  • 11. Data: 2007-11-17 17:50:15
    Temat: Re: Wyświetlanie reklam projektorem na ścianie obcego budynku.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Nov 2007, Tristan wrote:

    > (autor Andrzej Lawa
    >
    > No jak zerową? Przecie jest obraz. Te fotony czy jak im tam jest są przy
    > ścianie :D

    W sumie to jest poważny element do rozważań: tak jak piszesz, światło
    ma postać MATERIALNĄ.
    Pytanie, czy jest ona "uznawana prawnie" za "rzecz" :P
    Stosowanie ścisłego rozumowania niektorych zawiodło na stos, więc
    z taką argumentacją trzeba uważać ;>

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2007-11-17 21:25:48
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 17 listopad 2007 18:50
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0711171847040.832@athlon64>):

    > W sumie to jest poważny element do rozważań: tak jak piszesz, światło
    > ma postać MATERIALNĄ.

    Ba! Bombardujesz tym cudzą ścianę :D Więc prowadzisz zmasowany atak na jego
    budynek... Tynk mu obłupujesz i inne takie.

    > Pytanie, czy jest ona "uznawana prawnie" za "rzecz" :P
    > Stosowanie ścisłego rozumowania niektorych zawiodło na stos, więc
    > z taką argumentacją trzeba uważać ;>

    Na stos rzuciliśmy swój życia los na stos na stos....

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 13. Data: 2007-11-18 11:56:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tristan wrote:

    > No jak zerową? Przecie jest obraz. Te fotony czy jak im tam jest są przy
    > ścianie :D

    ROTFL

    To podaj mi grubość fotonu ;->

  • 14. Data: 2007-11-18 13:03:14
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 18 listopad 2007 12:56
    (autor Andrzej Lawa
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <v...@n...lechistan.com>):

    > ROTFL
    > To podaj mi grubość fotonu ;->

    A co, ustawa określa minimalną grubość? Nie jestem fizykiem, ale skoro wg
    fizyków światło ma budowę materialną i foton istnieje, to zapewne swoją
    grubość ma... I bezczelnie tynk mi obłupuje....

    BTW: Nie wiem czy wiesz, ale w muzeumach nierzadko nie wolno robić zdjęć, bo
    taki fleszyk uszkadza zabytki. Skoro więc uszkadza zabytki, to pewnie moją
    ścianę takoż.

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 15. Data: 2007-11-18 13:16:11
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    On 17 Lis, 19:50, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > Pytanie, czy jest ona "uznawana prawnie" za "rzecz" :P
    > Stosowanie ścisłego rozumowania niektorych zawiodło na stos, więc

    ale równie dobrze można przyjąć teorię falową rozchodzenia się swiatła
    o określonej długości fali
    teoria kwantowa mówi o fotonach ale cały czas jest to teoria, ponieważ
    nie ma jak na razie teorii która by tłumaczyła równocześnie falową i
    kwantową nature światła.

  • 16. Data: 2007-11-18 13:36:36
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "AmtoPm" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    teoria kwantowa mówi o fotonach ale cały czas jest to teoria, ponieważ
    nie ma jak na razie teorii która by tłumaczyła równocześnie falową i
    kwantową nature światła.

    Tak? To może objaśnisz innym działanie ogniwa fotoelektrycznego,
    traktując światło wyłącznie jako falę? A może powiesz, że takich ogniw nie
    ma?

  • 17. Data: 2007-11-18 14:01:57
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    On 18 Lis, 15:36, "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Tak? To może objaśnisz innym działanie ogniwa fotoelektrycznego,
    > traktując światło wyłącznie jako falę? A może powiesz, że takich ogniw nie

    Widzisz napisałem właśnie że światło ma naturę kwantowa i falową,
    jeśli się upierasz się że ma naturę kwantową to wyjaśnij w jaki sposób
    fotony zachowują się jak fala??? :)

    Bo chyba nie kwestionujesz że światło jest falą, a skoro uważasz że
    światło to jest strumień fotonów to sąd chciałby wiedzieć w jaki
    sposób te fotony zachowują się fala... :)

    Moim zdaniem teoria falowa światła jest jednak bardziej pojemna i
    bliżej jej do wyjaśnienia natury światła, dlaczego? Bo zaburzenie
    ośrodka (falowe) ma związek z energią. A energia ma związek z masą.
    Dlatego można teoretycznie uzasadniać zakrzywienie światła, natomiast
    rozchodzenie się światła w próżni już trudniej - ale tutaj
    wyjaśnieniem jest że nie istnieje coś takiego jak NIC czyli próżnia,
    tylko jeszcze nie wiemy co próżnię wypełnia.
    A skoro fala przenosi energię (dobry przykład elektrownie
    wykorzystujące fale wodne) to również fale świetlne mogą przenosić
    energie i wywoływać prąd w ogniwie elektrycznym. Oczywiście że wiele
    zjawisk łatwo jest tłumaczyć naturą kwantową światła, tylko że nie ma
    teorii która by wpisała te fotony w naturę falową....

  • 18. Data: 2007-11-18 16:27:43
    Od: Jacek_P <M...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisal:
> [...]
    > Pytanie, czy jest ona "uznawana prawnie" za "rzecz" :P
    > Stosowanie ścisłego rozumowania niektorych zawiodło na stos, więc

    :)

    Swiatlo wywiera cisnienie, wiec mozna postawic zarzut
    wywarcia obciazenia konstrukcji nie ujetego w projekcie,
    w dodatku nieuzgodnione z projektantem, wlascicielem
    i PINB. Scigac takiego, bo katastrofe budowlana sprowadzi,
    scigac! ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 19. Data: 2007-11-19 02:51:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tristan wrote:

    > A co, ustawa określa minimalną grubość?

    Ja się nie pytałem o minimalną, tylko jaką MA.

    > Nie jestem fizykiem, ale skoro wg

    To co się odzywasz?

    > fizyków światło ma budowę materialną i foton istnieje, to zapewne swoją
    > grubość ma...

    Prymitywne rozumowanie. Dlaczego fakt istnienia musi implikować grubość?

    Powtarzam: złap mi jakiś foton i zmierz jego grubość ;->

    Mam nadzieję, że tylko żartujesz...

  • 20. Data: 2007-11-19 02:52:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek_P wrote:

> [...]
    > w dodatku nieuzgodnione z projektantem, wlascicielem
    > i PINB. Scigac takiego, bo katastrofe budowlana sprowadzi,

    Tylko że aby to ciśnienie miało jakąś mającą rzeczywisty wpływ wartość,
    należało by ścianę "oświetlić" eksplozją nuklearną ;->

    Ale wtedy to i tak nie miało by znaczenia, bo sam podmuch (nie związany
    ze światłem) by budynek zburzył...