  • 91. Data: 2020-06-17 14:12:18
    Temat: Re: a więc wojna!
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.06.2020 o 13:00, Olin pisze:

    > Dlaczego miał się skradać? Facet to nie żaden fotoreporter tylko
    > specjalista budowlany, który sprawował nadzór nad remontem kaplicy. Chciał
    > wykonać dokumentację fotograficzną tynku, ale polscy żołnierze zabronili mu
    > robić zdjęcia.

    Nie wiem dlaczego, ale popatrz na kadr zdjecia. Czy ono przedstawia
    kapliczkę?

    > Jak prowadzisz śledztwo, to też sobie wyobrażasz przebieg zajścia, a potem
    > cały świat ma szukać dowodów, że jednak było inaczej?

    Żadnego śledztwa nie prowadzę. Po prostu rzuciłem okiem na fotkę.

    --
    Robert Tomasik

  • 92. Data: 2020-06-17 14:14:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.06.2020 o 12:54, Olin pisze:

    > Skąd wiesz, z czym wyskoczył Czech?

    Gdybyś nie uciął cyctatu, to by z niego to wynikało.

    > Nawiasem mówiąc po czesku ten organ to "čurák". Skoro ci bogowie wojny nie
    > ogarnęli, że są w Czechach to nie podejrzewam ich o doskonałą znajomość
    > języka.

    Ale nie zawsze sie tłumaczy 1:1. Zwłaszcza przekleństwa.

    > Na czym opierasz to śmiałe przekonanie?
    > Sądzisz, że wszyscy osiedlili się po wejściu Polski do strefy Schengen?

    Sądzę, że nawet wcześniej nikt tej kapliczki ne pilnował.

    --
    Robert Tomasik

  • 93. Data: 2020-06-17 14:56:22
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 17 Jun 2020 14:12:18 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie wiem dlaczego, ale popatrz na kadr zdjecia. Czy ono przedstawia
    > kapliczkę?

    Czego to ma dowodzić?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 94. Data: 2020-06-17 15:01:59
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 17 Jun 2020 14:14:20 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Gdybyś nie uciął cyctatu, to by z niego to wynikało.

    Gdybyś nie wymyślał niestworzonych historii i przedstawiał ich jako
    niewzruszalnej prawdy, można by sobie oszczędzić bezsensownych dyskusji.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 95. Data: 2020-06-17 15:10:29
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 17 Jun 2020 14:05:28 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Żeby było wiadomo, że to granica, a nie fosa.

    Tablice kosztują i to niemało, jeśli mają być rozmieszczone wzdłuż całej
    granicy. Raczej nie warto ponosić takich kosztów dla grupy niedorozwojów,
    którym wydaje się, że wszystko im wolno, bo założyli mundur.

    30 lat temu armia była z poboru, a do szkół wojskowych garnęła się głównie
    młodzież, której gdzie indziej się nie powiodło. Teraz wojsko jest w pełni
    zawodowe i ponoć mają nadmiar chętnych, przeto powinni doń trafiać najlepsi
    z najlepszych. Nie napawa optymizmem, że nasi żołnierze stanowią zagrożenie
    dla samych siebie.
    Zakładając, że tę wysuniętą rubież zajęli nieświadomie, powinno im dać do
    myślenia, gdy przychodzą kolejne osoby i tłumaczą, że są w Czechach.
    Tymczasem ich to zupełnie nie rusza.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 96. Data: 2020-06-17 15:30:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    Dnia Wed, 17 Jun 2020 13:14:12 +0200, J.F. napisał(a):

    >Przemalowali:
    >https://chasingunesco.com/wp-content/uploads/2019/0
    2/dsc_0072-1200.jpg

    >Przecież chodzisz po górach, to powinieneś znać zagadnienie z
    >autopsji.

    Jakos nie zwrocilem uwagi. A moze zwrocilem i zapomnialem.

