    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!!
    Date: Wed, 22 Nov 2006 09:19:07 +0100
    <hphy71io4vds$.1f8zq6dw0y0zw.dlg@40tude.net> <ejrvs3$ahm$1@news.wp.pl>
    <bl40k8an7inm$.72b6vb7q6wga$.dlg@40tude.net>
    <ejs2co$sl4$1@opal.futuro.pl>
    <yittmazv25xf$.19dbtk9wbtqbd$.dlg@40tude.net>
    <ejs2vi$uat$1@opal.futuro.pl> <lh4y3qmpmhpn$.chrqxt9ywn6j.dlg@40tude.net>
    <ejs4bj$1sb$1@opal.futuro.pl>
    <xsjcp0k5r07g$.1w49uvf5cxb2o$.dlg@40tude.net>
    <Pine.WNT.4.64.0611212344070.1828@athlon64> <ek0sfb$plc$1@opal.futuro.pl>

    On Wed, 22 Nov 2006, szerszen wrote:

    > tez tego nie rozumiem,

    Ufff... myślałem że tylko dla mnie za trudne.
    Bo wszyscy widzą problem w "ograniczałoby to działanie policji".
    Tak jakby w kosztach które to działanie powoduje problemu nie było :(

    > moze dlatego ze wymagalby to kompetencji :) o ktora
    > jak widac trudno, bo za kompetencjami idzie kasa, ktorej oczywiscie nie ma

    Trzeba sobie jasno powiedzieć, kto miałby zaplacić za to odszkodowanie.

    Odpowiedź jest prosta: my. Wszyscy ci, co płacą (w podatku) na policję
    musieliby się poskładać na pokrycie szkód, które działalność tejże policji
    powoduje - i tak JEST, tyle że w rzadkich przypadkach (kogoś postrzelą
    albo co...).
    Resztę się pod dywan upycha, obciążając kosztami tego co akurat komuś
    wpadł w oko.

    > albo kretynska wymowka urzednikow skarbowych ktorzy sa zupelnie bezkarni w
    > swoich poczynaniach, "ze nie moga byc odpowiedzialni finansowo za swoje
    > decyzje bo wtedy baliby sie ich podejmowac" ;)

    Taaaa... a odpowiedzielaność sędziów już się w ogóle w głowie nie mieści.
    O ile wiem, ostatnie w Europie referendum w tej sprawie (odpowiedzialności
    cywilnej sędziów za szkody spowodowane wyrokiem) miało miejsce bodaj
    we Włoszech w 1975r albo okolicy, nawet nie wiem jak się skończyło :)

    pzdr, Gotfryd