    From: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zawiadomienie o przestepstwie - dlugie
    Date: Tue, 14 Feb 2006 02:34:36 +0100

    Jendrzej napisał(a):
> [...]
    >
    > Szkola w ktorej pracuje otrzymala dzisiaj pismo z pewnej firmy
    > kartograficznej. Pismo to stwierdza, ze zostaly bezprawnie utrwalone i
    > rozpowszechnione trzy fragmenty mapy polski, do której prawa autorskie
    > posiada ta firma, a przynajmniej twierdzi, ze posiada.
    > Dokladniej, to jeden fragment zostal umieszczony na stronie szkoly w dziale
    > kontakt, a dwa pozostale w innym, komercyjnym serwisie. Domagaja sie
    > uregulowania stanu prawnego poprzez wykupienie licencji na korzystanie z
    > tych map, w przciwnym przypadku zglosza to do prokuratury z wnioskiem o

    takie rzeczy to chyba nie sa scigane z prokuratury, ale w pozwie
    cywilnym na wniosek pokrzywdzonego, ale moge sie mylic

    > Szkola nie neguje wykorzystania tych fragmentow map, jednakze jedynie
    > jednego dostepnego fragmentu na stronie szkolnej (drugi fragment jest na
    > serwerze, jednak nie jest dostepny).

    No to jak to ? szkola to wykorzystala czy nie, bo nizej piszesz, ze to
    nie szkola tylko jakis komercyjny serwis niezwiazany ze szkola, ale to
    szkola moze te pliki usunac z serwera

    > Zadne korzysci materialne nie zostaly
    > osiagniete z tego powodu. Strona zostala wykonana po czesci przez
    > nauczycieli, a po czesci przez uczniow i na podstawie ich materialow.
    > Fragment mapy zostal zeskanowany z pracy dyplomowej, w ktorej nie bylo
    > informacji na temat jego pochodzenia.

    hm... to ze nie osiagnieto korzysci materialnych nie ma tu akurat
    znaczenia. A swoja droga czy chociaz zostala tam umieszczona informacje,
    ze to sciagnieto z pracy dyplomowej ? Bo jak nie to sie bedzie rowniez
    nazywalo naruszenie praw autorskich. Poza tym jak mozna twierdzic, ze to
    byly ICH materialy jak sam przyznales, ze nie ICH, bo czesc byla
    wyciagnieta z pracy dyplomowej.

    > Najciekawsze jest to, ze wspomniany serwis komercyjny wogole nie jest
    > zwiazany ze szkola i nie wiem skad wniosek tej firmy, ze szkola jest
    > odpowiedzialna za umieszczenia tam fragmentow mapy.
    >
    > Czy w przypadku odmowienia wykupienia licencji na korzystanie z tych map
    > (niestety, ale jak to zwykle bywa, szkoly funduszami "nie smierdza"), a po
    > usunieciu ich ze strony i serwera szkolnego cos powaznego grozi szkole,
    > nauczycielom czy tez uczniom?

    no to jak to ? szkola nie ma nic wspolnego z tymi mapami, ale moze je
    usunac z serwera ? to chyba ma cos wspolnego, chyba ze nie ma i to nie
    szkola je usunie, ale wlasciciel tego komercyjnego serwisu
    I dlaczego szkola ma wykupywac jakies licencje skoro to nie jej strona
    tylko komercyjna ?

    > Czego mozna oczekiwac ze strony firmy i prokuratury?

    Jesli to nie strona szkoly tylko komercyjna niezwiazana ze szkola to
    radze to olac. Conajwyzej mozna tej firmie wyjasnic ze to nie tak i zeby
    poszli do wlasciciela tej strony. Poza tym jakbym mi na mojej stronie
    administrator zaczal kasowac pliki, bo ktos mu powiedzial, ze ja je tam
    nielegalnie wrzucilem (a przeciez ten administrator zadnych dowodow na
    to nie ma) to sam bym takiego administratora do sadu pozwal.

    A swoja droga to dziwne: strona szkolna, ale nie szkolna tylko
    komercyjna zrobiona przez uczniow i nauczycieli z ich materialow, ale
    nie ich bo czesc zostala ukradziona ( bo tak sie nazywa umieszczenie
    czyjejs pracy bez podania autora ) z pracy dyplomowej ktorej autor
    ukradl to komus innemu, a kto teraz domaga sie kasy od szkoly za
    umieszczenie tych materialow na stronie, ktora nie nalezy do szkoly, ale
    szkola sie wezmie i usunie te materialy nie ze swojej strony ;-)

    A mozesz to opisac troche jasniej, bo tu za wiele sprzecznosci.

    sg