  • 1. Data: 2020-06-10 14:03:02
    Temat: a więc wojna!
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    <<Polscy żołnierze ustawili punkt kontrolny na terenie Czech - tuż przed
    kapliczką, do której zabronili wstępu. Czeskie władze interweniowały w
    Warszawie.

    Do kuriozalnej sytuacji doszło na polsko-czeskiej granicy, która została
    ustanowiona na niewielkim potoku Troja. Po jej polskiej stronie znajduje
    się wieś Pielgrzymów (woj. opolskie, powiat głubczycki), a po czeskiej -
    Pelhrimovy. Tam, około 30 metrów od rzeki, stoi zabytkowa kapliczka, przy
    której - jak piszą czeskie media - turyści lubią się zatrzymywać, by zrobić
    zdjęcia. Ostatnio jednak mieli z tym problem.

    Polscy żołnierze początkowo strzegli zamkniętej z powodu pandemii
    koronawirusa granicy w Pielgrzymowie. Przeszli jednak przez most na rzece
    do czeskiej wsi.

    I - jak relacjonuje czeski portal Denik - ustawili punkt kontrolny tuż
    przed kaplicą i "z pistoletami maszynowymi" zabronili Czechom jej
    odwiedzania.

    Czeski portal wspomina m.in., że specjalista budowlany, który sprawował
    nadzór nad remontem kaplicy, udał się tam 28 maja. Chciał wykonać
    dokumentację fotograficzną tynku, ale polscy żołnierze mieli zabronić mu
    robić zdjęcia.

    Rozmawiał też z nimi Ivo Dokoupil, przedstawiciel ekologicznego
    stowarzyszenia "Hnutí DUHA Jeseníky", które organizowało w czeskiej wiosce
    spotkanie wolontariuszy. Chciał uprzedzić stojących na straży kapliczki
    Polaków, że część osób na pewno będzie chciała ją odwiedzić.

    - Nie pozwolili mi podejść bliżej, niż dziesięć metrów. Dlaczego polska
    armia decyduje, gdzie na terytorium Czech mogę się znajdować, a gdzie nie?
    - mówił czeskiemu portalowi.

    Jak dodaje portal, Ivo Dokoupil "w przeszłości fotografował rewolucyjne
    wydarzenia na Majdanie oraz w rozdartych wojną obszarach Słowiańska i
    Doniecka. Jednak w Pelhrimovie nie odważył się wyciągnąć aparatu przed
    żołnierzami.">>

    https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,26019713
    ,polskie-wojsko-wkroczylo-do-czech-i-okupuje-kaplicz
    ke-to-sie.html#s=BoxOpImg6

    https://natemat.pl/311443,polscy-zolnierze-weszli-do
    -czech-i-zajeli-kapliczke-interwencja-wladz

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2020-06-10 14:54:43
    Temat: Re: a więc wojna!
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Niezłe, trochę to co prawda mniej niż Zaolzie, ale i tak jest ciekawie.
    Inna sprawa, czy można w ogóle napaść na sojusznika z NATO i co w takiej sytuacji
    wynika z punktu (bodajże) piątego traktatu (bodajże) waszyngtońskiego?

  • 3. Data: 2020-06-10 15:39:15
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 10 Jun 2020 05:54:43 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > czy można w ogóle napaść na sojusznika z NATO i co w takiej sytuacji wynika z
    punktu (bodajże) piątego traktatu (bodajże) waszyngtońskiego?

    Należy udzielić pomocy stronie napadniętej, zatem także Wojsko Polskie musi
    wesprzeć Czechów. Przynajmniej nie trzeba daleko jeździć, więc z logistyką
    powinni sobie poradzić.
    Sądzę, że to znakomita okazja dla WOT, żeby przeszły chrzest bojowy.

  • 4. Data: 2020-06-10 16:45:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.06.2020 o 14:03, Olin pisze:

    > Polscy żołnierze początkowo strzegli zamkniętej z powodu pandemii
    > koronawirusa granicy w Pielgrzymowie. Przeszli jednak przez most na rzece
    > do czeskiej wsi.

