  • 1. Data: 2007-02-01 19:13:58
    Temat: przekształcenie użytkowania wieczystego w prawo własności gruntu
    Od: Cyklista <c...@i...pl>

    Witam!
    Chciałbym przekształcić prawo użytkowania wieczystego działki w prawo
    własności zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 o przekształceniu prawa
    użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości.
    W czerwcu 2004 kupiłem działkę (850 m kw.)będącą w użytkowaniu
    wieczystym i wybudowałem na niej dom. w roku 2005 dokupiłem jeszcze
    kawałek ziemi (ok 250 m kw) "na polepszenie warunków". Jednakże mimo iż
    stosowny wniosek złożyłem jeszcze w czerwcu 2005, to akt notarialny
    został zawarty dopiero 27 października 2005 r., a więc kilka dni po
    wejściu w życie ustawy. Obydwie działki stanowią jedną nieruchomość i są
    ujęte w jednej księdze wieczystej. W Urzędzie miasta od dwóch
    urzędniczek uzyskałem dwie różnie opinie: jedna, że w związku z tym, że
    jedna z działek została nabyta po wejściu w życie ustawy, to nie ma
    możliwości przekształcenia żadnej z nich, druga opinia, że mogę
    przekształcić obie, gdyż druga z działek nie może stanowić odrębnej
    nieruchomoiści. Wniosek oczywiście zlożyłem i na razie czekam.
    Ustawodawca "nie pomyślał" o takiej sytuacji, więc wszystko zależy od
    interpretacji przepisów. Mam jednak pytanie, czy ktoś zna może jeakieś
    prawomocne rozstrzygnięcia podobnej sprawy, najlepiej jakiś wyrok sądowy
    lub przynajmniej decyzje wydane przez jakiś urząd?

    Pozdrawiam

    Przemek