  • 1. Data: 2006-02-13 17:05:43
    Temat: Zawiadomienie o przestepstwie - dlugie
    Od: "Jendrzej" <j...@w...pl>

    Witam Grupowiczow

    Szkola w ktorej pracuje otrzymala dzisiaj pismo z pewnej firmy
    kartograficznej. Pismo to stwierdza, ze zostaly bezprawnie utrwalone i
    rozpowszechnione trzy fragmenty mapy polski, do której prawa autorskie
    posiada ta firma, a przynajmniej twierdzi, ze posiada.
    Dokladniej, to jeden fragment zostal umieszczony na stronie szkoly w dziale
    kontakt, a dwa pozostale w innym, komercyjnym serwisie. Domagaja sie
    uregulowania stanu prawnego poprzez wykupienie licencji na korzystanie z
    tych map, w przciwnym przypadku zglosza to do prokuratury z wnioskiem o
    sciganie.

    Szkola nie neguje wykorzystania tych fragmentow map, jednakze jedynie
    jednego dostepnego fragmentu na stronie szkolnej (drugi fragment jest na
    serwerze, jednak nie jest dostepny). Zadne korzysci materialne nie zostaly
    osiagniete z tego powodu. Strona zostala wykonana po czesci przez
    nauczycieli, a po czesci przez uczniow i na podstawie ich materialow.
    Fragment mapy zostal zeskanowany z pracy dyplomowej, w ktorej nie bylo
    informacji na temat jego pochodzenia.

    Najciekawsze jest to, ze wspomniany serwis komercyjny wogole nie jest
    zwiazany ze szkola i nie wiem skad wniosek tej firmy, ze szkola jest
    odpowiedzialna za umieszczenia tam fragmentow mapy.

    Czy w przypadku odmowienia wykupienia licencji na korzystanie z tych map
    (niestety, ale jak to zwykle bywa, szkoly funduszami "nie smierdza"), a po
    usunieciu ich ze strony i serwera szkolnego cos powaznego grozi szkole,
    nauczycielom czy tez uczniom?

    Czego mozna oczekiwac ze strony firmy i prokuratury?

    Pozdrawiam,
    Jendrzej

  • 2. Data: 2006-02-14 01:34:36
    Temat: Re: Zawiadomienie o przestepstwie - dlugie
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Jendrzej napisał(a):
> [...]
    > uregulowania stanu prawnego poprzez wykupienie licencji na korzystanie z
    > tych map, w przciwnym przypadku zglosza to do prokuratury z wnioskiem o

    takie rzeczy to chyba nie sa scigane z prokuratury, ale w pozwie
    cywilnym na wniosek pokrzywdzonego, ale moge sie mylic

    > Szkola nie neguje wykorzystania tych fragmentow map, jednakze jedynie
    > jednego dostepnego fragmentu na stronie szkolnej (drugi fragment jest na
    > serwerze, jednak nie jest dostepny).

    No to jak to ? szkola to wykorzystala czy nie, bo nizej piszesz, ze to
    nie szkola tylko jakis komercyjny serwis niezwiazany ze szkola, ale to
    szkola moze te pliki usunac z serwera

> [...]
    > nauczycieli, a po czesci przez uczniow i na podstawie ich materialow.
    > Fragment mapy zostal zeskanowany z pracy dyplomowej, w ktorej nie bylo

    hm... to ze nie osiagnieto korzysci materialnych nie ma tu akurat
    znaczenia. A swoja droga czy chociaz zostala tam umieszczona informacje,
    ze to sciagnieto z pracy dyplomowej ? Bo jak nie to sie bedzie rowniez
    nazywalo naruszenie praw autorskich. Poza tym jak mozna twierdzic, ze to
    byly ICH materialy jak sam przyznales, ze nie ICH, bo czesc byla
    wyciagnieta z pracy dyplomowej.

> [...]
    > usunieciu ich ze strony i serwera szkolnego cos powaznego grozi szkole,

    no to jak to ? szkola nie ma nic wspolnego z tymi mapami, ale moze je
    usunac z serwera ? to chyba ma cos wspolnego, chyba ze nie ma i to nie
    szkola je usunie, ale wlasciciel tego komercyjnego serwisu
    I dlaczego szkola ma wykupywac jakies licencje skoro to nie jej strona
    tylko komercyjna ?

    > Czego mozna oczekiwac ze strony firmy i prokuratury?

    Jesli to nie strona szkoly tylko komercyjna niezwiazana ze szkola to
    radze to olac. Conajwyzej mozna tej firmie wyjasnic ze to nie tak i zeby
    poszli do wlasciciela tej strony. Poza tym jakbym mi na mojej stronie
    administrator zaczal kasowac pliki, bo ktos mu powiedzial, ze ja je tam
    nielegalnie wrzucilem (a przeciez ten administrator zadnych dowodow na
    to nie ma) to sam bym takiego administratora do sadu pozwal.

