  • 71. Data: 2020-09-08 02:06:48
    Temat: Re: Z Allegro grzecznie, bo Cie zbanuja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-07, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Wiadomo - handluje podrobionymi kartami.

    Nawet tego nie wiadomo. Może to wada produkcyjna? Taka seria, rozumiesz,
    albo lutownica się omskła panu. Mi w zeszłym tygodniu kot zrzucił
    laptopa na brzeg gdzie była wsadzona karta. Z 256GB zrobiło się zero,
    choć nio do końca, bo tylko druciki w środku ueało. Producent nic nie
    napisał o kotach. Sprzedawca również.

    > To dziwna linia rozumowania doprowadziła cię do wniosku, że jak dostałem
    > podrobioną kartę to nie zostalem oszukany?

    Zupełnie nie dziwna. Jesli była istotnie podrobiona to może sprzedawca,
    którego nazywasz oszustem sam został oszukany?

    --
    Marcin

  • 72. Data: 2020-09-08 07:00:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nawet tego nie wiadomo. Może to wada produkcyjna? Taka seria, rozumiesz,
    > albo lutownica się omskła panu.

    Tak rozumiem. Sąd też pewnie zrozumie;) Wiadomo, że handel podróbkami
    jest w pełni legalny. Każdemu może się zdarzyć i nie ma co robić afery.

    > Mi w zeszłym tygodniu kot zrzucił
    > laptopa na brzeg gdzie była wsadzona karta. Z 256GB zrobiło się zero,
    > choć nio do końca, bo tylko druciki w środku ueało. Producent nic nie
    > napisał o kotach. Sprzedawca również.

    A kupował używaną/uszkodzoną?

    > Zupełnie nie dziwna. Jesli była istotnie podrobiona to może sprzedawca,
    > którego nazywasz oszustem sam został oszukany?

    I tak miał szczęści, że nie zaplątał się w paralizator w kulsonim kiblu.
    Ponoć wcale nie jest pewne, że hitler wiedział o holokauście - tak wiem
    - przegrałem;)

    --
    Shrek

  • 73. Data: 2020-09-08 07:48:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 07 Sep 2020 23:57:55 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Musiałby być wiekszy konkret niz powyższe stwierdzenie.
    > A GB w handlowym rozumieniu to jest wielokrotność 1024 czy 1000?

    Handel juz dawno przeszedl na 1000, ale ma na to dobra podkladke -
    oficjalny przedrostek SI.

    Ale to tylko 2% roznicy, oops, dla GB to juz ~8%, a przy tej karcie
    to ... 300% czy 75% ? :-)
    No i karta nie nadaje sie do uzytku, bo zawartosc szybko zniknie.

    > No nie wiem, dla mnie coś takiego to prąd maksymalny a co to jest ten
    > prąd maksymalny to już różnie można rozumieć. Ile się ładuje to niejako
    > rzecz wtórna, przy czym przyznaje, że nie wiem - może i wszyscy nieco
    > bardziej zainteresowani wiedzą.

    No, tak po prawdzie, to wszyscy wiedza, ze w "zwyklym prostowniku" w
    miare ładowania akumulatora prad spada. Samoczynnie, lub jak kto woli
    - z winy akumulatora.
    A tu mamy z winy prostownika.

    > Bo to może i oznaczać maksymalny prąd ale tylko przez n-min. To tez jest
    > w sumie ciekawe, bo jakbyś kupował zasilacz, np. do instalacji cctv, a z
    > obliczeń wynikałoby, że będzie wszystko żarło maks. 50W, to przeciez nie
    > kupisz 50W, nie? No to pojawia się pytanie, czy faktycznie jest to
    > wiedza powszechna (że ładujesz maksymalnym prądem jaki daje prostownik).

    Przy spawarkach, wiertarkach itp - bywa, ze producent pisze w jakim
    cyklu praca. Ale tu nie napisal, wiec powinna byc ciągła :-)

    No i widzisz - proba normalnego uzycia - dwa sie uszkadzaja.
    Reszta pracuje ... ale daleko mniej wydajnie niz klient sie spodziewa.

    > Tak czy siak standardem powinna być tu izolacja a bez to wyrób nie tylko
    > gorszy ale i bardziej niebezpieczny.

    Nie wiem co na to normy unijne, chyba dopuszczaja, o ile uzytkownik
    nie moze miec stycznosci z elementami pod napeciem.

    > Nie wiem jakie jest polskie nazewnictwo, ale np. na Amazonie kupisz oba
    > typy pod właśnie step down (transformer/converter) i będzie to albo
    > autotransformator albo transformator z izolacją obwodów. Poznasz po
    > cenie. Niezaleznie od mocy.

    IMO - jest jeszcze trzecia wersja - "zmniejszacz napiecia", triakowy
    chyba. Cos takiego podejrzewam
    https://multisort.pl/product/Konwerter-napiecia-siec
    iowego-230VAC_110VAC-75W,6630.html

    > A autotransformatorów nie wszędzie wolno
    > używać. U mnie w robocie jest np. zakaz.

    Z tym, ze te urzadzenia sa przeznaczone do zasilania sprzetow
    przystosowanych do zasilania z sieci 110V. A poniewaz to nadal dosc
    wysokie napiecie, wiec te sprzety izoluja uzytkownika od sieci.

    Wiec powinno byc wszystko jedno czy zasilane z transformatora czy z
    autotransformatora.

    J.

