  • 21. Data: 2004-08-13 16:26:06
    Temat: Re: Znowu Teleexpress
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:cfhsdk$mgf$1@inews.gazeta.pl...

    > Są sytuacje niebudzące wątpliwości - mozna sprawdzić bez uciekania się do
    > żenujących sposobów, na przykład spytać, student odpowiada, że to skórka
    od
    > chleba, a potem widać, jak wyjmuje sobie gumę z paszczy i przykleja pod
    > parapetem. I wtedy można mu już "umilić" życie.

    Studenci, to raczej myślący kudzi. Poczeka z tym przyklejaniem na odejście
    belfra.

    > Poza tym prawo skodyfikowane ma to do siebie, że samo istnienie jakiejś
    > normy pewne rzeczy ludziom uświadamia, a ponieważ ludzie są z natury
    dobrzy
    > i praworządni w większości, to przeważnie większość przestrzega tak
    > ustanowionej regulacji, której sens i celowość rozumie. Najczęściej
    > wystarczy przypomnieć o zakazie.

    No to ja celowości nie rozumiem. Było nakazać zużyte gumy wyrzucać do
    śmieci, skoro o to chodziło temu prawodawcy.

  • 22. Data: 2004-08-13 16:29:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A to ciekawe. Znaczy śląska AM jest jakąs wyjątkową akademią w tym
    > kraju.
    > Bo program kształcenia lekarzy jest tak ułożone, że 3 lata studiów to
    > tylko bieganie po oddziałach i nauka na pacjentach... I słusznie IMHO...

    A byłeś tam kiedykolwiek? Kliniki i szpitale tam są. Ale w Rokitnicy, to
    masz wielki blok dydaktyczny z akademikami. W Zabrzu również akademiki. Nie
    twierdzę, że tam klinik nie ma. Twierdzę, że poza nimi jest cała masa innych
    obiektów.

  • 23. Data: 2004-08-13 16:34:24
    Od: "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    szerszen <s...@t...pl> napisał(a):

    > to dlaczego tu zamiast nakazac kulture osobista, albo wciagnac ja na liste
    > wykladanych przedmiotow, wprowadza sie zakaz zucia gumy

    Może dlatego, że niektórzy rozumieją tę kulturę osobistą nieco, hm,
    opacznie? Nie widzą nic niestosownego w żuciu gumy na zajęciach na
    przykład... Zakaz jest komunikatem jasnym i prostym, zwalnia z obowiązku
    tłumaczenia w nieskończoność rzeczy oczywistych.

    RG