  • 1. Data: 2004-10-19 12:41:23
    Temat: Zebrania po godzinach pracy
    Od: "jj" <m...@b...pl>

    Witam
    Mam takie pytanie, czy zabrania organizowane przez pracodawcę poza godzinami
    pracy są traktowane jako godziny nadliczbowe? Czy w jakikolwiek sposób może
    się wykpić z płacenia za ten czas?
    Z góry dziękuję i pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-10-20 08:10:44
    Temat: Re: Zebrania po godzinach pracy
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "jj" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    godzinami
    > pracy są traktowane jako godziny nadliczbowe? Czy w jakikolwiek sposób

    Czas pracy to czas przez który pozostajesz w dyspozycji pracodawcy, zebrania
    niewątpliwie mają tę cechę chyba że są doborowolne. Problemem jest natomiast
    kwestia dowodowa - np. pracodawca zapewne nie ewidencjonuje czsu ich trwania
    więc sam powinieneś to robić aby w odpowiednim czasie wywieść ile tych
    godzin było, zadbać o wnioski dowodowe itp.itd.
    Pracodawca może się wykpić - jest to odwrotnie proporcjonalne do stopnia
    Twojego przygotowania do dochodzenia tych roszczeń jak w każdym sporze
    sądowym...