    A swoja droga to dziwne: strona szkolna, ale nie szkolna tylko
    komercyjna zrobiona przez uczniow i nauczycieli z ich materialow, ale
    nie ich bo czesc zostala ukradziona ( bo tak sie nazywa umieszczenie
    czyjejs pracy bez podania autora ) z pracy dyplomowej ktorej autor
    ukradl to komus innemu, a kto teraz domaga sie kasy od szkoly za
    umieszczenie tych materialow na stronie, ktora nie nalezy do szkoly, ale
    szkola sie wezmie i usunie te materialy nie ze swojej strony ;-)

    A mozesz to opisac troche jasniej, bo tu za wiele sprzecznosci.

    sg

  • 3. Data: 2006-02-14 05:55:50
    Od: "Jendrzej" <j...@w...pl>

    Witam

> [...]
    > umieszczenie tych materialow na stronie, ktora nie nalezy do szkoly, ale
    > szkola sie wezmie i usunie te materialy nie ze swojej strony ;-)

    Myslalem, ze jasno opisalem sytuacje, ale widze ze nie :) W pismie z tej
    firmy jest wzmianka o trzech fragmentach mapy umieszczonych na stronie
    szkolnej i stronie komercyjnej. Na tej podstawie domagaja sie
    "odszkodowania" poprzez wykupienie licencji.

    Faktycznie na stronie szkolnej jest dostepny jeden fragment mapy ,
    zeskanowany z pracy dyplomowej ucznia szkoly i umieszczony na stronie przez
    nauczyciela jakies 5 lat temu . W tej pracy dyplomowej nie ma wzmianki na
    temat pochodzenia tego fragmentu mapy. No to tyle odnosnie szkoly.

    Strona komercyjna nie ma nic wspolnego ze strona szkoly (szkola jej nie
    wykonala, nie jest nawet na serwerze szkolnym) i nie wiem na jakiej
    podstawie twierdza, ze jej wykonawca jest szkola.

    Sumujac, to firma stwierdza, ze zostaly wykorzystane trzy fragmenty mapy na
    szkolnej stronie i stronie komercyjnej, kiedy jedynie jeden fragment mapy
    jest dostepny na szkolnej stronie i nic wiecej.

    Mam nadziej, ze teraz jest jasniej :)

    Pozdrawiam
    Jendrzej

  • 4. Data: 2006-02-14 17:12:17
    Od: "barakuda" <b...@p...onet.pl>

    Jendrzej wrote:
> [...]
    > mapy na szkolnej stronie i stronie komercyjnej, kiedy jedynie jeden
    > fragment mapy jest dostepny na szkolnej stronie i nic wiecej.

    coś mi się wydaje ,że ktoś szuka łatwego i szybkiego zarobku ,nie wiem jaką
    funkcję pełnisz w tej szkole ale radzę dokładnie to wyjaśnić.
    To musi być jakaś szczególna mapa ? Nie mogę pojąć na jakiej zasadzie firma
    chce od szkoły odszkodowania za to ,że na "obcej dla szkoły" stronie jest
    umieszczona mapa.To tak, ja gdyby mieszkaniec twojej miejscowaości wybił
    szybę, a tobie każą za szybę płacić.
    Więc albo ja czegoś nie mogę pojąć albo niezbyt konkretnie to wyjaśniasz
    lub jakieś fakty celowo pomijasz.Następna sprawa ,czy rodzaj tej mamy może
    odrazu sugerować ,że uczeń ,który umieścił ją w swojej pracy nie był jej
    autorem lub nie wziął jej z ksiązki np.:"swojego ojca ? -który takie mapy
    rysuje"
    Dodam ,że niedawno pewien cwaniak chciał pozwać do sądu o nuaruszenie prawa
    autorskich znaną autorkę ponieważ twierdził ,że to właśnie on wymyślił imię
    "Hary"
    Jeżeli jednak faktycznie szkoła naruszyła prawa firmy to może poprostu
    przeprosić i "dogadać" się z firmą a nawet im zaproponować ,że to jest
    reklama dal tej firmy - i gdy będzie to porządna firma to wydaje się ,że nie
    będzie problemu ,a strona komercyjna niech cię nie obchodzi - no chyba ,że
    to twoja strona ?
    barakuda

  • 5. Data: 2006-02-15 07:06:55
    Od: "Jendrzej" <j...@w...pl>

    Witam

> [...]
    > autorem lub nie wziął jej z ksiązki np.:"swojego ojca ? -który takie mapy

    No nic nie pomijam, dla mnie tez jest to dziwne, ze domagaja sie
    "odszkodowania" za umieszczenie mapy na stronie komercyjnej nie majacej
    zadnego zwiazku ze szkola (szkola jej nie robila, nie ma jej na szkolnym
    serwerze i ja tez jej nie robilem). Zreszta tutaj jest ta mapa
    http://tinyurl.com/84t7v , a tej komercyjnej juz nie ma, chyba zostala
    usunieta.

    Pozdrawiam
    Jendrzej

  • 6. Data: 2006-02-15 10:34:23
    Od: "barakuda" <b...@p...onet.pl>

    Jendrzej wrote:
> [...]
    > majacej zadnego zwiazku ze szkola (szkola jej nie robila, nie ma jej
    > na szkolnym serwerze i ja tez jej nie robilem). Zreszta tutaj jest ta

    Nie widzę tam żadnej mapy ,ale sporo błędów ,których nie toleruje IE6.0

    barakuda

  • 7. Data: 2006-02-15 19:47:18
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    barakuda wrote:
    > Nie widzę tam żadnej mapy ,ale sporo błędów ,których nie toleruje IE6.0

    Walidator W3C też ma zastrzeżenia (sztuk 52).