eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Wyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnychWyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnych

  • 41. Data: 2009-03-11 21:59:25
    Temat: Re: Wyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnychWyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnych
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:7019zxo478@frank.huge.strangled.net...

    > A sąd uzasadnił dlaczego wybrał jedną z dwóch cen "oferowanych" przez MS
    > która jest *gorsza* dla skazanego?

    Sądu pytaj.
    Albo pomyśl trochę.

  • 42. Data: 2009-03-11 21:59:53
    Temat: Re: Wyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnych [boukun w RP]
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Cavallino" <c...@k...pl> pisze:

    > Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:

    > Nieograniczona - nie.
    > Faszyzmu też nie wolno głosić.

    To może mnie oświecisz czy to poniżej to faszyzm? :-)
    http://groups.google.com/group/soc.culture.polish/ms
    g/b6f2e98cfbd0efe8

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : a...@x...wp.pl
    Purytanie powinni nosić dwa listki figowe na oczach.

  • 43. Data: 2009-03-11 22:04:54
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Andrzej Adam Filip" napisał w wiadomości

    > To może mnie oświecisz czy to poniżej to faszyzm? :-)
    > http://groups.google.com/group/soc.culture.polish/ms
    g/b6f2e98cfbd0efe8

    To chyba raczej choroba psychiczna :)

  • 44. Data: 2009-03-11 23:07:51
    Od: brackenpl <z...@o...pl>

> [...]
    > ruchomą,
    > podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5. § 2. Tej
    > samej karze,
    > podlega kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje cudzy program
    > komputerowy w
    > celu osiągnięcia korzyści majątkowej.
    >
    > Tym razem fakt popełnienia przestępstwa uwarunkowany jest działaniem w celu
    > osiągnięcia korzyści majątkowej, więc dotyczy tylko handlujących
    > piratami lub
    > osób wykorzystujących nielegalne oprogramowanie w prowadzonej działalności

    Prawnikiem nie jestem ale:

    cyt:
    "Oskarżony działał niewątpliwie w celu osiągnięcia korzyści majątkowej i
    taką korzyść osiągną, a odpowiada ona wartości poszczególnych programów
    komputerowych i gier komputerowych..."

    sąd uznał za osiągnięcie korzyści majątkowej sam fakt, że nie zapłaciłeś
    za oprogramowanie, które nie jest dostępne bezpłatnie. Nie wiem czy
    dobrze odczytałem intencję Sądu i czy Sąd słusznie zinterpretował Art.
    278 § 1 (K.K). Może ktoś mądrzejszy się wypowie

    BR

  • 45. Data: 2009-03-11 23:38:22
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik brackenpl napisał:
    [..]
> [...]
    > dobrze odczytałem intencję Sądu i czy Sąd słusznie zinterpretował Art.
    > 278 § 1 (K.K). Może ktoś mądrzejszy się wypowie

    Oczywiste jest, że sąd się totalnie skompromitował.
    Po pierwsze sam przyznaje w uzasadnieniu, że oprogramowanie zostało
    zainstalowane z kopii utworów wprowadzonych do obrotu legalnie.
    Po drugie bzdurząc w oparach absurdu - a może dopalaczy? - o papierkach,
    fakturach, naklejkach i innych srejkach podczas gdy ustawa jest
    jednoznaczna.

    Można by tam jeszcze wytykać mnóstwo rzeczy, tylko po co?
    W normalnym kraju taki sąd zostałby natychmiast wysłany na zasłużoną
    emeryturę, ale cóż... żyjemy w Polsce i pewnie apelacja przybije to
    twierdząc, że sędzia jest niezawisły i kieruje się... itd.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 46. Data: 2009-03-12 03:41:29
    Temat: Re: Wyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnych [zakaz używania internetu]
    Od: ant <a...@n...tld>

    witek wrote:
    > za spamowanie gdzie popadnie
    > jakis paragraf na pewno sie znajdzie.

    Na trolle są plonkownice, na spamerów RBLe.
    Czy może karać za to dożywociem?

    SPAM to niezamawiana korespondencja handlowa, a nie wygłaszanie
    swoich mniej lub bardziej popularnych poglądów.

