  • 61. Data: 2018-05-08 19:57:33
    Temat: Re: Znów kamery się popsuły
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.05.2018 o 14:08, Kris pisze:

    > Żeby nagranie z tasera zniknąć byli za tępi wiec i z monitoringiem niekoniecznie
    dadzą radę bez zostawiania śladów.
    > Żeby tylko komuś zależało na zbadaniu tego.

    Da się to zrobić. Naprawdę sądzicie, że na przykład cieć w banku może
    wyłączyć monitoring i wejść niezauważony do skarbca? Są na to metody i
    najprostszą z nich jest przechowywanie materiału w innej lokalizacji
    wraz z detekcją usterek i sabotażu.

    Problem nie jest w tym, ze się nie da, a w tym że nie ma obowiązku i że
    niszenie dowodów jest _tolerowane_ przez prokuraturę.

    Ciekawe, że im na komisariatach giną ludzi, dyski z nagraniami a broń
    już niespeclanie. A to z prostego powodu, że wtedy już prokurator nie
    uzna, że "zginęła to zginęła, na chuj drażyć temat".

    Shrek

  • 62. Data: 2018-05-08 20:09:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.05.2018 o 16:54, A. Filip pisze:

    > W policji nie służą anioły ale ludzie. _Powinni_ służyć ludzie bardzo
    > wyraźnie lepsi od przeciętnej i _przeciętnie_ może nawet tak jest.

    Skąd pomysł, że w policji mieliby służyć jacyś nadludzie? Myślisz, że
    jak ktoś jest wyrażnie lepszy od przeciętnej to wybierze akurat
    "karierę" w policji? Może jakieś pojedyncze procenty, ale się ich zrówna
    do średniej jeszcze w "akademii policyjnej".

    Nie bądź naiwny - dobry policjant to bierny wykonywacz rozkazów. Masz
    swoje odwalić i na eneryturę. Inteligentniejsi z nich czasem się
    wybijają na komendantów czy generałów, ale niekoniecznie to jest
    kryterium awansu. Ale i to są na ogól "wielcy wśród karłów". Przeciętny
    policjant wcale nie jest lepszy od średniej, a zaryzykowałbym tezę, że
    wręcz przeciwnie.

    Shrek

  • 63. Data: 2018-05-09 00:50:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 8 May 2018 09:38:20 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Co może zrobić komputer jak w odpowiednim momencie przesłuchujący
    > wychodzi z pokoju przesłuchań i wyjmuje mu wtyczkę zasilania.

    Moze miec akumulator i tak ustawione kamery, ze zdazy zarejestrowac
    kto wyciagnal wtyczke.

    No ale wyciagniecie wtyczki przeciez nie jest karalne :-)

    J.

  • 64. Data: 2018-05-09 00:58:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 08 May 2018 10:17:56 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):
    > RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > Policyjna banda czworga z Wrocławia sądziła że wyłączenie światła w
    > łazience na komisariacie (izbie tortur) załatwiło zapis kamery w
    > paralizatorze. Jak długo wyglądało że mieli rację?
    > Zawsze sobie warto zadać pytanie _dlaczego_ w tym policyjnym
    > paralizatorze była kamera _zainstalowana przez producenta_.
    > Jak dla mnie dlatego żeby policjantów nie korciło bezczelnie "mijać się z
    > prawdą" kosztem ryzyka gigantycznej odpowiedzialności cywilnej producenta.
    > [ Jak rozumiem ten produkt/paralizator jest zasadniczo na USA ]

    Albo odwrotnie - dzieki temu policja ma dowod, ze uzywala paralizatora
    wlasciwie, i dzieki temu nie musi wyplaci paru mln odszkodowania, co
    sie czasem w USA zdarza.

    > Ja chce i _jeszcze_ mogę uwierzyć że przygniatająca większość
    > policjantów jest w miarę uczciwa. W istnienie skutecznej kultury
    > _szybkiej_ eliminacji "czarnych owiec" z policji trudno mi uwierzyć.

    No, we Wroclawiu jakos nie bylo slychac o pieszczeniu pradem, ale z
    drugiej strony trudno mi uwierzyc, zeby to byl pierwszy raz
    funkcjonariusza/y.

    Byly za to jakies dziwne zgony na izbie wytrzezwien ... pacjent sam
    sie podpalil i splonal przypiety do lozka ... raczej nie podejrzewam
    celowego dzialania, ale brak nadzoru jest wyraznie widoczny.

    J.

  • 65. Data: 2018-05-09 01:01:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 8 May 2018 19:57:33 +0200, Shrek napisał(a):
> [...]
    > już niespeclanie. A to z prostego powodu, że wtedy już prokurator nie
    > uzna, że "zginęła to zginęła, na chuj drażyć temat".

    Ale przeciez jak najbardziej moze uznac.

    Czyli co - zwyczaj taki ?

    J.

