też nie żądał
    wspomnianego. Coś chyba Ci się pomyliło, albo wprowadzili zakaz
    wyrejestrowywania sprzętów bez złomowania.

    > W tym sensie je porównywałem.

    Ale niezbyt trafnie.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 38. Data: 2005-07-14 19:38:01
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Czapla wrote:

> [...]
    > wyrejestrować telewizor to musimy z niego usunąć lampę. Widocznie przepis
    > powstał, gdy wszystkie sprzęty były lampowe.

    W tej chwili ma się nie nadawać do natychmiastowego użycia.
    czyli obcięcie kabla też jest wystarczające.

> [...]
    > wspomnianego. Coś chyba Ci się pomyliło, albo wprowadzili zakaz
    > wyrejestrowywania sprzętów bez złomowania.

    Eee
    Ja mówiłem o normalnych ludziach, a nie o muzeum techniki i o
    samochodach wyrejestrowanych.

    Wyrejestrowany samochód nie musi mieć OC, z tym, że nie jest tak prosto
    wyrejestrować samochód.

    > Ale niezbyt trafnie.

    Dalej nie moge pojąć dlaczego niezbyt trafnie.

    Masz telewizor, płacisz abonamnet
    masz zarejestrowany samochód , płacisz OC

    fakt, że nie oglądam telewizji , albo nie jeżdzę samochodem nie ma
    żadnego znaczenia w stosunku do obowiązku, lub nie, płacenia tych
    nalezności.

  • 39. Data: 2005-07-14 20:01:31
    Od: "albert" <a...@w...pl>

> [...]
    > jeżeli bedziesz miał pytanie czy coś jest zgodne z prawem, lub nie to je
    > zadaj, a ja ci w miarę możliwości na nie odpowiem.

    prawo czesto trzeba zmieniać więc po to te dyskusje
    jeżeli prawo nie pasuje 99% spoleczenstwa to co trzeba wymienić?
    prawo czy spoleczeństwo?

  • 40. Data: 2005-07-14 20:22:45
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    albert wrote:

    > prawo czesto trzeba zmieniać więc po to te dyskusje
    > jeżeli prawo nie pasuje 99% spoleczenstwa to co trzeba wymienić?
    > prawo czy spoleczeństwo?

    zmieniaj prawo, ale na innej grupie.