  • 51. Data: 2012-06-17 18:00:20
    Temat: Re: ZUS sprawdzi oświadczenia rodziców
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.06.2012 16:45, spp pisze:
    > Żartujesz. To Ty (tzn. Urząd) ma wskazać podstawę prawną.

    Do czego? Ustalili kryteria przyjęć, skoro pojemność przedszkola jest
    mniejsza niż liczba chętnych. Chcesz je obalać, to Ty wykaż bezprawność.
    Na to, że ściany pomalowali na niebiesko, a krzesełka na czerwono też
    mają mieć Ustawę?

    > Co to znaczy 'nasz interes"?

    No interes ludzi stanowiących gminę. W tym wypadku chodzi o to, żeby w
    miarę sprawiedliwie przydzielić miejsca, których jest deficyt.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 52. Data: 2012-06-17 20:42:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:jrkiar$3qm$1@inews.gazeta.pl...

    > Niekoniecznie. Dziecko w przedszkolu też ma ,,okres przejściowy'' w
    > wakacje. Są co prawda dyżury, ale w innym przedszkolu i generalnie
    > trzeba kombinować. Więc matka taka, skoro już musi iść do pracy, może to
    > wpasować w okres wakacji.

    Nie może, bo aplikacje się składa przed wakacjami.

  • 53. Data: 2012-06-17 20:50:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:jrkuur$qrf$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > mniejsza niż liczba chętnych. Chcesz je obalać, to Ty wykaż bezprawność.
    > Na to, że ściany pomalowali na niebiesko, a krzesełka na czerwono też

    Zdecydowanie nie masz racji. Jeśli - podkreślam JEŚLI - żądanie składania
    oświadczeń nie ma podstawy prawnej, to składający je mogą spokojnie pisać
    tam dowolne bzdury i żadnej odpowiedzialności karnej za to nie poniosą. Z
    przyczyn opisanych przeze mnie w pierwszym poście. Po prostu brak przepisu
    karnego na takie zachowanie i tyle.

  • 54. Data: 2012-06-17 21:32:53
    Od: "Kriss" <k...@o...pl>

    > Mówisz o PIĘCIOLETNIM, które ma Obowiązek Szkolny bo POpaprańcy obniżyli
    > --
    > Przemysław Adam Śmiejek
    >
    > Niech żadne nieprzyzwoite słowo nie wychodzi z ust waszych,
    > ale tylko dobre, które może budować, gdy zajdzie potrzeba,
    > aby przyniosło błogosławieństwo tym, którzy go słuchają. (Ef 4,29)

    Ech, grunt to cytować Biblię i w tym samym poście nazywać kogokolwiek
    poprańcem, przy okazji obrażając ludzi głosujących na PO + obrażając władzę.
    Zadałem sobie trud - poszukałem, znalazłem. Przeczytaj co o władzy mówi 13
    rozdział listu do Rzymian :) Amen owieczko.

  • 55. Data: 2012-06-17 22:20:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > Stąd, że matka zamiast pełnić właściwą rolę społeczną, musi pozostawić
    > dzieci ,,samopas'' i udać się do pracy.

    albo sa tak bogaci.

  • 56. Data: 2012-06-17 23:08:56
    Od: Animka <t...@w...pl>

    W dniu 2012-06-17 21:32, Kriss pisze:

> [...]
    > Zadałem sobie trud - poszukałem, znalazłem. Przeczytaj co o władzy mówi 13
    > rozdział listu do Rzymian :) Amen owieczko.

    Albo Ty jesteś ktoś inny o tym samym nicku, albo zmieniłeś płeć.
    Pisząca na grupy osoba o nicku Kriss była kobietą.

    --
    animka

  • 57. Data: 2012-06-18 05:20:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    m4rkiz wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    >

    > najpierw musi byc podstawa prawna do powstania takiego dokumentu,
    > inaczej to tylko kartka z 'koncertu zyczen'

    hm...

    Powstaje pytanie czy za podanie nieprawdziwych danych w dokumencie którego
    nie można wymagać grozi kara?

  • 58. Data: 2012-06-18 07:09:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > hm...
    >
    > Powstaje pytanie czy za podanie nieprawdziwych danych w dokumencie
    > którego nie można wymagać grozi kara?

    Nie bardzo. A przynajmniej nie widzę przepisu karnego.

  • 59. Data: 2012-06-18 07:12:47
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.06.2012 21:32, Kriss pisze:
    > Ech, grunt to cytować Biblię i w tym samym poście nazywać kogokolwiek
    > poprańcem,

    No faktycznie, ale czasami aż nie mogę się powstrzymać. Ci ludzie
    popełnili i popełniają zbrodnię na narodzie. Rozwalili totalnie resztki
    polskiej edukacji.

    > przy okazji obrażając ludzi głosujących na PO + obrażając
    > władzę. Zadałem sobie trud - poszukałem, znalazłem. Przeczytaj co o
    > władzy mówi 13 rozdział listu do Rzymian :) Amen owieczko.

    Muszę to skonsultować z jakimś specjalistą. Bo literalne traktowanie
    oznaczało by, że nie należy się angażować w politykę, organizować
    opozycji czy głosować na przeciwników władzy. Myślę, że tu kontekst
    historyczny wchodzi w grę i nauki Pawła raczej dotyczą aspektów, żeby
    się miłować, a nie wszczynać rewolucji przeciwko ówczesnej władzy
    królewskiej/cesarskiej.

    Przeciwstawianie się tutaj chyba nie należy traktować jako ,,nie wolni
    krytykować'' tylko jako ,,skoro już Donek jest u władzy, to nie
    uchylajmy się od podatków pomimo wszystko i od wykonywania prawa
    ustalonego przez władzę''.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 60. Data: 2012-06-18 09:34:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Jun 2012, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał
    >
    > To będzie wyłudzenie usługi czyli wykroczenie.

    Zle stawiasz sprawę, IMO.
    Połóż nacisk na bezprawnosc tego żadania, bo w tym problem.

    Załóżmy, że jakis sklep robi promocję, ale z warunkami - wsród
    warunków jest cos, co jest wykroczeniem.
    Ale sklep wydaje "promocyjny" towar na podstawie oswiadczenia.
    Czy będzie mógł domagać się zwrotu towaru (lub dopłaty do
    "niepromocyjnej" ceny), jesli się okaże, że oswiadczenie było
    fałszywe w miejscu w którym domagano się popełnienia wykroczenia?

    BTW: osobna sprawa, co już wielokronie padało w tym watku, to
    kwestia "słusznosci" (lub nie) ustawowych kryteriów.
    Ale z prawnego p. widzenia to AFAIR ze 2 gminy próbowały dawno
    temu uzależniać np. zasiłki od wykonania prac społecznych.
    Wszystkie takie sprawy poprzegrywały, tak inni wczesniej
    pisali - "gmina nie ma prawa dokładania swoich kryteriów,
    nawet obiektywnie słusznych".

    pzdr, Gotfryd