  • 1. Data: 2004-08-12 14:32:53
    Temat: Rewolucja w sądach
    Od: stern <m...@a...com>

    Witam,

    nie rozszerzyłktoś zauważył.
    Ustawą z dnia 2.07.2004 r (jeszcze nie ogłoszona, podpisana przez Prezydenta
    22.07.2004, wejście w życie 6 miesięcy po ogłoszeniu z wyjątkami)
    ustawodawca wprowadził na listę osób mogących być pełnomocnikami o
    "osoby, pozostające ze stroną w stałym stosunku zlecenia, o ile zlecenie
    przewiduje możność występowania w sądzie".

    Jak na mój gust, po sławnym wyroku TK co do możliwości prowadzenia Biur
    Prawnych przez absolwentów prawa, jest to kolejny krok w celu zniesienia
    monopolu usług adwokatów i radców prawnych w procesach.

    Z drugiej strony nowela poszerza przymus adwokacki.

    Ale po wejściu w życie ustawy, okazuje się, że nieprawdziwe jest zdanie
    jestem aplikantem albo nikim.

    Pozostaje pytanie, czy możliwe jest zwrot kosztów pełnomocnika od strony
    przeciwnej, dla osoby nie będącej adwokatem ani radcą (tu nowela milczy).

    IMHO - są to celowe koszty procesu, ale to się zobaczy w praktyce. :)

    pozdrawiam

    Marcin

    --
    http://www.bdp.e-wro.com

  • 2. Data: 2004-08-12 15:06:13
    Temat: Re: Rewolucja w sądach
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    zniesienia
    > monopolu usług adwokatów i radców prawnych w procesach.

    Pożyjemy - zobaczymy.
    Zwróć uwagę że w przepisie jest mowa o pozostawaniu w s t a ł y m
    stosunku zlecenia. Czyli wychodzi, że nie wystarczy doraźne zlecenie
    na dany proces.

    Ciekawe ile osób czy firm będzie zawierać takie stałe stosunki zlecenia
    z magistrami prawa bez aplikacji. Obawiam się że nie będzie to
    powszechna praktyka

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-08-12 15:15:28
    Od: stern <m...@a...com>

    Dredd wrote:

    > Ciekawe ile osób czy firm będzie zawierać takie stałe stosunki zlecenia
    > z magistrami prawa bez aplikacji. Obawiam się że nie będzie to
    > powszechna praktyka

    Cóż, po 3 miesiącach działalności znalazłem 3 takich. Średniej wielkości
    międzynarodowe firmy.

    Skuszeni ceną a teraz też jakością, więc mnie to pasuje niewymownie. :)

    BTW: Prezydent podpisał tę ustawę w me urodziny :)

    pozdrawiam

    marcin

    --
    http://bdp.e-wro.com

  • 4. Data: 2004-08-12 15:50:03
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Thu, 12 Aug 2004 17:15:28 +0200, stern napisał/napisała:
    > BTW: Prezydent podpisał tę ustawę w me urodziny :)

    nie ciesz sie to moze byc fatum :>>

    --
    * zycie zaczyna sie po 30. ale tez przed 30. moze sie skonczyc *
    GG: 70701

  • 5. Data: 2004-08-12 18:29:38
    Od: stern <m...@a...com>

    Papik wrote:

    > nie ciesz sie to moze byc fatum :>>

    czy ja wiem, także w urodziny zdałem egzamin na aplikację, więc uważam to
    raczej za dobry znak :)

    --
    http://bdp.e-wro.com

  • 6. Data: 2004-08-12 20:00:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "stern" <m...@a...com> napisał w wiadomości

    No to będą zawierać umowy bez określenia terminu i ewentualnie je wypowiadać
    po ustaniu konieczności.