    Skoro boukuna za spamowanie byś posadził, to rozumiem,
    że Wiktorię Święcicką i cały ICIC postawilbyś pod ścianą
    i rozstrzelał?

    http://spam.jogger.pl/2006/05/29/miedzynarodowe-cent
    rum-informacyjno-konsultingowe-icic/
    http://prawo.vagla.pl/node/6390
    http://www.lemat.priv.pl/index.php?m=page&pg_id=106

  • 47. Data: 2009-03-12 03:45:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ant wrote:

    > SPAM to niezamawiana korespondencja handlowa

    serio? skąd wziąłeś tą handlówkę?

  • 48. Data: 2009-03-12 04:17:10
    Od: ant <a...@n...tld>

    boukun wrote:
> [...]
    > Sprint, Robbo Millenium, Avira Antivir Personaleditin Classic, Sponebob
    > Schwammkopf, które uzyskał za pomocą czynu zabronionego polegającego na
    > zainstalowaniu tychże programów bez posiadania oryginalnych nośników,
    > licencji,
    > certyfikatów autentyczności lub dowodu rejestracji, czym spowodował
    > straty o
    > łącznej wysokości 4.379 złotych na szkodę Agencji HetMan,
    > Lege-Artis-Service
    > oraz Stowarzyszenia Pro reprezentujących producentów wymienionych

    Avira Antivir Personaleditin Classic - przecież to soft
    do prywatnego użytku, a nośnikiem jest Internet.

> [...]
    > celu osiągnięcia korzyści majątkowej, przyjął nieodpłatnie od innej
    > osoby, a
    > następnie zainstalował na dysku twardym swojego komputera uprzednio
    > zwielokrotnione bez wymaganego uprawnienia programy komputerowe:
    > - ABBYY FineReader 5.0 Sprint o wartości 248 zł - czym naruszył prawa
    > autorskie
    > firmy
    > ABBYY Software House reprezentowanego przez Agencję
    > HetMan
    > w ramach
    > Stowarzyszenia Polski Rynek Oprogramowania,

    To chyba dodają do skanerów?

    > Dowód: wyjaśnienia oskarżonego - k- 857-857v.
    > opinia biegłego Ryszarda Piotrowskiego - k- 525
    > W marcu 2006r. Jarosław Niedźwiecki był właścicielem komputera typu PC w
    > obudowie z napędami DVD - ROM i CD - ROM, z nalepką z napisem HSI P4
    > MAIN BOARD
    > i z napisem na komputerze SP Super Power. Nie posiadał w nim
    ^^^^^^^^^^^^^^

    ROTFL.

    > W dniu 09.03.2006r. oskarżony zainstalował na dysku twardym komputera
    > Tego
    > samego dnia zainstalował również darmowy i ściągnięty z Internetu program
    > RealPlayer v.10.5 firmy RealNetworks Inc. W dniu 11.03.2006r. oskarżony
    > dokonał
    > instalacji ściągniętego z Internetu darmowego programu Avira Antivir
    > PersonalEdition Classic firmy Avira GmbH.

    Dlaczego powyższe się w ogóle znalazło tutaj? Żeby było dramatyczniej?
    To teatr, czy sąd?

    > Oskarżony w kwietniu 2006r. zamieścił w internecie dwa zdjęcia swojego syna
    > Dawida, na których widoczne są obnażone narządy płciowe chłopca.
    > Opatrzył je
    > podpisem: "Dawid nie jest jeszcze obrzezany, ale nie widzę przeszkód, bo
    > on jako
    > jedyny w rodzinie nie jest jeszcze ochrzczony. Może zostać jeszcze waszym
    > mesjaszem".

    Ostro pojechałeś.

> [...]
    > autorskie należą do Avira GmbH,
    > - RealPlayer v.10.5, zainstalowany 09.03.2006r., prawa autorskie należą do
    > RealNetworks Inc.
    > W odniesieniu do programów komputerowych zainstalowanych na twardym dysku
    > komputera w przypadku nieposiadania przez użytkownika licencji (licencja w
    > różnej formie: dowodu zakupu, dowodu rejestracji programu, licencji,
    > naklejki,
    > oryginalnej płyty) takie oprogramowanie można uznać za nielegalne.
    > Biegły wskazał, że prawa autorskie do programów i gier na PC są

    Nie uważacie, że to jest perfidne nadużycie?

