  • 1. Data: 2002-04-20 21:57:45
    Temat: Zdublowane OC
    Od: Mateusz Prokopowicz <l...@p...onet.pl>

    Witam.
    Mam poważny problem. Postanowilem zmienić firmę ubezpiczeniową (z
    Warty na PZU). Ponieważ mój samochod nie był sprawny pod koniec
    wygasniecia polisy, miałem przerwę kilkudniową przed zawarciem nowej
    umowy juz w PZU. Niestety nie wypowiedzialem na dzień przed
    wygaśnieęciem polisy umowy OC zawartej w Warcie. Wypowedzenie to
    wyslalem z 5 - dniowym poślizgiem. Kilka dni temu dostałem pismo
    oswiadczajace iz muszę wykupić roczną polisę OC w Warcie, gdyż
    poprzednia uległa automatycznemu przedłużeniu (zgodnie z rozporzadzeniem
    ministra finansów).

    Czy jest prawna możliwość wywinięcia się z wykupienia tej polisy?
    Jakie są konsekwencje niewykupienia tejże polisy?

    pozdrawiam

    MP

  • 2. Data: 2002-04-21 07:47:41
    Temat: Re: Zdublowane OC
    Od: "Sebasto" <s...@w...pl>

    > Czy jest prawna możliwość wywinięcia się z wykupienia tej polisy?
    > Jakie są konsekwencje niewykupienia tejże polisy?

    Niestety nie masz mozliwosci niewykupienia tej polisy. Najlepszym
    rozwiazaniem byloby pojscie na ugode z ubezpieczalnia. Napisz list do
    dyrektora oddziału z prosba o odstapienie od umowy, i jakos sprytnie
    uzasadnij zwłoke w wysłaniu wypowiedzenia ( byles chory, lub cos w tym
    stylu ).
    Jezeli nie wykupisz polisy, to stajesz sie dłuznikiem ubezpieczalni i ta ma
    prawo wyegzekwowac od ciebie dlug wraz z odsetkami. Najgorsze jest to ze
    teraz obaj ubezpieczyciele ( warta i pzu ) solidarnie odpowiadaja za
    wyrzadzane przez ciebie szkody z tytulu polisy oc. W zwiazku z tym WIELKIE
    klopoty czekaja tego kto bedzie zmuszony skorzystac z twojego oc.

    Sebasto

  • 3. Data: 2002-04-21 08:44:47
    Od: r...@l...localdomain (Roland Zerek)

    On Sun, 21 Apr 2002 09:47:41 +0200,
    Sebasto <s...@w...pl> wrote:
    > teraz obaj ubezpieczyciele ( warta i pzu ) solidarnie odpowiadaja za
    > wyrzadzane przez ciebie szkody z tytulu polisy oc. W zwiazku z tym WIELKIE
    > klopoty czekaja tego kto bedzie zmuszony skorzystac z twojego oc.

    Mysle, ze to nie jest problem, bo w razie czego podaje konkretna polise
    (czyli dokonuje wyboru - zabronione jest korzystanie z podwojnych
    polis).

    Roland Zerek
    r...@p...fm

  • 4. Data: 2002-04-21 16:19:40
    Od: j...@p...onet.pl (J.F.)

    On Sun, 21 Apr 2002 08:44:47 +0000 (UTC), Roland Zerek wrote:

    >Mysle, ze to nie jest problem, bo w razie czego podaje konkretna polise
    >(czyli dokonuje wyboru - zabronione jest korzystanie z podwojnych polis).

    Zabronione jest otrzymanie podwojnego odszkodowania.
    Z ta solidarnoscia - o ile pamietam to rozporzadzenie pisze
    ze ubezpieczyciele odpowiadaja proporcjonalnie do wysokosci
    sum gwarancyjnych, czyli w praktyce w rownych czesciach.

    J.

  • 5. Data: 2002-04-21 16:19:43
    Od: j...@p...onet.pl (J.F.)

    On Sat, 20 Apr 2002 23:57:45 +0200, Mateusz Prokopowicz wrote:
> [...]
    >ministra finansów).
    >Czy jest prawna możliwość wywinięcia się z wykupienia tej polisy?

