  • 1. Data: 2007-02-27 18:53:14
    Temat: Zakaz fotografowania - legalny?
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    Witam serdecznie.
    Przekopałem Google na pl.rec.foto i pl.rec.foto.cyfrowa jednak nie znalazłem
    jednoznacznej odpowiedzi. Pytanie: czy jest jakakolwiek podstawa prawna do
    wprowadzenia zakazu na terenie prywatnym udostępnionym publicznie? Chodzi
    konkretnie o pasaż centrum handlowego. Z tego co pisali ludzie na wyżej
    wymienionych grupach wynika, że:
    -można fotografować
    -nie można fotografować
    -trzeba mieć pozwolenie i dopiero można
    -nie trzeba mieć pozwolenia
    -ochroniarz może mnie wyrzucić ze CH
    -ochroniarz nie może mnie wyrzucić z CH
    -ochroniarz może mnie wyrzucić ze CH z użyciem siły.
    Wszyscy ludzie, którzy to pisali krzyczeli, że to zgodnie z prawem prasowym,
    jednak ja zamierzam robić zdjęcia na własnych użytek i/lub do publikacji
    niekomercyjnych. I tu kolejne pytanie: czy mogę powoływać się w takim
    wypadku na prawo prasowe? Najważniejsze jednak pytanie pierwsze - o
    podstawę prawną (bądź jej brak) do zakazów w miejscach prywatnych
    udostępnionych publicznie.
    Z góry dzięki za odpowiedzi.

    Aaaa...
    Znalazłem też taką interpretację, że w momencie kiedy robię zdjęcia na
    potrzeby bloga mogę powoływać się na prawo prasowe...? Ile w tym racji?
    [bloga zawsze mogę założyć, toż to 5 minut... ;-))]

    --
    Pozdrowienia,
    Marek 'marcus075' Karweta mailto:m...@g...com

  • 2. Data: 2007-02-27 19:06:40
    Temat: Re: Zakaz fotografowania - legalny?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 27 Feb 2007 19:53:14 +0100, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

    > Przekopałem Google na pl.rec.foto i pl.rec.foto.cyfrowa jednak nie znalazłem
    > jednoznacznej odpowiedzi. Pytanie: czy jest jakakolwiek podstawa prawna do
    > wprowadzenia zakazu na terenie prywatnym udostępnionym publicznie?

    Jezu, czlowieku... Nawet dzis pojawil sie tutaj taki temat. Wysil sie i
    zajrzyj do archiwum, znajdziesz tam mase postow ktore Ci wszystko w temacie
    wyjasnia. Grrr...

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2007-02-27 19:16:24
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    scream wrote:

    > Jezu, czlowieku... Nawet dzis pojawil sie tutaj taki temat. Wysil sie i
    > zajrzyj do archiwum, znajdziesz tam mase postow ktore Ci wszystko w
    > temacie wyjasnia. Grrr...

    Ojć. Faktycznie. Przepraszam.

  • 4. Data: 2007-02-27 19:24:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marek 'marcus075' Karweta wrote:
    > Witam serdecznie.
    > Przekopałem Google na pl.rec.foto i pl.rec.foto.cyfrowa jednak nie znalazłem

    Przekop archiwum - nawet dziś był już taki wątek.

    > jednoznacznej odpowiedzi. Pytanie: czy jest jakakolwiek podstawa prawna do
    > wprowadzenia zakazu na terenie prywatnym udostępnionym publicznie? Chodzi

    Nie ma.

  • 5. Data: 2007-02-27 19:49:43
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

> [...]
    > potrzeby bloga mogę powoływać się na prawo prasowe...? Ile w tym racji?
    > [bloga zawsze mogę założyć, toż to 5 minut... ;-))]

    Nie jestem prawnikiem, ale jeśli to do bloga,
    to takie zdjęcie ma w odrobinie kontekst publikacji,
    więc możesz tam wkleić swoje zdjęcie, lub pewnie mydła w promocji,
    ale zdaje się już nie klienta i pewnie nie kasjerki.

    (tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)
    Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,
    ktury ludzie ociężali umysłowo

  • 6. Data: 2007-02-27 20:56:16
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

    > -można fotografować

    zgadza sie

    > -nie można fotografować

    bzdura

    > -trzeba mieć pozwolenie i dopiero można

    bzdura

    > -nie trzeba mieć pozwolenia

    zgadza sie

    > -ochroniarz może mnie wyrzucić ze CH

    nie moze

    > -ochroniarz nie może mnie wyrzucić z CH

    zgadza sie

    > -ochroniarz może mnie wyrzucić ze CH z użyciem siły.

    taa i kk sie klania :)

    > I tu kolejne pytanie: czy mogę powoływać się w takim
    > wypadku na prawo prasowe?

    Na nic sie nie musisz powolywac i nikomu nie musisz tlumaczyc sie po co
    robisz zdjecia.

    Jacek