> [...]
    > zł, Microsoft Picture It! Foto Premium 9 - 182 zł, Microsoft Windows XP
    > Professional wersja 2002 - 1.490 zł. Agencja wskazał też, że wyznacznikiem
    > legalności programów jest posiadanie: 1. oryginalnego nośnika, 2.
    > oryginalnej
    > licencji, 3. w przypadku firm - dodatkowo faktury zakupu danego
    > programu, 4. w
    > zależności od producenta: pudełko, instrukcję obsługi, certyfikat
    > autentyczności, dowód rejestracji. Aby uznano posiadany program za legalny
    > należy wykazać posiadanie co najmniej dwóch elementów z wyżej wymienionych.

    Jak spełnić ten warunek w przypadku np. RealPlayera?

    > Agencja wskazała też, że spośród w/w programów żaden nie był dołączany do
    > czasopism w pełnej, komercyjnej wersji. Ponadto programy te nie były
    > udostępniane w pełnej, komercyjnej wersji przez producentów,
    > dystrybutorów lub
    > inne podmioty z nimi związane, w Internecie. Programy były i są
    > udostępniane w
    > Internecie przez tzw. serwisy pirackie - warez, strony piratów, w
    > szczególności

    Kłamstwo (które później prostowali, ale i tak chamówa).
    Strona producenta: http://uk.real.com/player/select/
    Strona producenta: http://www.free-av.com/en/download/index.html

    Zastanawia mnie jedno, skoro jesteś przedsiębiorczy, jak to psycholog wyraził,
    to czemu nawet system operacyjny miałeś piracki? Przecież używanie pirackiego
    XP to katorga. W sam raz dla masochistów.

  • 49. Data: 2009-03-12 05:10:47
    Od: ant <a...@n...tld>

    witek wrote:
    > serio? skąd wziąłeś tą handlówkę?

    No ok:

    <http://pl.wikipedia.org/wiki/Spam>

    <cytat>
    Istotą spamu jest rozsyłanie dużej ilości informacji o jednakowej
    treści do nieznanych sobie osób. Nie ma znaczenia, jaka jest treść
    tych wiadomości. Aby określić wiadomość mianem spamu, musi ona spełnić
    trzy następujące warunki jednocześnie:
    1. Treść wiadomości jest niezależna od tożsamości odbiorcy.
    2. Odbiorca nie wyraził uprzedniej, zamierzonej zgody na otrzymanie
    tej wiadomości.
    3. Treść wiadomości daje podstawę do przypuszczeń, iż nadawca wskutek
    jej wysłania może odnieść zyski nieproporcjonalne w stosunku
    do korzyści odbiorcy.
    </cytat>

    Nie znam jego wszystkich wypowiedzi, ale nie mam wrażenia, aby wysyłał:
    "dużą ilość informacji o jednakowej treści do nieznanych sobie osób"
    bo wysłał jedną wiadomość na grupę, nawet jeśli wysłał ich więcej
    to przypuszczam, że nie były "o jednakowej treści" i pewnie
    słał je na grupy, na których ludzie go już "znali" a on ich
    (cokolwiek to znaczy) - uczestnicząc w grupie.

    Ad. 2. Czytając / uczestnicząc w grupie dyskusyjnej niejako zgadzasz
    się na otrzymywanie informacji od nieznanych osób.
    Do tego ta wiadomość nie była kierowana do konkretnego odbiorcy
    tylko do grupy dyskusyjnej, a nie ma nakazu czytania tych grup.

    Ad.3. Jakie zyski odniósł? Bo wg. mnie tylko straty w postaci wyroku ;-]

  • 50. Data: 2009-03-12 05:19:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ant wrote:

    > Nie znam jego wszystkich wypowiedzi, ale nie mam wrażenia, aby wysyłał:
    > "dużą ilość informacji o jednakowej treści do nieznanych sobie osób"

    oj nawysyłał się nawysyłał i jeszcze się stawiał jak się go prosiło,
    żeby sobie odpuścił te grupy, które nie mają z tematyką jego bredni nic
    wspólnego.
    A żeby się go łatwo nie dało wyciąć to zmieniał nicki jak rękawiczki.
    Dopiero jak się zestarzał to sie ustatkował i dało się go sensownie do
    KF wsadzić.