  • 1. Data: 2002-04-20 19:26:06
    Temat: Sprzedaż wierzytelności a ochrona danych
    Od: d...@p...fm (DonDragon)

    W 1998 r rozwiązałem umowę z Plus GSM i dostałem ostatni rachunek na
    30.45zł ale blankiet do wpłaty był na 0,00zł. Uznałem to za pomyłkę i
    zapomniałem o sprawie. Jakiś tydzień temu dostałem pismo od firmy
    windykacyjnej w którym stwierdza się iż moje wierzytelności zostały
    sprzedane i teraz mam do zapłacenia: 30,45 należność główna + odsetki 27zł +
    koszta postępowania 25zł. Naliczenie 25zł za wysłanie listu strasznie mnie
    zbulwersowało. Czy jest jakiś przepis regulujący naliczanie tych kosztów?
    Jeżeli w myśl art. 118 k.c. czy też 455 k.c ta wierzytelność uległa
    przedawnieniu to czy firma windykacyjna zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych
    przetwarza moje dane? Czy na pewno taka wierzytelność uległa przedawnieniu?

    A jednak bedzie dzialalnosc komercyjna w strefie ochronnej bylego
    obozu zaglady w Oswiecimiu... >>> http://link.interia.pl/f15a9