    From: "doom3" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Xbox360, problem banowania konsol a polskie realia...
    Date: Mon, 16 Nov 2009 21:48:58 +0100

    Witam.

    Wedlug polskiego prawa posiadajac legalna, oryginalna wersje programu,
    aplikacji, gry, mam miec mozliwosc wykonania jej kopii.

    Oczywista sprawa....?

    Nie do konca... wiadomo, ze bardzo duzo osob, albo przerabia konsole albo
    kupuje juz przerobione w jednym celu, aby moc grac na tzw. "kopiach
    zapasowych ;)"

    Tu zradza sie moje pytanie...

    Zalozmy, ze kupuje konsole Xbox360 w wersji ELITE (najlepiej wyposazony
    model) z dyskiem HDD 120GB (koszt ok. 1000zl). Przerabiam te konsole, aby
    moc grac z kopii zapasowych, ale podkreslam, zakladamy kopie zapasowe
    oryginalnych gier jakie posiadam.

    Microsoft po podlaczeniu konsoli do Internetu wykrywa jakims sposobem, ze
    gram z kopii zapasowych i:

    1. Banuje mi dostep do ich uslugi sieciowej XBL (Xbox Live) = brak
    mozliwosci rozgrywek sieciowych, ogladania filmow, sciagania dem gier i
    wiele innych.
    2. Blokuje mi mozliwosc uzywania dysku twardego w mojej konsoli. = dysk jest
    bezuzyteczny, nie mozna na zbanowanej konsoli nic juz na nim zainstalowac.
    To samo ma sie podlaczenia nowego dysku do tej konsoli... poprostu konsola
    nagle zostaje pozbawiona swojej najwiekszej zalety, instalacji gier na hdd.
    3. Po zablokowaniu zdalnym mojej konsoli przez MS pozostaje mi model, ktory
    wart jest mniej wiecej ok 400 zl (mozliwosc gry tylko i wylacznie z plyt,
    brak dostapu do sieci)

    Jak to wyglada od strony prawnej ? Jezeli parwo daje nam mozliwosc robienia
    kopii oryginalnych i posiadanych na wlasnosc nosnikow... to dlaczego
    wszedzie sie to tak utrudnia (generalnie zrobienia kopii oryginalnej plyty i
    tak graniczny czasami z cudem = zabezpieczenia przed kopiowaniem)

    Czy MS nie posuwa sie czasami za daleko ze swoimi poczynaniami wzgledem
    prawa polskiego ?\

    doom3