  • 51. Data: 2004-06-11 20:13:19
    Temat: Re: Zamiana OS typu OEM miedzy dwoma komputerami
    Od: "Radek" <r...@l...plniespamuj>

    > Niestety bredzisz, a dobitnie świadczy o tym odesłanie na strony M$,
    > a nie twórców prawa.
    > Na szczęście dla ludzi prawo ciągle stanowi Sejm , a nie M$ - zgadza

    > się?

    niestety Ty bredzisz , bo chodzilo o oprogramowanie Microsoftu i to on
    jest autorem oprogramowania a zarazem strona w umowie

    legalny.pl

  • 52. Data: 2004-06-11 20:20:31
    Od: "Radek" <r...@l...plniespamuj>

    > Poszukaj na stronach microsoftu informacji o downgrade.
    > Z tego co pamiętam mając XP professional masz prawo używać wersji
    > wcześniejszych. (mogę się mylić, sprawdź)

    posiadanie Windowsa XP profesional OEM upowaznia do downgrade pod
    warunkiem p[osiadanai legalnego nosnika ze straszym systemem.

    dokladnie tak.

    legalny.pl

  • 53. Data: 2004-06-11 20:20:38
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Arek wrote:

    > Skończ już pieprzyć bzdury poilkj i naciągać ludzi na koszty.

    Wiesz co.
    Wsadź głowę do kibla, spuść wodę i pieprznij się deklem.

  • 54. Data: 2004-06-11 20:25:03
    Od: "Radek" <r...@l...plniespamuj>

    > wiec tak:
    > kupilem windowsa 2000 wersja oem z MYSZKA!
    > mam laptopa i na nim chce tego windowsa zainstalowac
    > za pol roku bede mial kaprys sprzedac laptopa i kupic nowy
    > WIN Z MYSZKA sobie zostawie i bede chcial zainstalowac na nowym
    > komputerze,
    > czyli co okradne Microsoft?
    >
    > a moze mam nakleic nalepke na myszke?
    >
    > co Ty na to?

    wiec tak, wedlug zasad OEM :
    1. nalepke nalepiasz na obudowe komputera a nie mysz czy inny
    komponent z ktorym go kupiles
    2. w momencie pierwszej instalacji produkt OEM staje sie integralna
    czescia systemu i nie moze byz rozdzielany lub sprzedany osobno - wiec
    tez nei mozesz tak zrobic

    legalny.pl

  • 55. Data: 2004-06-11 20:32:19
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Daniel H." <h...@o...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:cad3iq$fss$1@nemesis.news.tpi.pl

> [...]
    > za pol roku bede mial kaprys sprzedac laptopa i kupic nowy
    > WIN Z MYSZKA sobie zostawie i bede chcial zainstalowac na nowym

    Nie okradniesz Microsoftu. (naiwyżej naciągniesz ;-) )Tylko
    winXP przy instalowaniu systemu przypisywany jest
    do płyty gł (jest w ich bazie danych przez ok. 6 m-cy) .
    komputera więc problemów z przeniesieniem nie będziesz
    miał problemów.
    Certyfikat naklej na kawałek folii (aby zakryć klej), a później
    przyklej to szeroką, przezroczystą taśmą klejącą. Zawsze
    będziesz mógł to odkleić i ponownie w dowolnym miejscu
    przykleić. Gdyby ktoś się zapytał dlaczego zakleiłeś taśmą?
    Odpowiedź jest bardzo prosta - w laptopach certyfikaty
    są na spodzie obudowy i w trakcie użytkowania_noszenia
    naklejka wyciera się do tego stopnia, że po pewnym
    czasie robi się *nieczytelna* i to jest ochrona_osłona.

    > a moze mam nakleic nalepke na myszke?
    > co Ty na to?

    Ma być naklejona na komputerze, a w jaki sposób
    podałem Ci wyżej.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "W życiu są tylko trzy wierne rzeczy, wrzody, pies i stara kobieta."

  • 56. Data: 2004-06-11 20:33:56
    Od: "Radek" <r...@l...plniespamuj>

    > Moim zdaniem jest to zgodne z prawem, przeciez posiadasz licencje na

    > oba,
    > posiadasz komputery, ktore sa w tym przytpadku czescia tej licencji.

    owszem gdyby to bylo w wersji pudelkowej (box) to tak, ale piszemy o
    OEM , gdzie w momencie pierwszej instalacji system staje sie
    integralna czescia komputera i moze byc sprzedany tylko z komputerem.
    tak pisze w OEM EULA czyli umowa miedzy producentem czyli Microsoft a
    uzytkownikiem koncowym

    legalny.pl

  • 57. Data: 2004-06-11 20:35:03
    Od: "Daniel H." <h...@o...pl>

> [...]
    > 2. w momencie pierwszej instalacji produkt OEM staje sie integralna
    > czescia systemu i nie moze byz rozdzielany lub sprzedany osobno - wiec

    dzieki za info,
    i ok chce okrasc microsoft, chce nakleic i pozniej odkleic nalepke
    czy ktos wie w jaki sposob nakleic aby pozniej dalo rade w odkleic?

  • 58. Data: 2004-06-11 20:37:56
    Od: "Daniel H." <h...@o...pl>

> [...]
    > naklejka wyciera się do tego stopnia, że po pewnym
    > czasie robi się *nieczytelna* i to jest ochrona_osłona.

    bardzo dziekuje za rade,
    sprobuje tak zrobic :)

    pozdrawiam
    Daniel H.

  • 59. Data: 2004-06-11 20:38:39
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Daniel H. wrote:

    > wiec tak:
    > kupilem windowsa 2000 wersja oem z MYSZKA!
    > mam laptopa i na nim chce tego windowsa zainstalowac
    > za pol roku bede mial kaprys sprzedac laptopa...

    Jeśli zainstalujesz go na tym laptopie, to nie możesz zainstalować go
    już na innym komputerze.
    Pozostanie ci sprzedać laptopa razem z Windowsem i cenę (albo jej część)
    doliczyć do ceny laptopa.

    > i kupic nowy (laptop)
    > WIN Z MYSZKA sobie zostawie i bede chcial zainstalowac na nowym komputerze,
    to nie będzie to już zgodne z licencją

    Microsoft sprzedaje dwie wersje Windows
    BOX - z którą możesz robić co chcesz
    OEM tak samo funkcjonalną ale z obostrzeniami licencji i dlatego tańszą
    ( i jeszcze z innych powodów, np nie masz pomocy technicznej do wersji
    oem. teoretycznie ma ci go dostarczyć sprzedawca sprzętu, co oczywiście
    z wyjątkiem dużym firm jak HP nie istnieje).

    > a moze mam nakleic nalepke na myszke?

    nie.
    na komputer, bo to z nim wiążesz system operaccyjny, a nie z myszką.

    Jeżeli chcesz zrobić tak jak myślisz to należało kupić wersję BOX.
    Tak, wiem kosztuje drożej, ale nie da się mieć ciasteczko i zjeść
    ciasteczko.

  • 60. Data: 2004-06-11 20:39:54
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Radek wrote:

    > posiadanie Windowsa XP profesional OEM upowaznia do downgrade pod
    > warunkiem p[osiadanai legalnego nosnika ze straszym systemem.

    Nośnik to nie problem. Zdaje się że 15 USD kosztował.
    Ile teraz nie wiem.