  • 1. Data: 2005-06-05 19:31:14
    Temat: Zatrzymanie sprzętu komputerowego.
    Od: "Cor" <c...@o...pl>

    Problem jak bumerang wraca...

    1. Przyszła policja, podejrzewa _pomocnictwo_ w popełnieniu przestępstwa
    (art. 18 kk).
    2. Żądają wydania (a) komputera, (b) wszystkich podzespołów, (c) wszystkich
    nośników zapisu. Na żądaniu wyszczególniono tak jak opisałem.
    3 Żądanie wydania uzasadnione bardzo ogólnikowo ("zachodzi konieczność
    zabezpieczenia w/w przedmiotów (..) z uwagi na podstawy do przypuszczenia,
    iż służą one do popełniania przestępstwa.").
    4. Samego przestępstwa jeszcze nie wykryto, przeszukanie ma na celu
    znalezienie u mnie danych pozwalających na ustalenie ew. sprawstwa.

    Żeby było już całkiem żałośnie, to żądanie zostało w tej samej sprawie
    skierowane także do obcej mi osoby, której nigdy w życiu nie widziałem, a
    która była wcześniejszym właścicielem mojego numeru telefonu i to jedyny
    łączący mnie z tą osobą fakt. Oczywiście aktualnie telefon (numer
    telefoniczny) zarejestrowany bezpośrednio na mnie. Więc ta osoba jest
    jedynie (1) poprzednim właścicielem numeru telefonu (2) osoby, która jest
    jedynie podejrzewana (3) wyłącznie o pomocnictwo (4) w przestępstwie, które
    nie zostało jeszcze wykryte. :-) Numer oczywiście nie był używany w
    podejrzewanym przestępstwie lub pomocnictwie - jest jedynie upubliczniony
    jako kontakt do mnie w internecie, w zupełnie innym miejscu.

    Wszystko w oparciu o upublicznione (przeze mnie) materiały, które przy
    różnych interpretacjach można interpretować jako upublicznienie chęci pomocy
    w popełnieniu przestępstwa bliżej nieokreślonym ludziom. Zatrzymano sprzęt
    nie wnoszący nic do sprawy - komputer i jego podzespoły nie służących jako
    nośniki danych. W protokole zatrzymania na moją prośbę wpisano osobno dysk i
    resztę komputera (laptop).

    Zamierzam złożyć zażalenie:
    0. Jak skutecznie zaskarżyć i żądać zabezpieczenia zapisanych danych a
    zwrotu komputera.
    1. Czy uzasadnienie nie jest zbyt ogólnikowe?
    2. Zażalenie mam zamiar złożyć głownie w oparciu o art.227 kpk. Coś jeszcze?
    3. Czy samooskarżenie (publiczne oświadczenie w internecie) może być
    wystarczającą podstawą do zatrzymania sprzętu pod podejrzeniem pomocnictwa?
    Czy nie są konieczne inne poszlaki, podstawy?
    4. Czy nie jest konieczne wykrycie najpierw sprawstwa, wykrycie popełnienia
    czynu zabronionego?

    Macie jakiekolwiek sugestie? :>
    Za wszystkie z góry dziękuję.
    pzdr

  • 2. Data: 2005-06-05 19:46:34
    Temat: Re: Zatrzymanie sprzętu komputerowego.
    Od: "Adam" <A...@w...pl>

    Użytkownik "Cor" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Problem jak bumerang wraca...

    Mam podobny problem, więc jak już coś uda Ci się wywalczyć to pochwal się na
    grupie.
    A w ogóle to co się teraz dzieje w tym temacie to jakaś tragikomedia.

    --
    Pozdrawiam.
    Adam

  • 3. Data: 2005-06-05 19:55:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Adam wrote:

    > A w ogóle to co się teraz dzieje w tym temacie to jakaś tragikomedia.

    Wygląda na to, że obecnie policja jest groźniejsza dla mienia, niż
    włamywacze czy inni bandyci...

    Może zamiast podatków powinienem płacić mafii za ochronę, hmm? ;->

  • 4. Data: 2005-06-05 20:14:05
    Od: "Cor" <c...@o...pl>

    > w różnych interpretacjach można interpretować

    Przepraszam za trochę bełkotliwy post, jestem już zmęczony.
    Problem jednak poważny i za pomoc będę wdzięczny.

    --
    pzdr

  • 5. Data: 2005-06-05 20:19:42
    Od: "krokiet z pieczarkami" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Adam" <A...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > się na
    > grupie.
    > A w ogóle to co się teraz dzieje w tym temacie to jakaś tragikomedia.

    Co nabroiliscie chlopaki? badzcie przestroga dla innych ;>

  • 6. Data: 2005-06-05 20:24:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    krokiet z pieczarkami wrote:

    > Co nabroiliscie chlopaki? badzcie przestroga dla innych ;>

    Nie czytałeś? Miał numer telefonu, który wcześniej należał do kogoś
    innego...

  • 7. Data: 2005-06-05 21:07:36
    Od: "Adam" <A...@w...pl>

    wiadomości news:d7vn0s$qn9$1@opal.futuro.pl...

    > Nie czytałeś? Miał numer telefonu, który wcześniej należał do kogoś
    > innego...

    A ja podpadłem pewnej firmie komputerowej i podesłali mi z zemsty
    "niespodziankę".
    Miałem się niby zajmować produkcją płyt DVD, ale był niewypał i policjanci
    zabrali sobie na otarcie łez cokolwiek budzącego wątpliwości .
    I czekam już prawie 3 miesiące, aż łaskawie zechcą mi oddać dyski i parę
    innych zabawek - póki co nawet nie byli skłonni mnie przesłuchać...

    --
    Pozdrawiam.
    Adam

  • 8. Data: 2005-06-05 22:20:49
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "krokiet z pieczarkami" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Adam" <A...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Co nabroiliscie chlopaki? badzcie przestroga dla innych ;>

    narazie znalezli czlowieka teraz szukaja paragrafu.

    P.

    --
    http://cafe.love-office.com
    ... Molestowanie Seksualne, miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 9. Data: 2005-06-05 23:08:03
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

> [...]
    > I czekam już prawie 3 miesiące, aż łaskawie zechcą mi oddać dyski i parę
    > innych zabawek - póki co nawet nie byli skłonni mnie przesłuchać...

    To komputer(y) ci zostawili?

    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 10. Data: 2005-06-06 12:52:05
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Przemek R..."
    .pl> writes:

    [snap]

    > narazie znalezli czlowieka teraz szukaja paragrafu.

    A nie powinno być odwrotnie?