    From: j...@p...onet.pl (J.F.)
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zdublowane OC
    Date: Sun, 21 Apr 2002 16:19:43 GMT

    On Sat, 20 Apr 2002 23:57:45 +0200, Mateusz Prokopowicz wrote:
    > Mam poważny problem. Postanowilem zmienić firmę ubezpiczeniową
    >Niestety nie wypowiedzialem na dzień przed
    >wygaśnieęciem polisy umowy OC zawartej w Warcie. Wypowedzenie to
    >wyslalem z 5 - dniowym poślizgiem. Kilka dni temu dostałem pismo
    >oswiadczajace iz muszę wykupić roczną polisę OC w Warcie, gdyż
    >poprzednia uległa automatycznemu przedłużeniu (zgodnie z rozporzadzeniem
    >ministra finansów).
    >Czy jest prawna możliwość wywinięcia się z wykupienia tej polisy?

    Prawna to tylko jedna - sprzedac pojazd. Albo podarowac
    zonie/ojcu/itp. Wtedy placisz tylko za czas dotychczasowy + ~1.5
    miesiaca. Obawiam sie tylko ze to sie niezbyt oplaca - 2% podatku,
    koszta przerejestrowania, stracony czas.
    Ale moze wystarczy podarowac rodzinie 25% pojazdu.

    >Jakie są konsekwencje niewykupienia tejże polisy?

    Beda cie scigac o naleznosc. Trudno powiedziec jakie maja podstawy -
    rozporzadzenie nie wspomina nic o mozliwosci wczesniejszego
    zakonczenia rocznej polisy z checi klienta, z czego tak na 100% nie
    wynika ze nie mozna jej wypowiedziec ...
    Moze im sie nie chciec procesowac dla takiej kwoty.

    Zaproponowac ze zaplacisz za miesiac i zagrozic ze w razie czego
    wytoczysz im proces o pobieranie zawyzonej skladki ? A jak przypadkiem
    wygrasz to beda musieli oddac wszystkim ubezpieczonym :-)

    J.