    >To jest chyba wyznaczone miejsce biwakowe, więc palić można, bo:
    >"Zgodnie z artykułem 30. Ustawy o lasach na terenach leśnych,
    >śródleśnych
    >oraz w odległości do 100 metrów od granicy lasu nie wolno rozniecać
    >ognia
    >poza miejscami wyznaczonymi do tego celu przez właściciela lasu lub
    >nadleśniczego.

    Wydawalo mi sie, ze ten teren do lasu nie nalezy, wiec jak mialby
    lesniczy wyznaczyc miejsce.
    Wydawalo mi sie, ze wrecz prywatny.

    Ale patrze w mape, na sasiedniej polance budynki Lesnictwa, to chyba
    faktycznie teren Lesnictwa.

    No to wezmy druga strone drogi
    https://www.google.com/maps/@50.8454121,16.699048,36
    6m/data=!3m1!1e3

    Na podworku prywatnego pensjonatu tez nie moge ogniska rozpalic ?

    >Zapewne jak wyżej.

    Jest na szczycie kilka wypalonych miejsc, ale zeby sam leśniczy je
    wypalal, to watpie :-)

    J.

  • 97. Data: 2020-06-17 15:35:52
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 17 Jun 2020 15:30:33 +0200, J.F. napisał(a):

    > Na podworku prywatnego pensjonatu tez nie moge ogniska rozpalic ?

    Możesz, aczkolwiek pod pewnymi warunkami.
    http://www.straz-dt.pl/porady/czy-na-terenie-prywatn
    ej-posesji-mozna-palic-ognisko

  • 98. Data: 2020-06-17 17:18:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

    >Możesz, aczkolwiek pod pewnymi warunkami.
    >http://www.straz-dt.pl/porady/czy-na-terenie-prywat
    nej-posesji-mozna-palic-ognisko

    No i o tych 100m od lasu tu pisza ... aczkolwiek

    "wykonywanie czynności mogących wywołać niebezpieczeństwo pożaru (w
    tym rozniecanie ognia w miejscach nie wyznaczonych do tego celu) w
    lasach i na terenach śródleśnych, na obszarze łąk, torfowisk, jak
    również w odległości do 100 m od granicy lasów (§ 40 ust. 1)."

    sformulowanie takie, ze mam watpliwosci czego mi nie wolno :-)

    Jesli np na posesji sobie wyznaczylem miejsce na ognisko ?

    A z drugiej strony, to nawet z takiego malego ogniska moze "iskra"
    poleciec ... do lasu.

    J.

  • 99. Data: 2020-06-17 19:56:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.06.2020 o 15:10, Olin pisze:

> [...]
    > całej granicy. Raczej nie warto ponosić takich kosztów dla grupy
    > niedorozwojów, którym wydaje się, że wszystko im wolno, bo założyli

    Żołnierze nie są jedynymi, których należałoby poinformować o granicy.

> [...]
    > doń trafiać najlepsi z najlepszych. Nie napawa optymizmem, że nasi
    > żołnierze stanowią zagrożenie dla samych siebie.

    Tak, i zatrudnimy geodetów, którzy będą z latać z przyborami geodezyjnymi.

    > Zakładając, że tę wysuniętą rubież zajęli nieświadomie, powinno im
    > dać do myślenia, gdy przychodzą kolejne osoby i tłumaczą, że są w
    > Czechach. Tymczasem ich to zupełnie nie rusza.

    Nie wiadomo, czy kolejne osoby odwiedzały tych samych żołnierzy. To raz.
    po za tym wojsko na rozkazie stoi i nie może się kierować sugestiami
    przechodniów - to dwa. Po trzecie - zauważ - że poprzednio
    odwiedzających nikt nie ostrzeliwał, nie zabił, nie aresztował. Daje to
    podstawy sądzić, że trochę winy za zadymę ponosi ten, co ich odwiedził z
    aparatem. Chyba, że tam gdzieś są zakopane :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 100. Data: 2020-06-17 19:57:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.06.2020 o 14:56, Olin pisze:

    > Czego to ma dowodzić?

    Że to nie ona była fotografowanym obiektem?

    --
    Robert Tomasik