  • 1. Data: 2007-10-16 07:53:26
    Temat: ZUS ZLA i przyjście do pracy
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Czy mając ZUS ZLA z wpisem 'chory ma leżeć' można przyjść do pracy? Czy nie
    będzie z tego tytułu problemów dla pracownika lub pracodawcy? Czy po takim
    przedwczesnym powrocie do pracy należy się normalne wynagrodzenie za te dni,
    kiedy się pracowało, a miało być na zwolnieniu?

    Znajoma coś się źle czuła rano, poszła do lekarza i zonk, dostała L4 na
    cały tydzień ;-) Tyle że z prognozowanej grypy w praktyce wyszedł jakiś śladowy
    katar, znajoma już czuje się dobrze, a w pracy czeka pilna robota. :( Pracuje od
    niedawna i szefa szlag trafił.

    Dodam, że pracodawca to firma 200-osobowa z elektroniczną rejestracją czasu
    pracy (czyli nie można przyjść incognito i odwalić swoją robotę, będąc
    oficjalnie na zwolnieniu).
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 2. Data: 2007-10-16 09:36:38
    Temat: Re: ZUS ZLA i przyjście do pracy
    Od: "moczar" <m...@t...ciachciach.poznan.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał
> [...]
    > czasu
    > pracy (czyli nie można przyjść incognito i odwalić swoją robotę, będąc

    Moim zdaniem może. Korzystanie ze zwolnienia to uprawnienie, a nie
    obowiązek. Pracodawca mógłby ewentualnie nie dopuścić do świadczenia pracy,
    ale z tego, co piszesz, to nie będzie problemu

    --
    moni K.
    "Bagna wyschły, a bekasów w ogóle nie było"

  • 3. Data: 2007-10-16 09:44:14
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Samotnik pisze:
> [...]
    > pracy (czyli nie można przyjść incognito i odwalić swoją robotę, będąc

    Może przyjść wcześniej, tyle że albo wóz albo przewóz - albo nie
    będzie jej cały tydzień i dostanie wynagrodzenie za cały tydzień
    choroby, albo przyjdzie po 3 dniach i za 3 dni zwolnienia wynagrodzenia
    nie dostanie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2007-10-16 14:46:30
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news:slrnfh8rhl.6ed.samotnik@localhost.localdomain
    użytkownik *Samotnik* napisał(a):

    > Czy mając ZUS ZLA z wpisem 'chory ma leżeć' można przyjść do pracy?
    > Czy nie będzie z tego tytułu problemów dla pracownika lub pracodawcy?

    Zwolnienie lekarskie to stwierdzenie na piśmie przez lekarza niezdolności do
    pracy. Tak już nie raz się zastanawiałem jakie byłyby reperkusje gdyby taki
    delikwent (-ka) w trakcie zwolnienia, będąc w pracy uległ wypadkowi?

    --
    Big Jack
    //////

  • 5. Data: 2007-10-16 15:39:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrnfh8rhl.6ed.samotnik@localhost.localdomain Samotnik
    <s...@W...samotnik.art.pl> pisze:

    > Czy mając ZUS ZLA z wpisem 'chory ma leżeć' można przyjść do pracy?
    Można. Oczywiście jak ktoś ma źle w głowie.

    > Czy
    > nie będzie z tego tytułu problemów dla pracownika lub pracodawcy?
    Mogą być.
    Pracodawca dopuścił do pracy pracownika uznanego za niezdolnego czasowo do
    jej świadczenia.
    Pracownik nie wykorzystywał zwolnienia na powrót do zdrowia co może wpływać
    na pogorszenie jego stanu i tym samym zwiększenie kosztów leczenia
    (pobieranie zasiłku chorobowego np.).

    > Czy po
    > takim przedwczesnym powrocie do pracy należy się normalne wynagrodzenie
    > za te dni, kiedy się pracowało, a miało być na zwolnieniu?
    Nie, nie należy się. Nie można pracować będąc uzanym za niezdolnego do
    pracy.

    > Znajoma coś się źle czuła rano, poszła do lekarza i zonk, dostała L4 na
    > cały tydzień ;-) Tyle że z prognozowanej grypy w praktyce wyszedł jakiś
    > śladowy katar, znajoma już czuje się dobrze,
    Sama się zdiagnozowała, tak? A jak się w swej głupocie pomyliła i jutro
    będzie początek zapalenia płuc?

    > a w pracy czeka pilna robota. :(
    Jeśli tak, to z pewnością kierownictwo przewidziało taką okoliczność i
    zabezpieczyło rezerwy osobowe celem jej prawidłowego i terminwego wykonania
    w przypadku nagłej choroby części personelu.

    > Pracuje od niedawna i szefa szlag trafił.
    Stan nerwów szefa jest zupełnie bez znaczenia.

    > Dodam, że pracodawca to firma 200-osobowa z elektroniczną rejestracją
    > czasu pracy (czyli nie można przyjść incognito i odwalić swoją robotę,
    > będąc oficjalnie na zwolnieniu).
    Z pewnością można. Tylko po co? Naprawdę trzeba być idiotą aby iść do pracy
    będąc chorym.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2007-10-16 16:31:08
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news:ff2lu4$v97$1@news.dialog.net.pl
    użytkownik *Jotte* napisał(a):

    > Z pewnością można. Tylko po co? Naprawdę trzeba być idiotą aby iść do
    > pracy będąc chorym.

    Kiedyś z naszym przełożonym mieliśmy spięcie na temat zwolnień lekarskich.
    Stwierdził on, że zwolnienie lekarskie to jest propozycja lekarza, którą
    przełożony akceptuje lub nie. Kolega skwitował to: "a śmierć jest propozycją
    natury" :D

    --
    Big Jack
    //////

  • 7. Data: 2007-10-16 16:38:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ff2p27$bgd$1@atlantis.news.tpi.pl Big Jack
    <a...@b...zz> pisze:

> [...]
    > lekarskich. Stwierdził on, że zwolnienie lekarskie to jest propozycja
    > lekarza, którą przełożony akceptuje lub nie. Kolega skwitował to: "a
    Cóż odpowiedzieć?
    Współczuję przełożonego-niedouczonego kretyna.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2007-10-16 17:02:42
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jotte w <news:ff2pd1$291$1@news.dialog.net.pl>:

    > W wiadomości news:ff2p27$bgd$1@atlantis.news.tpi.pl Big Jack

    > Cóż odpowiedzieć?
    > Współczuję przełożonego-niedouczonego kretyna.

    Dlaczego wyzywasz pracowników ZUS ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]