  • 1. Data: 2007-02-27 18:31:15
    Temat: Siedziba firmy - VAT
    Od: " " <a...@W...gazeta.pl>

    Witam!

    Proszę o pomoc w rozwianiu następujących wątpliwości:

    1) zanierzam rozpocząć działalność gospodarczą jako osoba fizyczna.
    Działalność będzie prowadzona w wynajętym lokalu, innym niż ten, w którym
    mieszkam. W zgłoszeniu działalności do ewidencji zamierzam podać jako
    siedzibę firmy tenże wynajęty lokal. Wydaje mi się, że mogę tak zrobić, bo
    siedzibą firmy nie musi być miejsce mojego zamieszkania. Dobrze kombinuję?

    2) Lokal, o którym wspomniałem w p.1 i miejsce mojego zamieszkania znajdują
    się na terenie tej samej gminy, ale na obszarach "kontrolowanych" przez różne
    urzędy skarbowe (duże misto). Rozumiem, że z podatku dochodowego będę
    rpzliczał się z urzędem właściwym wg miejsca zamieszkania. A co z podatkiem
    VAT? Czy w związku z tym, że jest to ta sama gmina, mogę VAT rozliczać wg
    miejsca zamieszkania?

    Z góry dziękuję za odzew i pozdrawiam wszystkich tu piszących oraz czytających.
    Alex

  • 2. Data: 2007-02-27 20:59:03
    Temat: Re: Siedziba firmy - VAT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Wydaje mi się, że
    > mogę tak zrobić, bo siedzibą firmy nie musi być miejsce mojego
    > zamieszkania. Dobrze kombinuję?

    Dobrze.

    > A co z podatkiem VAT? Czy w związku z tym, że
    > jest to ta sama gmina, mogę VAT rozliczać wg miejsca zamieszkania?

    Art 3 ustawy ptu

  • 3. Data: 2007-02-27 21:49:17
    Od: " " <a...@N...gazeta.pl>

    > Dobrze.
    >

    > Art 3 ustawy ptu

    Dziękuję za szybką i rzeczową odpowiedź.

    Wątpliwości rozwiane.

    Pozdrawiam
    Alex