  • 1. Data: 2006-02-13 14:13:52
    Temat: Pensja+ekwiwalent za urlop
    Od: " lolka" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam, proszę Was o poradę...

    8 lutego skończył mi się okres wypowiedzenia u byłego pracodawcy. Przesłano mi
    pensję, mocno obciętą, ale nie dostałam ekwiwalentu za urlop.
    Pracodawca wobec osółb zwalniających się zawsze był źle nastawiony i w tej
    chwili kontakt telefoniczny nie daje rezultatu, nikt nic nie wie, osób
    kompetentnych nie ma, nie mają czasu itp.
    Powiedzcie proszę:
    1. Czy na moją prośbę mam prawo dostac tzw. "pasek" z wyliczeniem ostatniej
    pensji (powiedziano mi, że "w tym miesiącu nie było pasków" a zawsze dostawałam)
    2. W jakim terminie od wygaśnięcia umowy powinnam otzrymac ekwiwalent za
    niewykorzystany urlop?

    Dziękuję z góry za odp.

    --
    www.bandyci.org

  • 2. Data: 2006-02-13 14:35:30
    Temat: Re: Pensja+ekwiwalent za urlop
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    lolka napisał(a):

    > Powiedzcie proszę:
    > 1. Czy na moją prośbę mam prawo dostac tzw. "pasek" z wyliczeniem ostatniej
    > pensji (powiedziano mi, że "w tym miesiącu nie było pasków" a zawsze dostawałam)

    Masz. Art. 85 §5 kp.

    > 2. W jakim terminie od wygaśnięcia umowy powinnam otzrymac ekwiwalent za
    > niewykorzystany urlop?

    Następnego dnia.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 3. Data: 2006-02-13 14:47:48
    Od: "Aicha" <m...@s...pl>

    Użytkownik " lolka" napisał:

    > kontakt telefoniczny nie daje rezultatu, nikt nic nie wie, osób
    > kompetentnych nie ma, nie mają czasu itp.

    Uzbroj się w odpowiednie przepisy, cierpliwość, obłudny uśmiech i idź
    osobiście. Przez telefon niewiele załatwisz.

    > 1. Czy na moją prośbę mam prawo dostac tzw. "pasek" z wyliczeniem
    > ostatniej pensji (powiedziano mi, że "w tym miesiącu nie było
    > pasków" a zawsze dostawałam)

    Kodeks Pracy - Art. 85 par. 5
    Pracodawca, na żądanie pracownika, jest obowiązany udostępnić do
    wglądu dokumenty, na których podstawie zostało obliczone jego
    wynagrodzenie.
    Ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych - Art. 41 ust. 8
    Informacje zawarte w raportach, o których mowa w ust. 1-6*, płatnik
    składek przekazuje ubezpieczonemu na piśmie (...)
    * wszystkie informacje zawarte w pasku lub w druku RMUA

    > 2. W jakim terminie od wygaśnięcia umowy powinnam otzrymac
    > ekwiwalent za niewykorzystany urlop?

    Art. 171 par. 1
    W przypadku niewykorzystania przysługującego urlopu w całości lub
    części z powodu rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy
    pracownikowi przysługuje ekwiwalent pieniężny.

    W Kodeksie nie ma nic o terminie jego wypłacania, ale IMO powinien być
    wypłacony razem z ostatnim wynagrodzeniem.

    Pozdrawiam - Aicha

    --
    Dozwolone od lat 18:
    http://aicha.opowiadania.org

  • 4. Data: 2006-02-13 14:48:57
    Od: " lolka" <l...@W...gazeta.pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Następnego dnia.

    Dzięki. A na to drugie jest jakiś artykuł?

    Czy wystarczy w tej sytuacji, jeśli wyślę poleconym za potw. zwrotnym pismo z
    prośbą o dokumenty, na których podstawie zostało obliczone wynagrodzenie?
    I co im napisać w związku z ekwiwalentem?

    --
    www.bandyci.org

  • 5. Data: 2006-02-13 15:01:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    lolka napisał(a):

    > Dzięki. A na to drugie jest jakiś artykuł?

    Art. 171 §1 kp.

  • 6. Data: 2006-02-13 15:04:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Aicha napisał(a):

> [...]
    >
    > W Kodeksie nie ma nic o terminie jego wypłacania, ale IMO powinien być
    > wypłacony razem z ostatnim wynagrodzeniem.

    Jest dzień wymagalności określony w kodeksie: terminem wymagalności jest
    dzień rozwiązania stosunku pracy.
    Poprzednio podałem dzień od którego biegną odsetki ;(

  • 7. Data: 2006-02-13 15:05:07
    Od: " lolka" <l...@W...gazeta.pl>

    Dzięki Wam :)

    Nie mam czasu ani ochoty tam jechać i się użerać. Napisałm takie pisemko, może
    tak być? (sorry, że tak gitarę zawracam :))

    "1. Zgodnie z Art. 85. § 5. Kodeksu Pracy oraz Art. 41 ust. 8 Ustawy o
    systemie ubezpieczeń społecznych, proszę o przekazanie na piśmie dokumentów,
    na których podstawie zostało obliczone moje wynagrodzenie za styczeń roku 2006.
    2. Zgodnie z Art. 171 §1 Kodeksu Pracy, proszę o niezwłoczne wypłacenie na
    moje konto ekwiwalentu za niewykorzystany przysługujący urlop."

    --
    www.bandyci.org

  • 8. Data: 2006-02-13 15:11:13
    Od: " " <l...@W...gazeta.pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Jest dzień wymagalności określony w kodeksie: terminem wymagalności jest
    > dzień rozwiązania stosunku pracy.
    > Poprzednio podałem dzień od którego biegną odsetki ;(

    Czyli dobrze rozumiem, że skoro do dziś pieniądze nie wpłynęły to mam prawo
    żadać wypłacenia wraz z odsetkami za te parę dni? Bo jeśli tak, to dopisze to
    do mojego pisma...

    --
    www.bandyci.org

  • 9. Data: 2006-02-13 15:20:08
    Od: "Aicha" <m...@s...pl>

    Użytkownik " lolka" napisał:

    > proszę o przekazanie na piśmie dokumentów, na których podstawie
    > zostało obliczone moje wynagrodzenie za styczeń roku 2006.

    Do tego możesz mieć tylko wgląd, więc czegoś takiego (cokolwiek by to
    nie było) na pewno Ci nie wyślą.

    Pozdrawiam - Aicha

  • 10. Data: 2006-02-13 15:20:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    l...@W...gazeta.pl napisał(a):

    > Czyli dobrze rozumiem, że skoro do dziś pieniądze nie wpłynęły to mam prawo
    > żadać wypłacenia wraz z odsetkami za te parę dni? Bo jeśli tak, to dopisze to
    > do mojego pisma...

    Odsetki za zwłokę biegną od dnia następnego po dniu wymagalności, czyli
    następnego dnia po rozwiązaniu stosunku pracy.