    Ktoś sie zagalopował, ale popatrzcie na mapę! To 10 metrów! No i z tym
    mostem bym nie szarżował. Przepust. Zaqkładam, że chodzi o to miejsce
    https://goo.gl/maps/GhVa77ZrSwkno1JN8. W Google nie ma tam żadnego
    znaku o granicy. Sądzę, że chodzi o tę kapliczkę:
    https://goo.gl/maps/8RP6FfgM3ShYjKsBA. Oczywiście wstyd i mogą tam
    nakręcić kolejną część filmu "O jeden most za daleko", ale nie moim
    zdaniem dziennikarzowi nawet nie chciało się tam podjechać i zobaczyć,
    jak to wygląda.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2020-06-10 17:16:52
    Od: Konopny Nespresso <o...@g...com>

    W dniu środa, 10 czerwca 2020 14:03:00 UTC+2 użytkownik Olin napisał:
    > <<Polscy żołnierze ustawili punkt kontrolny na terenie Czech - tuż przed
    > kapliczką, do której zabronili wstępu. Czeskie władze interweniowały w
    > Warszawie.

    Zerknąłem na mapę i kaplica stoi po stronie PL, pałac zaś po stronie CZ:

    https://polska-org.pl/5590415,Pielgrzymow,Kapliczka_
    dworska.html

    Na GWno jak widać dalej trza brać poprawkę.

  • 6. Data: 2020-06-10 20:02:27
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2020-06-10 16:45, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > nakręcić kolejną część filmu "O jeden most za daleko", ale nie moim
    > zdaniem dziennikarzowi nawet nie chciało się tam podjechać i zobaczyć,

    Czeskie źródła podają, że chodzi o kapliczkę pod pierwszym linkiem, obok
    której stoi skuter. Od tamtego czasu została odrestaurowana.

  • 7. Data: 2020-06-10 20:08:22
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Zerknąłem na mapę i kaplica stoi po stronie PL, pałac zaś po stronie CZ:
    >
    > https://polska-org.pl/5590415,Pielgrzymow,Kapliczka_
    dworska.html

    > Na GWno jak widać dalej trza brać poprawkę.

    Fajnie, że pod podanym przez Ciebie linkiem jak byk jest napisane
    "Kapliczka dworska [...] Stoi po czeskiej stroni, jeden z niewielu
    śladów wsi po drugiej stronie rzeki." I jeszcze niżej, pod lewym
    zdjęciem: "Odnowiona kapliczka dworska położona po czeskiej stronie".

    Czy jesteś jednym z tych żołnierzy?

  • 8. Data: 2020-06-10 20:28:45
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > https://goo.gl/maps/GhVa77ZrSwkno1JN8. W Google nie ma tam żadnego
    > znaku o granicy. Sądzę, że chodzi o tę kapliczkę:

    No wybacz, ale zakładam, że nasze wojsko jest tam żeby pilnować granicy.
    Jeżeli ONI nie wiedzą gdzie przebiega ta granica, to może hodowlą
    jedwabników powinni się zająć?

  • 9. Data: 2020-06-10 20:32:40
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 10.06.2020 o 20:08, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > śladów wsi po drugiej stronie rzeki." I jeszcze niżej, pod lewym
    > zdjęciem: "Odnowiona kapliczka dworska położona po czeskiej stronie".

    Nie, on jest tylko zwykłym nierobionym intelektualnie kretynem, co
    skutecznie udowadnia każdym swoim postem, dokonując ciągłego samoobsrania.

    --
    Sonn

  • 10. Data: 2020-06-10 23:59:14
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-06-10 o 20:28, nadir pisze:

    > No wybacz, ale zakładam, że nasze wojsko jest tam żeby pilnować granicy.
    > Jeżeli ONI nie wiedzą gdzie przebiega ta granica, to może hodowlą
    > jedwabników powinni się zająć?

    Ciekawa jestem kto dał im ten rozkaz. Czyje polecenie wykonywali.