  • 1. Data: 2004-08-12 13:00:58
    Temat: grozby przez sms
    Od: "Misiek" <s...@p...onet.pl>

    mam taka sytuacje puscil mi ktos gluchego, a ja odpisuje kim jestes co
    chcessz i skad masz moj numer? a ta osoba na to ze mnie zajebie,
    dzisiaj znowu ten numer puscil mi gluchego, napisalem mu dokladnie jesdno
    slowo "spadaj!"
    po chwili osoba odpisuje: ".. jestes zajebany..." i troche innych
    niecenzurowanych slow...
    numer jest na 90% abonamentowy,
    ja mu odpisalem ze sie ciesze ze ma numer na abonament, i te grozby zglaszam
    na policje, na tego smsa juz nie odpisal,

    co zrobic? zglosic czy tez nie?

    pewnie to ktos z miasteczka w ktorym mieszkam, nie chce mi sie szukac tego
    osobnika, a z checia bym mu dal nauczke,
    co mowicie zglosic na policje? oczywiscie smsy od niego mam w telefonie,
    co mu grozi?

    z gory dzieki za pomoc...
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-08-12 19:56:20
    Temat: Re: grozby przez sms
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Misiek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem brak tu znamion czynu zabronionego. Po prostu trafiłeś na
    jakiegoś kretyna i tyle.

  • 3. Data: 2004-08-12 23:14:17
    Od: Tasman <p...@o...pl>

    Misiek napisał(a):
> [...]
    > osobnika, a z checia bym mu dal nauczke,
    > co mowicie zglosic na policje? oczywiscie smsy od niego mam w telefonie,

    grozba jest czynem zabronionym opisamym w polskim kodeksie karnym, nie
    pamietam dokladnie, ktore to paragrafy, ale jest to opisane, poszukaj w
    kk, prawdopodobnie do roku czy 3 lat pozbawienia wolnosci, pozdrawiam !

  • 4. Data: 2004-08-12 23:33:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tasman" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > grozba jest czynem zabronionym opisamym w polskim kodeksie karnym, nie
    > pamietam dokladnie, ktore to paragrafy, ale jest to opisane, poszukaj w
    > kk, prawdopodobnie do roku czy 3 lat pozbawienia wolnosci, pozdrawiam !

    Oczywiście, ze masz rację. Ale zobacz do orzecznictwa. To nie może być jakaś
    tam sobie groźba. To ma być realna groźba i wzbudzająca w straszonym obawę
    ziszczenia się. Przyznasz, ze ta dziecinada przez SMS-y raczej na realne
    zagrożenie nie wygląda, a na głupi dowcip lub pomyłkę.