  • 66. Data: 2018-05-09 01:18:37
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-09 o 00:50, J.F. pisze:

    > Moze miec akumulator i tak ustawione kamery, ze zdazy zarejestrowac
    > kto wyciagnal wtyczke.

    To najpierw strzelą korki a jak ktoś włączy to rejestrator już
    będzie odpięty od zasilania.

    > No ale wyciagniecie wtyczki przeciez nie jest karalne :-)

    Ostatnio jakaś idiotka w todze sędziego udowodniła że pałowanie
    skutego więźnia przez funkcjonariusza bandytę też nie jest karalne.
    Po śmierci pokrzywdzonego funkcjonariusz dostał do zapłacenia
    tysiąc zł dla jego rodziców.

    Pozdrawiam

  • 67. Data: 2018-05-09 01:19:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 8 May 2018 01:12:01 -0700 (PDT),
    p...@g...com napisał(a):
> [...]
    > zastępcy[18]. W czerwcu 2017 pięciu funkcjonariuszy biorących
    > udział w zatrzymaniu Igora Stachowiaka zostało wydalonych z
    > Policji[19].
    >
    > Natomiast komendant wojewódzki Arkadiusz Golanowski, jego zastępca
    > Piotr Niziołek, komendant miejski Dariusz Kokornaczyk oraz
    > Arkadiusz Małecki, który był komendantem miejskim w dniu tragedii,
    > zaraz po emisji reportażu złożyli wnioski o przejście na emeryturę
    > i zwolnienia lekarskie i nie ponieśli konsekwencji za ukrywanie
    > faktów, a dodatkowo otrzymali 6-miesięczne odprawy[20].

    Ale pamietasz sprawe - sledztwo w toku, i material dowodowy jest w
    dyspozycji prokuratora, a nie komendanta.
    Nawet nie bardzo wiadomo, czy obejrzec sobie moze, albo czy wyzszego
    komendanta/ministra zawiadomic.

    Komendant wojewodzki czy miejski, ani tez minister nie jest tez
    bezposrednio odpowiedzialny za kazda toalete komisariatow nizszego
    szczebla.
    Wiec zachodzi pytanie - powinni dostac natychmiastowe dymisje, czy
    najpierw powinni dostac czas na ukaranie podwladnych.
    Ta natychmiastowa dymisja mi sie niezbyt podoba, bo zastepca moze
    swinie podlozyc liczac na awans :-)

    Ale za brak reguralnych kontroli monitoringu to mogliby nagane dostac
    :-)

    A tak swoja droga - to co wycieklo do TVN, to z prokuratury czy
    policji? Moze sa jeszcze uczciwi policjanci ? Albo prokuratorzy.

    Ale juz niedlugo, bo prokurator szuka zrodla wycieku
    https://dorzeczy.pl/kraj/63502/Fakt-Prokuratura-szuk
    a-informatorow-dziennikarza-ktory-ujawnil-kulisy-smi
    erci-Stachowiaka.html

    ... choc z drugiej strony ... no taki ma zasr* obowiazek.

    J.

  • 68. Data: 2018-05-09 02:17:29
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-05-09 o 01:19, J.F. pisze:

> [...]
    erci-Stachowiaka.html

    > ... choc z drugiej strony ... no taki ma zasr* obowiazek.

    Teraz niedawno wyszlo rozporządzenie, że każdy policjant ma mieć na
    sobie malą kamerkę i ma rejestrować wszystkie zdarzenia. Nie wiem czy
    kulsony stosują ten nakaz.

    --
    animka

  • 69. Data: 2018-05-09 02:23:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-05-08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Moze miec akumulator i tak ustawione kamery, ze zdazy zarejestrowac
    > kto wyciagnal wtyczke.

    Można. Resztę też mozna zrobic porządnie, tak aby nie dało się
    niepostrzeżenie wyłączyć i zmanipulować. To rzecz jasna kosztuje, ale
    nie aż znowu tak dużo. Pytanie, czy chodzi więc o koszta czy wyłącznie o
    pozory (jakieś cctv jest więc niech się zamkną). Ale tez przy tej
    postepującej epidemi awarii tego sprzetu, ktos w któryms momencie
    pewnie bedzie musiał coś z tym zrobic.

    > No ale wyciagniecie wtyczki przeciez nie jest karalne :-)

    Nie wiedziałem, że to wtyczka od monitoringu a komendant kazał
    oszczedzać. Prund kosztuje.

    --
    Marcin

  • 70. Data: 2018-05-09 06:34:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.05.2018 o 01:01, J.F. pisze:

    > Ale przeciez jak najbardziej moze uznac.

    Raczej nie uzna, bo to już przestępstwo przeciw państwu a nie jakiemuś
    tam obywatelowi, którego skoro policjanci zabili, to pewnie w coś był
    zamieszany, więc po co aferę robić.

    > Czyli co - zwyczaj taki ?

    No taki zwyczaj. Jak policjanci torturują człowieka na śmierć to
    przekroczenie uprawnień. Jak matce dziecko umrze to nieumyślne
    spowodowanie śmierci.

    Shrek