  • 1. Data: 2004-08-12 13:08:49
    Temat: Max temperatura w jakiej mozna pracowac .
    Od: "P***" <p...@o...pl>

    Witam

    Czy istenieja przepisy w ktorych jasno jest powiedzione jaka jest Max .
    temperatura w jakim mozna pracowac ( chodzi o pomieszcenie biurowe )
    BHP- owiec z mojej firmy twierdzi ze tylko jest okreslona minimalna
    temperatura a maksymalnej nie ma ...( wiec czlowiek zamarznac nie zamarznie
    .. ale wyparowac moze :-) )
    Prosze o pomoc ..

    pzdr

  • 2. Data: 2004-08-12 14:17:08
    Temat: Re: Max temperatura w jakiej mozna pracowac .
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 8/12/2004 3:08 PM, P*** wrote:
> [...]
    > BHP- owiec z mojej firmy twierdzi ze tylko jest okreslona minimalna
    > temperatura a maksymalnej nie ma ...( wiec czlowiek zamarznac nie zamarznie

    W przypadku strażaka ta temperatura może dochodzic do 600 degC i więcej.

    Pzdr: Catbert

  • 3. Data: 2004-08-12 15:35:47
    Od: "Klapuch (www.klapuch.komrel.net)" <k...@g...-p-l>

    On Thu, 12 Aug 2004 15:08:49 +0200, "P***" <p...@o...pl> wrote:

    >Czy istenieja przepisy w ktorych jasno jest powiedzione jaka jest Max .

    Tez szukałem, w pracy mam 28-30 stopni, w biurze
    Podobno jest przepis ze powyzej 26 stopni
    pracodawca musi zapewnic napoje chlodzace.

    Gdzies znalazlem, ze odpowiednia tem. to 20 stopni, 24 powinny miec
    przebieralnie w saunach, ale nie spotkalem temp. max do pracy.
    Ale jest napisane, ze sa to warunki szkodliwe (brak koncentracji,
    mozliwosc wypadkow), ale tez nie pamietam gdzie.

    Popieram prosbe o odpowiedz

    Klapuch

  • 4. Data: 2004-08-12 19:56:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Catbert" <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> napisał w wiadomości

    > W przypadku strażaka ta temperatura może dochodzic do 600 degC i więcej.

    A hutnik?

  • 5. Data: 2004-08-13 06:14:17
    Od: "P***" <p...@o...pl>

    Ja siedze sobie w pokoiku .. prawie komputer mi sie topi .. hehe

    Dlatego chce wywalczyc jakies chlodzenie .. nawiew klima itp.

    W pokoju mam jakies 45 stopni jak slonko przyswieci .. ciezko wytrzymac ...

    pzdr

    Pawel

  • 6. Data: 2004-08-13 07:35:44
    Od: "Sebastian" <B...@o...pl>

> [...]
    > BHP- owiec z mojej firmy twierdzi ze tylko jest okreslona minimalna
    > temperatura a maksymalnej nie ma ...( wiec czlowiek zamarznac nie

    a na szkoleniu bhp nic wam nie mowili na ten temat? u mnie costam wspominali
    ze naleza sie jakies napoje chlodzace jesli temperatura powyzej ilustam
    stopni:)

  • 7. Data: 2004-08-13 09:05:09
    Od: "P***" <p...@o...pl>

    > a na szkoleniu bhp nic wam nie mowili na ten temat? u mnie costam
    wspominali
    > ze naleza sie jakies napoje chlodzace jesli temperatura powyzej ilustam
    > stopni:)

    Wlasnie .. ile wynosi te "ilestam" ???? i Podstawa prawna do tego ...

  • 8. Data: 2004-08-13 09:39:22
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 8/13/2004 11:05 AM, P*** wrote:

    > wspominali

    > Wlasnie .. ile wynosi te "ilestam" ???? i Podstawa prawna do tego ...

    www.adm.uz.zgora.pl/ustawy/bhp2.doc

    pierwszy link z google'a po wpisaniu "temperatura w miejscu pracy".
    Jest tam nr dziennika ustaw, który tego dotyczy.

    W mojej opinii regulowanie przez ministra ilości wody i warunków jej
    wydawania w funkcji temperatury jest zbędne, brakuje jedynie by
    ustawodawca precyzował rozmiar flaszek i materiał, z jakiego są wykonane
    oraz skład wody, stopień zmineralizowania, sposoby jej przechowywania,
    metody schładzania, normę spożycia i okresowe szkolenia dot.
    szkodliwości odwodnienia. Powinien jeszcze być egzamin potwierdzony
    certyfikatem i ścisła ewidencja szkoleń, wydań wody + VAT od całości i
    literalny zakaz wliczania w koszty oraz cotygodniowa publikacja na temat
    wskaźnika wzrostu cen, cen regulowanych, ryczałtów za czas urlopu i
    wskaźnika uwzględniającego branżę przemysłu z uwzględnieniem wagi ciała,
    stażu pracy i ilości zatrudnionych. Przydałby się obligatoryjny "fundusz
    wodny". obligatoryjny stan rezerwy wodnej, przepisy dotyczące
    zabezpieczeń magazynu składowania i wzór druku wydania.

    Pzdr: Catbert

  • 9. Data: 2004-08-13 10:10:34
    Od: "P***" <p...@o...pl>

    No troche juz wiem ...

    Ale glownie mi chodzi jaka max. temperatura moze byc w pomiesczeniu biurowym
    ( praca przy komputerze )

    Woda , wodą ... to nie zmienia ze siedzenie w tempretaurze blisko 50 % jest
    meczace starsznie ...

    U mnie w firmie sa postawione baniaki z woda ( takie 20 litrowe ) - wiec
    sadze ae akurat kwestie wody zalatwili ....

    Czy jest na to jakas ustawa o tej temperaturze ??? pzdr

    Pawel

  • 10. Data: 2004-08-13 10:56:25
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 8/13/2004 12:10 PM, P*** wrote:

> [...]
    > sadze ae akurat kwestie wody zalatwili ....

    > Czy jest na to jakas ustawa o tej temperaturze ??? pzdr

    (Dz. U. Nr. 129, poz. 844):

    § 36.

    1. Maksymalna temperatura nawiewanego powietrza nie powinna
    przekraczać 70oC (343 K) przy nawiewie powietrza na wysokości nie
    mniejszej niż 3,5 m od poziomu podłogi stanowiska pracy i 45oC (318 K) -
    w pozostałych przypadkach.

    Odpowiedź nie wprost, ale przynajmniej sugeruje, że do 45oC (318 K)
    spokojnie i bez paniki - chociaż komfort nie jest zapewniony.

    Przy nieco wyższej temperaturze ścina się białko - ale jeżeli możesz
    pisać posty, to znaczy że jeszcze jej nie osiągnąłeś.

    PZdr: Catbert