  • 1. Data: 2007-02-01 23:02:26
    Temat: Zapis bankowy a US - pilne
    Od: "barteks " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam!
    Czy po otrzymaniu środków pieniężnych w wyniku zapisu bankowego na wypadek
    śmierci jestem zobowiązany do zapłaty podatku lub złożenia jakiegoś
    oświadczenia do urzędu skarbowego? Proszę o pomoc.

    Pozdrawiam,
    barteks

  • 2. Data: 2007-02-02 04:26:09
    Temat: Re: Zapis bankowy a US - pilne
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "barteks " <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
> [...]
    > śmierci jestem zobowiązany do zapłaty podatku lub złożenia jakiegoś
    > oświadczenia do urzędu skarbowego? Proszę o pomoc.

    i tak i nie.

    USTAWA

    z dnia 28 lipca 1983 r.

    o podatku od spadków i darowizn

    2. Podatkowi podlega równieS nabycie praw do wkładu oszczędnościowego na
    podstawie

    dyspozycji wkładem na wypadek śmierci.

    Art. 4a. 1.Zwalnia się od podatku nabycie własności rzeczy lub praw
    majątkowych przez

    małSonka, zstępnych, wstępnych, pasierba, rodzeństwo, ojczyma i macochę,
    jeSeli:

    1) zgłoszą nabycie własności rzeczy lub praw majątkowych właściwemu
    naczelnikowi urzędu

    skarbowego w terminie miesiąca od dnia powstania obowiązku podatkowego

    zaliczonych do I grupy podatkowej.

    4.Obowiązek zgłoszenia nie obejmuje przypadków, gdy

    1) wartość majątku nabytego łącznie od tej samej osoby lub po tej samej
    osobie w okresie 5 lat,

    poprzedzających rok, w którym nastąpiło ostatnie nabycie, doliczona do
    wartości rzeczy

    i praw majątkowych ostatnio nabytych, nie przekracza kwoty określonej w art.
    9 ust. 1 pkt 1

    Art. 9. 1. Opodatkowaniu podlega nabycie przez nabywcę, od jednej osoby,
    własności

    rzeczy i praw majątkowych o czystej wartości przekraczającej:

    1) 9.637 zł - jeSeli nabywcą jest osoba zaliczona do I grupy podatkowej;

    2) 7.276 zł - jeSeli nabywcą jest osoba zaliczona do II grupy podatkowej;

    3) 4.902 zł - jeSeli nabywcą jest osoba zaliczona do III grupy podatkowej.

    pytanie, czy łapiesz się na paragraf 4a i jeśli tak to czy zgłosiłeś w
    terminie i czy przekroczyłes kwotę wolną od podatku.

  • 3. Data: 2007-02-02 13:25:42
    Od: "barteks " <b...@W...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > pytanie, czy łapiesz się na paragraf 4a i jeśli tak to czy zgłosiłeś w
    > terminie i czy przekroczyłes kwotę wolną od podatku.

    Nie przekroczyłem kwoty wolnej od podatku. Od jakiego momentu liczy się ten
    miesięczny termin i jak powinno wyglądać to pismo (może jakiś wzór)?

    Pozdrawiam,
    barteks

  • 4. Data: 2007-02-04 18:12:05
    Od: "barteks " <b...@W...gazeta.pl>