    Prawna to tylko jedna - sprzedac pojazd. Albo podarowac
    zonie/ojcu/itp. Wtedy placisz tylko za czas dotychczasowy + ~1.5
    miesiaca. Obawiam sie tylko ze to sie niezbyt oplaca - 2% podatku,
    koszta przerejestrowania, stracony czas.
    Ale moze wystarczy podarowac rodzinie 25% pojazdu.

    >Jakie są konsekwencje niewykupienia tejże polisy?

    Beda cie scigac o naleznosc. Trudno powiedziec jakie maja podstawy -
    rozporzadzenie nie wspomina nic o mozliwosci wczesniejszego
    zakonczenia rocznej polisy z checi klienta, z czego tak na 100% nie
    wynika ze nie mozna jej wypowiedziec ...
    Moze im sie nie chciec procesowac dla takiej kwoty.

    Zaproponowac ze zaplacisz za miesiac i zagrozic ze w razie czego
    wytoczysz im proces o pobieranie zawyzonej skladki ? A jak przypadkiem
    wygrasz to beda musieli oddac wszystkim ubezpieczonym :-)

    J.

  • 6. Data: 2002-04-21 19:39:25
    Od: Mateusz Prokopowicz <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > ze ubezpieczyciele odpowiadaja proporcjonalnie do wysokosci
    > sum gwarancyjnych, czyli w praktyce w rownych czesciach.

    Ale jesli zerwał bym umowę OC z PZU (nie żądając od nich zwrotu nie
    mieli by chyba nic przeciwko) Warta musiła by pokryć 100% szkód?

    MP

  • 7. Data: 2002-04-22 07:18:55
    Od: "Rafal" <r...@h...com>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message news:3ccfb66e.5856421@nt...
> [...]
    Tylko jedna - ugoda z ubezpieczycielem. Tzn należy tam iść i spróbować
    pogadać - być moze da się złożyć wypowiedzenie z datą wsteczną, a jeśli nie,
    to pozostaje Ci jedynie zapłacić

    Wyegzekwowanie należnej sumy wraz z odsetkami przez ubezpieczalnię na drodze
    sądowej (albo bez niej, przez komornika - nie wiem jaki tryb egzekucji jest
    tutaj stosowany)

    A jeśli auto nie ma zbyt duiżej wartości, rozwiązaniem może być jego
    sprzedaż bądź podarownaie komuś w rodzinie (uwaga na limity darowizny od
    których nie płaci się podatku - w najbliższej rodzinie to coś koło 7 tyś zł
    na 3 lata )

    A następnym razem trzeba pilnować takich sprw, bo jak widzisz niewiedza boli
    po kieszeni...

  • 8. Data: 2002-04-22 08:06:04
    Od: "mars" <m...@i...net.pl>

    [ciach]

> [...]
    jest
    > tutaj stosowany)
    >
    > A następnym razem trzeba pilnować takich sprw, bo jak widzisz niewiedza

    Może tak nie będzie ....
    Poczekajmy do jutra na wyrok Trybunału konstytucyjnego w tej sprawie.
    O tym miożna poczytać:
    http://info.onet.pl/483015,11,item.html
    --
    Maciek

  • 9. Data: 2002-04-23 06:43:11
    Od: "mikiw" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Prokopowicz" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3CC1E459.2010301@poczta.onet.pl...
> [...]
    > wygasniecia polisy, miałem przerwę kilkudniową przed zawarciem nowej
    > umowy juz w PZU. Niestety nie wypowiedzialem na dzień przed
    Czy wypowiedzenie musi być na piśmie ? Nie wystarca np. wypowiedzenie
    telefoniczne ?

  • 10. Data: 2002-04-23 09:09:30
    Od: Mateusz Prokopowicz <l...@p...onet.pl>

    mikiw wrote:
    > Użytkownik "Mateusz Prokopowicz" <l...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:3CC1E459.2010301@poczta.onet.pl...

    > Czy wypowiedzenie musi być na piśmie ? Nie wystarca np. wypowiedzenie
    > telefoniczne ?

    W ustawie napisano że musi być wysłane za potwierdzeniem.

    mp