  • 11. Data: 2020-02-23 09:53:09
    Temat: Re: Za napaść na sędzie na sali rozpraw TYLKO 14 dni aresztu. Gdzie jest Ziobro?! ;-)
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik u2 u...@o...pl ...

    > niemiecki syn nie wie, że jest coś takiego jak dysleksja ?:)))))))

    A co maja problemy z uczeniem do ortografii?
    Moze miałes na mysli dysortografie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

  • 12. Data: 2020-02-23 10:38:44
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 23.02.2020 o 09:53, Budzik pisze:
    > Użytkownik u2 u...@o...pl ...

    > A co maja problemy z uczeniem do ortografii?
    > Moze miałes na mysli dysortografie?

    spytaj się tych, którzy na co dzień zajmują się tymi problemami:)))))))))

  • 13. Data: 2020-02-23 11:51:05
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
    > Użytkownik u2 u...@o...pl ...

    > A co maja problemy z uczeniem do ortografii?
    > Moze miałes na mysli dysortografie?

    Czy jest już dysinteligencja?

    --
    A. Filip

  • 14. Data: 2020-02-24 10:22:30
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Niestety, chyba nie pomoże. Dzierżę prawdopodobnie jeden z mistrzowskich
    > tytułów w ilości mozliwych błędów na jeden wyraz. 8. Polonistka
    > potrzebowała lekkiej reanimacji.
    >
    > Niemniej przepraszam :)

    znam osobę co w wyrazie już zrobiła 3 błędy :) Widziałem ten tekst
    poprawiony przez polonistę :)

    Inna rzecz, że nawet znając ortografię, są ludzie z pewnymi
    zaburzeniami, które pisząc będą robiły błędy. Ba, będą robiły te błędy
    przepisując tekst. Sprawdzenie zaraz po napisaniu tekstu, jeśli coś nie
    zostanie wyróżnione często nic nie daje, dopiero przeczytanie tekstu po
    pewnym czasie, gdy nie masz w głowie tego co tam miało być napisane
    pozwala wychwycić błędy... Więc mogę to zrozumieć.

    Dawniej, by nauczyciel przymknął oko na błędy, trzeba było zasady
    ortografii znać bardzo dobrze.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 15. Data: 2020-02-24 10:52:55
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-24 o 10:22, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > znam osobę co w wyrazie już zrobiła 3 błędy :) Widziałem ten tekst
    > poprawiony przez polonistę :)
    >
    > Inna rzecz, że nawet znając ortografię, są ludzie z pewnymi
    > zaburzeniami, które pisząc będą robiły błędy.

    To specjalnie tak zrobiłeś? Z tymi piszącymi zaburzeniami? :-)

  • 16. Data: 2020-02-24 11:03:14
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 24-02-2020 o 10:52, cef pisze:

    > To specjalnie tak zrobiłeś? Z tymi piszącymi zaburzeniami? :-)

    Nie bardzo rozumiem kontekst... Jak dla mnie ponieważ każdy jest inny,
    to każdy ma jakieś zaburzenia odstające od normy, tyle, że każdy inne.

    To akurat jest dość znane i w miarę dobrze opisane, choć nie ma sposobów
    na poradzenie sobie z nim w 100%, to można zmniejszyć uciążliwości jego,
    a czasami nawet wykorzystać. W latach 90, gdy jeszcze wszystko
    raczkowało i było mniej ujednolicone, jeden z lepszych i dokładniejszych
    moim zdaniem programów do sprawdzania polskiej ortografii był stworzony
    właśnie przez dyslektyka... Jak już wspomniałem, aby zmniejszyć "pole
    rażenia" oraz udowodnić, że to nie z lenistwa często dyslektycy zasady
    ortografii itp znają lepiej niż przeciętna osoba, robią dzięki temu ciut
    mniej błędów no i mogą wykorzystać np twórczo - jak w powyższym przykładzie.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 17. Data: 2020-02-24 11:18:47
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-24 o 11:03, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Nie bardzo rozumiem kontekst... Jak dla mnie ponieważ każdy jest inny,
    > to każdy ma jakieś zaburzenia odstające od normy, tyle, że każdy inne.

    Kontekst jest taki, że wyjaśniasz skąd się biorą błędy i od razu w swoim
    zdaniu
    dajesz błąd, którego nawet po zwróceniu uwagi nie zauważasz.
    Chodzi o użycie imiesłowu czynnego <<pisząc>> w odniesieniu do zaburzeń -
    bo jeśli ludzie, to raczej powinno być którzy.
    .
    A do użycia imiesłowu <<znając>> też można by się przyczepić, bo to
    zdanie jest wielokrotnie niepoprawne i myślałem, że dając takiego babola
    pokazujesz jak trudno jest
    coś napisać poprawnie.