  • 1. Data: 2007-05-11 18:23:18
    Temat: Formularze ZUS
    Od: "ra9om1ak" <r...@o...pl>

    Witam

    Nie wiem, czy to odpowiednia grupa...ale zapytam sie...czy ktos moglby mi
    pomoc w wypelnieniu formularzy ZUS DRA, RSA i RCA ? Osobom, ktore to robia,
    zajmie to pewnie 10 minut. Formularz mam juz zrobiony, jednakze dotyczy on
    rozliczenia za caly miesiac. Potrzebuje rozliczyc bodajze 14 dni.
    Prosilbym o pomoc i sprawdzenie kwot, czy wpisalem odpowiednie.

    Bardzo prosze o pomoc. Z gory dziekuje.

    --
    P.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 2. Data: 2007-05-12 20:39:29
    Temat: a moze tak
    Od: "ra9om1ak" <r...@o...pl>

    Użytkownik "ra9om1ak" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozliczenia za caly miesiac. Potrzebuje rozliczyc bodajze 14 dni.
    > Prosilbym o pomoc i sprawdzenie kwot, czy wpisalem odpowiednie.

    Mam takie wartosci:

    DRA:

    IV.01 - 81,98 zl (emer.)
    IV.02 - 54,60 zl (rent.)
    IV.03 - 136,58 zł (emer. plus rent.)

    i pozniej te same kwoty w 3 pozycje nizej, tj. "budzet panstwa".

    RCA:

    II.B.04 - 420,00 zł (podstawa wymiaru skladki)
    II.B.06 - 420,00 zl
    III.B.10 - 37,80 zł (kwota skladki fin. przez platnika, ubezp. zdrow.)
    III.B.11 - 81,98 zł (kwota skladki fin. przez platnika)
    III.B.12 - 54,60 zł (kwota skladki fin. przez platnika)
    III.B.15 - 174,38 zł (laczna kwota skladek)

    Deklaracja za 01.04 - 16.04.2007 r. - czy to mozna zrobic tak, ze podzieli
    sie wszystkie kwoty przez 30 i pomnozy przez 16 dni ? Oprocz kwoty 420 -
    podstawy.
    30 czy 31 ?

    --
    P.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 3. Data: 2007-05-13 08:32:52
    Temat: Re: Formularze ZUS
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Fri, 11 May 2007 19:23:18 +0100, ra9om1ak napisał(a):

    > Nie wiem, czy to odpowiednia grupa...ale zapytam sie...czy ktos moglby mi
    > pomoc w wypelnieniu formularzy ZUS DRA, RSA i RCA ?

    Pytanie podstawowe:
    - za "kogo" wypełniasz te deklaracje?
    Za osobę fiz. prowadzącą DG? Za pracownika?
    Jeżeli za prowadzącego DG - to zgłoszony jest do dobrowolnego Uch?
    Bo jeżeli nie - to dlaczego chcesz składać RSA?
    Widząc z kolei RCA - domniemywać trzeba że deklaracje "są za pracownika"...

    > Formularz mam juz zrobiony, jednakze dotyczy on rozliczenia za caly
    > miesiac. Potrzebuje rozliczyc bodajze 14 dni.

    :)

    > Prosilbym o pomoc i sprawdzenie kwot, czy wpisalem odpowiednie.

    Good job :)
    Wróżki i magiczne kule pojechały na wakacje .... gdzie masz te swoje
    "wyliczenia"?

  • 4. Data: 2007-05-13 09:54:29
    Od: "ra9om1ak" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Artur" <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

> [...]
    > Bo jeżeli nie - to dlaczego chcesz składać RSA?
    > Widząc z kolei RCA - domniemywać trzeba że deklaracje "są za

    Za pracownika - a pracodawca byla osoba fizyczna. Zdrowotne tez, bo osoba
    pozostajaca na urlopie wych. w tym przypadku (nie posiadajaca innych tytulow
    rodzacych obowiazek ubezp. spol.) tez powinna wykazywac te skladki
    drowotne - tylko powtarzam. Do chorobowego nie.

    > Good job :)
    > Wróżki i magiczne kule pojechały na wakacje .... gdzie masz te swoje
    > "wyliczenia"?

    Zobacz moj 2 post w temacie - sa wartosci podane. Ja policzylem tak:

    81,98 zl (emer.) - 420/30*16
    IV.02 - 54,60 zl (rent.) - 420/30*16
    III.B.10 - 37,80 zł (ubezp. zdrow.) - bez zmian (nie stosuje sie zasady
    proporcjonalnego zmniejszania) - google.

    Czy dobrze ?

    --
    P.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 5. Data: 2007-05-14 20:33:48
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "ra9om1ak" <r...@o...pl> writes:

    > Witam
    >
    > Nie wiem, czy to odpowiednia grupa...ale zapytam sie...czy ktos
    > moglby mi pomoc w wypelnieniu formularzy ZUS DRA, RSA i RCA ?

    W przypadku DRA trzeba uważać z obliczeniami, bo to nie jest ta
    matematyka, której uczą w szkołach średnich :)