  • 11. Data: 2022-12-16 16:31:12
    Temat: Re: a u policjantow
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 16 Dec 2022 10:55:14 +0100, Olin wrote:

> [...]
    > MSWiA ma zamydlać oczy opinii publicznej. - Tam mowa jest o jakimś
    > "prezencie", który nie wiadomo w jaki sposób spowodował eksplozję. To wręcz
    > sugeruje, że to Ukraińcy wręczyli nam jakąś bombę pułapkę. Tymi
    > niedomówieniami chcą wziąć opinię na przeczekanie. A to, że mówią bzdury,
    > widać po tym, ile myśleli nad oficjalną wersją - uważa Dziewulski.
    >
    > Twierdzi, że otrzymał od swoich źródeł potwierdzenie, że chodzi o
    > granatnik. Dokładnie o model Pallad-D wzór .83, polskiej produkcji, który
    > Szymczyk miał otrzymać jako pamiątkę od swoich ukraińskich kolegów. Broń

    Ma to jakis sens, ale czemu mieliby mu dawac polski granatnik na
    pamiątkę? No - jakby byl zdobyczny na ruskich?

    > służy służbom policyjnym m.in. do wysadzania ciężkich drzwi stalowych. Na
    > doniesienia mediów, że był to granatnik przeciwpancerny, były policjant
    > reaguje śmiechem: - Widział pan javeliny, którymi walczą Ukraińcy? Jakby
    > wypaliła taka broń, to ze wszystkich w okolicy zostałaby mokra plama -
    > opisuje.

    Dobrze pisze, ale ... granatniki sa rozne.
    Moze byc polski Komar, o sredniej sile głowicy, na BWP wystarczy.

    I mozliwe, ze komendant odpalil tylko silnik, a glowica wcale nie
    wybuchla.

    Choc jakby wybuchla i strumien kumulacyjny poszedl w sciane ... no,
    ciekaw jestem, czy by komendant przezyl.

    > Jak tłumaczy, Szymczyk powinien zdać broń do zbrojowni od razu po powrocie
    > do Polski: - Kiedyś dostałem od Izraelczyków piękny pistolet. Ale gdy tylko
    > wróciłem, to oficjalnie go zarejestrowałem.

    A nie powinien zglosic celnikom na granicy?

    > Na pewno nie trzymałem go
    > naładowanego w gabinecie - tłumaczy, dodając, że do każdej broni otrzymanej
    > w podarku dołączana jest dokumentacja, a trzymanie przez policjanta
    > granatnika na własny użytek, nawet jako pamiątki, jest pogwałceniem
    > wszelkich zasad.

    Pan komendant mogl traktowac podarunek jako sluzbowy - bron nie jest
    jego wlasna, tylko Policji. Policja zglaszac nie musi :-)
    A trzyma tam, gdzie komendant każe :-)

    > Dla byłego antyterrorysty najbardziej prawdopodobny scenariusz jest taki:
    > Gen. Szymczyk chciał pochwalić się prezentem przed kolegą. Ktoś
    > zorganizował jeden nabój, by naładować broń i zobaczyć, jak działa.
    > Następnie w wyniku wypadku pocisk wystrzelił, przebijając się przez
    > podłogę. To tłumaczyłoby drugiego poszkodowanego, pracownika służby
    > cywilnej. - W pierwszych komunikatach rzecznik Mariusz Ciarka mówił, że
    > doszło do zawalenia stropu. To by się zgadzało, bo ta broń służy do
    > przebijania zapór - mówi Dziewulski.

    Z drugiej strony - jak mieli ladny sufit podwieszany z gipsokartonu,
    to od byle czego sie "zawala".

    J.

  • 12. Data: 2022-12-16 17:02:56
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-12-16 o 16:31, J.F pisze:

    > I mozliwe, ze komendant odpalil tylko silnik, a glowica wcale nie
    > wybuchla.

    Niezleżnie co wybuchło, to trzeba przyznać,
    że mają rozmach...

  • 13. Data: 2022-12-16 17:46:12
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Pytanie, czy wwożący wiedział o tym, ze to niebezpieczna broń, a nie jej
    > atrapa.

    Gówno prawda, pytanie dlaczego jeszcze nie ma zarzutów ze wwóz tej
    broni do kraju? Dla jego własnego dobra oczywiście.
    No i kto zapłaci za remont po zabawie idioty granatnikiem w budynku?

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2022-12-16 18:02:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 16 grudnia 2022 o 16:14:19 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
    > Pytanie, czy wwożący wiedział o tym, ze to niebezpieczna broń, a nie jej
    > atrapa.

    Nono, ciekawa linia obrony, zrobić z mendanta nuekompetentnego debila.
    Co ciekawsze, w obecnej sytuacji w PL ma szanse się utrzymać...

  • 15. Data: 2022-12-16 18:03:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 16 grudnia 2022 o 17:46:15 UTC+1 RadoslawF napisał(a):
    > Gówno prawda, pytanie dlaczego jeszcze nie ma zarzutów ze wwóz tej
    > broni do kraju? Dla jego własnego dobra oczywiście.

    Na razie jest pokrzydzony, a nie oskarżony.
    To pewnie kolejna kulsońska metoda.

    > No i kto zapłaci za remont po zabawie idioty granatnikiem w budynku?

    Pytanie retoryczne?

  • 16. Data: 2022-12-16 18:24:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 16 Dec 2022 09:03:41 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

    > Na razie jest pokrzydzony, a nie oskarżony.
    > To pewnie kolejna kulsońska metoda.

    Prokuratura juz prowadzi sledztwo, ale na razie chyba "w sprawie",
    bez stawiania zarzutow. Czeka na wyjscie ze szpitala ?

    > Pytanie retoryczne?

    Moze niekoniecznie.

    A tam - 3 pensje komendanta to w sam raz :-)

    J.

  • 17. Data: 2022-12-16 18:25:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 16 Dec 2022 17:02:56 +0100, cef wrote:

    > Niezleżnie co wybuchło, to trzeba przyznać,
    > że mają rozmach...

    Zdjec nie widze, ale skoro brak ofiar smiertelnych, to chyba mały
    rozmach :-)

    J.

  • 18. Data: 2022-12-16 18:26:02
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Pytanie, czy wwożący wiedział o tym, ze to niebezpieczna broń, a nie
    > jej atrapa.

    I taki tuman zostaje Komendantem Głównym Policji?

  • 19. Data: 2022-12-16 20:01:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nono, ciekawa linia obrony, zrobić z mendanta nuekompetentnego debila.
    > Co ciekawsze, w obecnej sytuacji w PL ma szanse się utrzymać...
    https://tiny.pl/w5nlx
    https://tiny.pl/w5nlt
    https://tiny.pl/w5nl7
    https://tiny.pl/w5nl9
    https://tiny.pl/w5nl4
    https://tiny.pl/w5n4j
    https://tiny.pl/w5n4l
    https://tiny.pl/w5n4k
    https://tiny.pl/w5n4b
    Zaskoczy Cię zapewne, ale w Polsce można to legalnie posiadać. Różnej
    maści kolekcjonerzy, rekonstruktorzy mają t5akich granatników "w opór".
    --
    Robert Tomasik

  • 20. Data: 2022-12-16 20:46:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pytanie, czy wwożący wiedział o tym, ze to niebezpieczna broń, a nie jej
    > atrapa.

    Naprawdę chcesz publicznie zadać pytanie czy nasz oberkulson jest idiotą
    a jego współpracownicy debilami?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!