  • 74. Data: 2020-09-08 07:50:23
    Od: p...@g...com

    --Zupełnie nie dziwna. Jesli była istotnie podrobiona to może sprzedawca, którego
    nazywasz oszustem sam został oszukany?

    dramat normalnie, kupilem kiedys usb sticka netac 256GB ktory mial realnie 64GB
    zglosilem frauda na ebay potem paypal oddal kase i smierdziel zniknal ze swoim
    gownosklepem ale jak rozumiem na allegro niedasie" ?

  • 75. Data: 2020-09-08 09:23:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I ten sprzedawca mimo negatywnych ocen kupujących nadal wystawia fałszywy podrobiony
    towar na paserskim allegro przyjmując zapłatę
    przez paserskie PayU ?
    BTW moje działanie (m.in. powiadomienie działu brand protection team SanDiska)
    przynosi jakiś skutek:
    allegro.pl/uzytkownik/TrailBlazers

    A tak przy okazji: jeśli Twój hurtownik sprzeda Ci rozrzedzoną kokę to puścisz ją
    dalej jako dobrej jakości?

    -----

  • 76. Data: 2020-09-08 10:35:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-08, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:
    > I ten sprzedawca mimo negatywnych ocen kupujących nadal wystawia
    > fałszywy podrobiony towar na paserskim allegro przyjmując zapłatę
    > przez paserskie PayU ? BTW moje działanie (m.in. powiadomienie działu

    A te negatywy są bieżące, tzn. widać, że proceder trwa?
    Prawdę mówiąc dużo bardziej mnie w takiej sytuacji wk. Alegro (i jemu
    podobne klony). Jak jest dużo negatywów wskazujących to coś by wypadało
    zrobić.

    > brand protection team SanDiska) przynosi jakiś skutek:
    > allegro.pl/uzytkownik/TrailBlazers
    >
    > A tak przy okazji: jeśli Twój hurtownik sprzeda Ci rozrzedzoną kokę to puścisz ją
    dalej jako dobrej jakości?

    Jesli nie będę wiedział, że jest trefna to pewnie tak.

    --
    Marcin

  • 77. Data: 2020-09-08 10:43:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > to ... 300% czy 75% ? :-)
    > No i karta nie nadaje sie do uzytku, bo zawartosc szybko zniknie.

    A tam jest duże czy małe B? :)

    > No, tak po prawdzie, to wszyscy wiedza, ze w "zwyklym prostowniku" w
    > miare ładowania akumulatora prad spada. Samoczynnie, lub jak kto woli
    > - z winy akumulatora.

    No ta krzywa jest mocno krzywa, więc faktycznie....

    > A tu mamy z winy prostownika.

    Skąd to wiadomo?

> [...]
    >
    > No i widzisz - proba normalnego uzycia - dwa sie uszkadzaja.
    > Reszta pracuje ... ale daleko mniej wydajnie niz klient sie spodziewa.

    No właśnie nie wiem czy powinna być ciągła, ale chyba w sumie tak.

    > IMO - jest jeszcze trzecia wersja - "zmniejszacz napiecia", triakowy
    > chyba. Cos takiego podejrzewam
    > https://multisort.pl/product/Konwerter-napiecia-siec
    iowego-230VAC_110VAC-75W,6630.html

    A jest taka kategoria, że do DC a potem z powrotem na AC, tak jak na wyjściu z UPSa
    przy braku
    zasilania zewnętrznego?

    --
    Marcin

  • 78. Data: 2020-09-08 10:49:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Tak rozumiem. Sąd też pewnie zrozumie;) Wiadomo, że handel podróbkami
    > jest w pełni legalny. Każdemu może się zdarzyć i nie ma co robić afery.

    Nie każdy jest ekspertem aby stwierdzć podróbkę (choć sprzedawca kart ma tu gorzej).

    > A kupował używaną/uszkodzoną?

    Nic nie kupował. Niszczy tylko i miałczy jak jest głodny.

    > I tak miał szczęści, że nie zaplątał się w paralizator w kulsonim kiblu.
    > Ponoć wcale nie jest pewne, że hitler wiedział o holokauście - tak wiem
    > - przegrałem;)

    Nie, bo osiągneliśmy już krytyczne minimum wymaganych interakcji.

    --
    Marcin

  • 79. Data: 2020-09-08 10:55:30
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 7 Sep 2020 22:50:23 -0700 (PDT), p...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    > realnie 64GB zglosilem frauda na ebay potem paypal oddal kase i
    > smierdziel zniknal ze swoim gownosklepem ale jak rozumiem na allegro

    Na Alledrogo też się da. W razie problemów można rozpocząć "dyskusję",
    która jest obserwowana przez pracownika Alledrogo i to działa.
    Kiedyś miałem problem z reklamacją, której czas rozpatrywania został
    przekroczony, więc z automatu powinna zostać uznana, ale sprzedawcy to
    dyndało. Kiedy w sprawę wmieszało się Alledrogo, nagle spokornieli i
    odzyskałem pieniądze za felerny towar.

    Nawiasem mówiąc, do 14 dni można zrezygnować z zakupu internetowego, więc
    te problemy ąckiego są co najmniej równie dziwne jak on sam.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 80. Data: 2020-09-08 12:17:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-08, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

> [...]
    >
    > Nawiasem mówiąc, do 14 dni można zrezygnować z zakupu internetowego, więc
    > te problemy ąckiego są co najmniej równie dziwne jak on sam.

    Ącki wyjaśniał tę kwestię przekonując, że nie mógłby odesłac, bo byłby to
    współudział w przestępstwie.

    --
    Marcin