  • 1. Data: 2004-10-19 12:01:16
    Temat: zasady pracy poza etatem.
    Od: "Mikis" <r...@p...com>

    Witam,
    Czy istnieje podstawa prawna dzieki której pracodawca może wymagać od swoich
    pracowników powiadamiania o rozpoczęciu wszelkich form działalności
    zarobkowej i jej charakterze poza miejscem i czasem pracy? Mimo iż mówi się
    tutaj głownie o działalnosci o charakterze konkurencyjnym (co do niej nie ma
    wątpliwości, że nie wolno), w praktyce Pracodawca uzyskuje w ten sposób
    narzędzie do ewentualnego sprzeciwu wobec jakiejkolwiek inicjatywy
    pracownika. Czy dajmy informatyk w firmie spożywczej moze pisać programy lub
    naprawiac komputery w serwisie komputerowym? Czy pracodawca moze się na to
    nie zgodzić?
    Jakieś orzecznictwo na ten temat?
    _____
    Z góry dziękuje za informacje na ten temat
    Pozdrawiam
    Mikis

  • 2. Data: 2004-10-19 12:11:56
    Temat: Re: zasady pracy poza etatem.
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

> [...]
    > tutaj głownie o działalnosci o charakterze konkurencyjnym (co do niej nie ma

    Ustawa o zakazie konkurencji, czy jakos tak sie to nazywa ...

  • 3. Data: 2004-10-19 13:19:49
    Od: LM <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik KrzysiekPP napisał:

    > Ustawa o zakazie konkurencji, czy jakos tak sie to nazywa ...

    to jeszcze dodam zapytanie w tym wątku - czy zakaz jest niejako
    "wymuszony" ustawą czy musi być zawarty w umowie o pracę? Bo jeżeli ja
    nie mam takich zapisków w umowie to ... wg mnie mogę sobie robić z moim
    wolnym czasem co chcę. Jeżeli się mylę to proszę o jakieś sprostowanie.
    Pozdr.

  • 4. Data: 2004-10-19 13:52:18
    Od: "Mikis" <r...@p...com>

    Użytkownik "LM" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    (...)> > Ustawa o zakazie konkurencji, czy jakos tak sie to nazywa ...

    > to jeszcze dodam zapytanie w tym wątku - czy zakaz jest niejako
    > "wymuszony" ustawą czy musi być zawarty w umowie o pracę? (...)
    tak, aczkolwiek podejmowanie pracy dla konkurencji jest ewidentnym
    działaniem na szkodę pracodawcy i jako takie samo w sobie jest powodem do
    zerwania współpracy. Zakaz dotyczy podejmowania działań konkurencyjnych w
    czasie trwania stosunku pracy i nie wymaga odrębnych umów. Może to
    pzreciągnąć się również pewien okres po ustaniu stosunku pracy - ale wtedy
    na podstawie odrębnych ustaleń, typu wypłata wynagrodzenia z tego tytułu
    przez jakis czas po ustaniu stosunku pracy.
    Pzdr
    Mikis