    From: "Cor" <c...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zatrzymanie sprzętu komputerowego.
    Date: Sun, 5 Jun 2005 21:31:14 +0200

    Problem jak bumerang wraca...

    1. Przyszła policja, podejrzewa _pomocnictwo_ w popełnieniu przestępstwa
    (art. 18 kk).
    2. Żądają wydania (a) komputera, (b) wszystkich podzespołów, (c) wszystkich
    nośników zapisu. Na żądaniu wyszczególniono tak jak opisałem.
    3 Żądanie wydania uzasadnione bardzo ogólnikowo ("zachodzi konieczność
    zabezpieczenia w/w przedmiotów (..) z uwagi na podstawy do przypuszczenia,
    iż służą one do popełniania przestępstwa.").
    4. Samego przestępstwa jeszcze nie wykryto, przeszukanie ma na celu
    znalezienie u mnie danych pozwalających na ustalenie ew. sprawstwa.

    Żeby było już całkiem żałośnie, to żądanie zostało w tej samej sprawie
    skierowane także do obcej mi osoby, której nigdy w życiu nie widziałem, a
    która była wcześniejszym właścicielem mojego numeru telefonu i to jedyny
    łączący mnie z tą osobą fakt. Oczywiście aktualnie telefon (numer
    telefoniczny) zarejestrowany bezpośrednio na mnie. Więc ta osoba jest
    jedynie (1) poprzednim właścicielem numeru telefonu (2) osoby, która jest
    jedynie podejrzewana (3) wyłącznie o pomocnictwo (4) w przestępstwie, które
    nie zostało jeszcze wykryte. :-) Numer oczywiście nie był używany w
    podejrzewanym przestępstwie lub pomocnictwie - jest jedynie upubliczniony
    jako kontakt do mnie w internecie, w zupełnie innym miejscu.

    Wszystko w oparciu o upublicznione (przeze mnie) materiały, które przy
    różnych interpretacjach można interpretować jako upublicznienie chęci pomocy
    w popełnieniu przestępstwa bliżej nieokreślonym ludziom. Zatrzymano sprzęt
    nie wnoszący nic do sprawy - komputer i jego podzespoły nie służących jako
    nośniki danych. W protokole zatrzymania na moją prośbę wpisano osobno dysk i
    resztę komputera (laptop).

    Zamierzam złożyć zażalenie:
    0. Jak skutecznie zaskarżyć i żądać zabezpieczenia zapisanych danych a
    zwrotu komputera.
    1. Czy uzasadnienie nie jest zbyt ogólnikowe?
    2. Zażalenie mam zamiar złożyć głownie w oparciu o art.227 kpk. Coś jeszcze?
    3. Czy samooskarżenie (publiczne oświadczenie w internecie) może być
    wystarczającą podstawą do zatrzymania sprzętu pod podejrzeniem pomocnictwa?
    Czy nie są konieczne inne poszlaki, podstawy?
    4. Czy nie jest konieczne wykrycie najpierw sprawstwa, wykrycie popełnienia
    czynu zabronionego?

    Macie jakiekolwiek sugestie? :>
    Za wszystkie z góry dziękuję.
    pzdr