    From: "Marek" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zdjęcie "demotywator" i straszenie sądem
    Date: Wed, 23 Apr 2014 15:19:44 +0000 (UTC)

    Witajcie.

    Znalazłem na facebook-u "demotywator" i przesłałem do pewnej straży miejskiej. Na
    zdjęciu
    jest żart dotyczący komendanta tejże straży miejskiej:

    https://www.facebook.com/128193153880632/photos/a.12
    9157127117568.13743.128193153880632/777343512298923/
    ?type=1&relevant_count=1

    Obrazek jaki jest, każdy widzi, moim zdaniem nie jest obraźliwy, a dotyczy słynnego
    ostatnio skrzyżowania w Wejherowie, gdzie przez 2 miesiące 5 tysięcy kierowców
    otrzymało mandat za "przejazd na czerwonym świetle" (mają tam specjalny system
    monitorujący). Problem tego skrzyżowania to zbyt krótki czas trwania światła
    żółtego,
    przez co niektórzy kierowcy nie dają rady wyhamować przed linią zatrzymania przy
    dopuszczalnej tam prędkości 70 km/h (w wyniku protestów kierowców, od maja
    dopuszczalna
    prędkość ma być zmniejszona do 50 km/h).

    Wg autora i treści żartu, to komendant steruje czasem trwania światła żółtego (że
    niby
    skraca ten czas), żeby wpadło więcej kierowców, aby mandatami spłacić filharmonię w
    tym
    mieście.

    No, ale komendant uznał, że to zdjęcie narusza jego dobre imię (no ma chłop prawo
    być
    urażony) i wszczął postępowanie, ale przeciwko MNIE! Chce mnie "namierzyć" w sieci
    i zrobić
    mi sprawę cywilną, bo uważa, że to JA jestem autorem żartu i mu psuję opinię.
    No to ja mu odpisałem, że to nieprawda, bo znalazłem fotkę w sieci (podałem mu
    adres
    strony) i mu stamtąd przesłałem. Równie dobrze mógłbym wcześniej przesłać mu adres
    tej strony,
    dostępnej przecież dla każdego.

    Moje pytania do Was: czy takie postępowanie komendanta i zastraszanie mnie sądem
    jest
    uzasadnione?
    Jak powinienem dalej reagować i się bronić?

    --
    Pzdr.
    Marek