  • 21. Data: 2014-08-23 13:27:40
    Temat: Re: Zmiana zameldowania a sprawa
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ader" <a...@n...eu> napisał w wiadomości
    news:53f822f5$0$3043$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > np JAKBY COŚ PRZEZ PRZYPADEK ZNALEŹLI NA MNIE to pisma będą przychodzić
    > na stary adres czy już ten nowy. W regonie itd mam ten nowy, wiec by nie
    > mieli problemu z wysłaniem listu ew oddaniem komputera. Boję się że np
    > coś znajdą ( choć to w 90% nie możliwe ) pisma będą przychodzić na stary
    > adres ( tam nikt nie mieszka ) i będzie tak że nie odbieram pism i może
    > być wyrok odgórny że nie odbieram korespondencji itp
    > Wszystkie inne listy już przychodzą do mnie na nowy adres.
    > I czy prokuratura ma obowiązek w jakimś czasie oddać komputer ?

    Zależy jaki masz status w sparwie. Jeśli zostałeś przesłuchany jako świadek
    z uprawnieniami wynikającym z art. 183 kpk, to wóczas nie jesteś stroną
    postępowania i nie masz obowiązku informowania organu procesowego o zmianie
    miejsca zamieszkania/zameldowania (bo teoretycznie to nadal w Polsce
    stanowi od strony prawa karnego synonim). Jeśli przedstawiono Ci zarzut, to
    otrzymałeś pouczenie pisemne i z niego wynika obowiązek informowania organu
    o zmianie miejsca zamieszkania. Tak, czy siak, głośne w mediach przypadki
    "poszukiwania" prawie zawsze wynikają mimo wszystko z winy poszukiwanych.
    Jeśli Policja nie może delikwenta znaleźć, to najpierw policjant powinien
    sprawdzić bazy danych - takie minimum, to PESEL, gdzie powinieneś mieć
    aktualny adres. Jak to nic nie da, to kieruje sie na miejsce policjanta
    (przeważnie dzielnicowego), by porozmawiał z sąsiadami, rodziną.Dopiero,
    jak to nic nie daje, to mamy procedurę "ustalenia miejsca pobytu", czyli
    takie poszukiwanie, które w wypadku wylegitymowania kończy się przyjęciem
    od "pacjenta" oświadczenia o jego aktualnym miejscu pobytu.

    Co do zwrotu komputera, to oczywiście,ze jest taki obowiązek. Komputer
    pewnie trafił do biegłego. Terminy są różne. Ja na Twoim miejscu napisałbym
    pismo, albo choć e-mailzpodaniem sygnatury akt i z zapytaniem jak to długo
    jeszcze potrwa. Jeśli termin bedzie odległy, to proponuję wniosek o
    zabezpeiczenie sobie przez organ zawartości twardego dysku (można to
    skopiować na nośnik) i zwrot komputera.

  • 22. Data: 2014-08-23 14:31:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > KOGO ??? Policje ?? Jak nie wiem jak oni maja na nazwiska ??? Sąd ??? Jak
    > nie miałem sprawy , Prokurature ??? Jak nie miałem przesłuchania
    >
    > Bez sensu cos piszesz
    >
    > W sumie jak chca coś ode mnie to sobie znajdą
    >
    > Dane zmieniłem tam gdzie była potrzeba US, ZUS, UM, ITD

    Jesli już, to organ,który dokonał zatrzymania przedmiotu powołując się na
    liczbę dziennika,którą masz w prawym górnym rogu pokwitowania.

  • 23. Data: 2014-08-23 14:32:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > to było tylko przesłuchanie, zadnej sprawy nie było i watpie ze bedzie,
    > tylko ciekawi mnie o ten komputer czy przyjdzie na stary adres czy na
    > nowy. przeciez takie rzeczy powinni sprawdzac w urzedzie miasta itp, we
    > wszystkich jestem na nowym miejscu zameldowania bo nie mam nic do ukrycia
    > zmieniłem miejsce zamieszkania w tym miejsce zameldowania

    Po komputer bedziesz się musiał zgłosić, a do Ciebie co najwyżej przyjdzie
    wezwanie.