  • 1. Data: 2014-08-22 10:01:53
    Temat: CEIDG i dodatkowe miejsce prowadzenia działalności a pieczątka firmowa
    Od: j...@g...com

    Powitać :)

    Mam pytanie:
    Jednoosobowa działalność gospodarcza.
    Narodził się nowy temat - sklep w innym mieście.

    Został dokonany wpis w CEIDG w "Adresy dodatkowych miejsc
    wykonywania działalności" i dodatkowe kody PKD.

    Pytanie:
    Czy na pieczątce firmowej w nowym sklepie i w nagłówkach paragonów fiskalnych może
    być tylko nowy (dodatkowy) adres? Czyli zgłoszony nowy adres prowadzenia
    działalności?

    Pytam przede wszystkim dlatego, że główna "siedziba" ;) firmy to mój prywatny adres
    zamieszkania - nie chciałbym go upowszechniać nadmiernie (paragony fiskalne).
    Druga rzecz: można główny adres przenieść na nową lokalizację, ale to się wiąże ze
    zmianą urzędu skarbowego - do nowego miałbym daleko (ja tylko firmuję sklep) i byłoby
    to dla mnie mocno uciążliwe.

    Janek.

  • 2. Data: 2014-08-22 10:13:35
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Czy na pieczątce firmowej w nowym sklepie i w nagłówkach paragonów
    fiskalnych może być tylko nowy (dodatkowy) adres? Czyli zgłoszony nowy
    adres prowadzenia działalności?

    Na pieczątce możesz sobie zrobić co Ci się tylko zamarzy. Nie ma to
    kompletnie żadnego znaczenia. Pieczątka to tylko taki "pomagacz"
    ułatwiający życie - pracownik zamiast ręcznie wpisywać dane, umieszcza
    je jednym przybiciem.

    W nagłówku paragonu fiskalnego powinien być adres siedziby a pod spodem
    adres filii (czyli tego drugiego miasta).

    Jeśli Ci zależy na utajnieniu swojego adresu, to jednak zarejestruj
    działalność pod adresem sklepu w innym mieście. Tak naprawdę w
    dzisiejszych czasach, to w US się nie bywa. Wszystko można załatwić
    przez Internet, telefon lub poleconym.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof Jodłowski

  • 3. Data: 2014-08-22 10:15:47
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > kompletnie żadnego znaczenia. Pieczątka to tylko taki "pomagacz"
    > ułatwiający życie - pracownik zamiast ręcznie wpisywać dane, umieszcza

    Zapomniałem dopisać.
    W dzisiejszych czasach nie ma absolutnie konieczności używania
    pieczątki. Ja nie używam od ponad 10 lat. Choć na początku był duży opór
    urzędniczy :)
    Wszystkie potrzebne na fakturze dane można spokojnie wydrukować. W
    innych miejscach wystarcza podpis.

  • 4. Data: 2014-08-22 14:16:36
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 22 Aug 2014 10:15:47 +0200, Krzysztof Jodłowski napisał(a):

    > W dzisiejszych czasach nie ma absolutnie konieczności używania
    > pieczątki. Ja nie używam od ponad 10 lat. Choć na początku był duży opór
    > urzędniczy :)

    Urzędnicy to akurat nie taki problem, bo ostatecznie muszą się stosować do
    przepisów.

    Ale weź wyjaśnij prywatnej firmie, gdzie sobie może wsadzić żądanie odcisku
    pieczątki. Np. home.pl wymaga jej na papierowym wniosku o cesję domeny .eu.
    Miałem jakąś starą z nieaktualnym adresem, to przybiłem na odczepnego, ale
    już rozważałem zrobienie proponowanej tutaj kiedyś pieczątki "nie posiadam
    pieczątki".

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2014-08-23 20:13:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Aug 2014, j...@g...com wrote:

    > Druga rzecz: można główny adres przenieść na nową lokalizację,

    W zakresie VAT tak, o ile będzie to jedyny adres lub wszystkie zgłoszone
    "miejsca prowadzenia" będą w tej samej gminie.
    Ale dla dochodowego nie ma podstaw i dla pozycji "adres podatnika"
    (faktura) też nie widać :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2014-08-23 20:17:02
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Ale dla dochodowego nie ma podstaw i dla pozycji "adres podatnika"
    > (faktura) też nie widać :)

    Fakt. Pozostaje założenie na przykład sp. z o.o. w drugiej miejscowości.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 7. Data: 2014-08-25 19:25:15
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 22 Aug 2014 14:16:36 +0200, Borys Pogoreło
    <b...@p...edu.leszno> wrote:

> [...]
    >już rozważałem zrobienie proponowanej tutaj kiedyś pieczątki "nie posiadam
    Ja dla home.pl wzialem wycinek jakiejs swojej pieczatki tzn odbilem na
    wniosku tylko ten fragment gdzie bylo imie i nazwisko i nic wiecej.
    Wniosek przeszedl procedury i kod auth otrzymałem :)

    WAM
    --
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl
    pokoje nad morzem www.nadmorze.pl