  • 1. Data: 2012-06-15 00:01:12
    Temat: przedawnienie w oskarżeniu prywatnym - pytanie
    Od: "kk" <e...@p...pl>

    Witam, domniemanie przestepstwa luty 2009, zgloszenie do sądu z art. 212 kk
    kwiecien 2009. Wezwanie na rozprawę główną lipiec 2012!
    Czy będę musiała tam iść (jestem oskarżona :P), przecież Sąd to umorzyć
    powinien, ale czy koniecznie w mojej obecności?
    Powołuję się na Art. 101. § 2

    pozdrawiam :)

  • 2. Data: 2012-06-15 00:15:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.06.2012 00:01, kk pisze:
> [...]
    > Czy będę musiała tam iść (jestem oskarżona :P), przecież Sąd to umorzyć
    > powinien, ale czy koniecznie w mojej obecności?

    Nie ty będziesz osądzać, czy kwalifikujesz się na umorzenie.

    > Powołuję się na Art. 101. § 2

    A wg. ciebie od lutego 2009 do kwietnia 2009 to upłynęło więcej jak rok
    czasu??

  • 3. Data: 2012-06-15 00:26:17
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2012-06-15 00:15, Andrzej Lawa pisze:
    > A wg. ciebie od lutego 2009 do kwietnia 2009 to upłynęło więcej jak rok
    > czasu??

    to postępowanie karne, a nie cywilne.

  • 4. Data: 2012-06-15 00:33:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jasio" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > to postępowanie karne, a nie cywilne.

    Rozumiem, ze w cywilnym by nie upłynęło, ale w karnym tak?

  • 5. Data: 2012-06-15 00:38:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kk" <e...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy będę musiała tam iść (jestem oskarżona :P), przecież Sąd to umorzyć
    > powinien, ale czy koniecznie w mojej obecności?

    Tyle, że mamy jeszcze art. 102 kk, zgodnie z którym karalność ustaje po 5
    latach od upływu okresu wskazanego w art. 101, a w Twoim wypadku, skoro
    wszczęto postępowanie w 2009 roku (znany był sprawca), no to przedawnienie
    nastąpi w 2015 roku. Sądzę, ze do tego czasu zdążą wydać wyrok.

  • 6. Data: 2012-06-15 00:45:55
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2012-06-15 00:33, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Jasio" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Rozumiem, ze w cywilnym by nie upłynęło, ale w karnym tak?

    sorry, jakoś mi wyszło, że 2009-2012 to ponad 5 lat :)

  • 7. Data: 2012-06-15 10:19:59
    Od: "kk" <e...@p...pl>

> [...]
    > wszczęto postępowanie w 2009 roku (znany był sprawca), no to przedawnienie
    > nastąpi w 2015 roku. Sądzę, ze do tego czasu zdążą wydać wyrok.

    Art. 101. § 2. Karalność przestępstwa ściganego z oskarżenia prywatnego
    ustaje z upływem roku od czasu, gdy pokrzywdzony dowiedział się o osobie
    sprawcy przestępstwa, nie później jednak niż z upływem 3 lat od czasu jego
    popełnienia.

    Karalność, więc wydanie wyroku musiałoby nastąpić do kwietnia 2012 wg mnie
    najpóźniej. Raczej taka jest interpretacja, owszem to KK ale nie za czyn
    ścigany z urzędu. Tutaj Sąd dał ciała, gdzieś im te akta się przeleżały,
    stąd takie opóźnienie.

    Art 102 - wszczęte czyli co, że poszło pismo do Sądu? Od tego czasu nie
    odbyła się jedynie rozprawa pojednawcza w marcu 2012, gdzie był jedynie
    oskarżyciel (ja przegapiłam awizo). Pierwsza rozprawa głowna lipiec 2012.

  • 8. Data: 2012-06-15 11:20:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.06.2012 10:19, kk pisze:

> [...]
    > sprawcy przestępstwa, nie później jednak niż z upływem 3 lat od czasu jego

    Czytaj dalej.

    > Karalność, więc wydanie wyroku musiałoby nastąpić do kwietnia 2012 wg mnie
    > najpóźniej. Raczej taka jest interpretacja, owszem to KK ale nie za czyn

    Mylisz się.

    > ścigany z urzędu. Tutaj Sąd dał ciała, gdzieś im te akta się przeleżały,
    > stąd takie opóźnienie.

    I co z tego? Postępowanie rozpoczęte i płynie termin 5-letni.

    > Art 102 - wszczęte czyli co, że poszło pismo do Sądu? Od tego czasu nie
    > odbyła się jedynie rozprawa pojednawcza w marcu 2012, gdzie był jedynie

    I wystarczy.

    > oskarżyciel (ja przegapiłam awizo). Pierwsza rozprawa głowna lipiec 2012.

    No to się szykuj.

  • 9. Data: 2012-06-15 23:17:29
    Od: "kk" <e...@p...pl>

    > No to się szykuj.