  • 1. Data: 2009-03-11 13:04:20
    Temat: Ubezpieczenie na życie - urodzenie dziecka
    Od: "getsoft" <k...@g...pl>

    Witam,
    jak firmy ubezpieczeniowe chronią się przed takim przypadkiem:
    - za 6 miesięcy ma urodzić się dziecko mojej żonie,
    - ubezpieczam się w firmie ubezpieczniowej (na życie lub podobne),
    - po urodzeniu dziecka otrzymuje pieniądze, w PZU chyba 1500zł

    W takim przypadku można się ubezpieczyć w kilku / nastu firmach i w
    przypadku urodzenia dziecka zgarnąć kilkanaście tysięcy. Jak jednak jest w
    praktyce, jak firmy się przed tym chronią?

  • 2. Data: 2009-03-11 13:06:35
    Temat: Re: Ubezpieczenie na życie - urodzenie dziecka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    getsoft pisze:
> [...]
    > przypadku urodzenia dziecka zgarnąć kilkanaście tysięcy. Jak jednak jest w
    > praktyce, jak firmy się przed tym chronią?

    Zwykle jest zapis, że wypłata ubezpieczenia z tego przypadku nie
    należy się w ciągu 9 miesięcy od zawarcia umowy.

    Zresztą co to za szkoda - urodzenie dziecka...

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-03-11 13:09:21
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    getsoft pisze:
> [...]
    > - ubezpieczam się w firmie ubezpieczniowej (na życie lub podobne),
    > - po urodzeniu dziecka otrzymuje pieniądze, w PZU chyba 1500zł

    Nie otrzymujesz, chyba że przenosi 3 miesiące. W umowie masz 9 miesięcy
    karencji.

    > W takim przypadku można się ubezpieczyć w kilku / nastu firmach i w
    > przypadku urodzenia dziecka zgarnąć kilkanaście tysięcy. Jak jednak jest w
    > praktyce, jak firmy się przed tym chronią?

    No w wielu pewnie możesz, bo czemu nie, ale pewnie w każdej masz tak,
    jak w PZU, że 9 miesięcy karencji.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2009-03-11 13:17:58
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > - ubezpieczam się w firmie ubezpieczniowej (na życie lub podobne),
    > - po urodzeniu dziecka otrzymuje pieniądze, w PZU chyba 1500zł

    Nie otrzymujesz, bo karencja wynosi min.6 m-cy (PZU tak miało) do nawet 12
    m-cy. Kiedy PZU miało 6 m-cy wykupiłem w robocie pakiet VIP. Co miesiąc
    płaciłem 150 zł, a po 7 m-cach zwinąłem 6 tys zł. i oczywiście zrezygnowałem
    z w/w pakietu.

    *

  • 5. Data: 2009-03-11 13:18:25
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

    Użytkownik "getsoft" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przypadku urodzenia dziecka zgarnąć kilkanaście tysięcy. Jak jednak jest w
    > praktyce, jak firmy się przed tym chronią?

    Normalnie, wypłacą jeśli dziecko urodzi się po 9 miesięcach od wykupienia
    polisy.

  • 6. Data: 2009-03-11 18:49:41
    Od: "Easy" <e...@o...nospam.org>

    > Nie otrzymujesz, chyba że przenosi 3 miesiące. W umowie masz 9 miesięcy
    > karencji.

    > No w wielu pewnie możesz, bo czemu nie, ale pewnie w każdej masz tak, jak
    > w PZU, że 9 miesięcy karencji.

    a nawet 10.
    Przecwiczone na wlasnej skórze.
    gupia kadrowka przetrzymala moje papiery w miedzyczasie okazalo sie ze
    jestem w ciazy i pomimo ze nie moja wina nie dostalam ani grosza.

    E.

  • 7. Data: 2009-03-12 08:15:41
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "getsoft" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    odpowiedzi kilka, ale jak mi sie wydaje, zadna na wlasciwa czesc pytania

    mam wrazenie ze pytajacemu bardziej chodzilo o wyplate kilku kwot z kilku
    ubezpieczalni za to samo zdarzenie, niz o ubezpieczenie w czasie ciazy

  • 8. Data: 2009-03-12 09:09:00
    Od: "Vasco" <v...@p...fm>

    > a nawet 10.
    > Przecwiczone na wlasnej skórze.
    > gupia kadrowka przetrzymala moje papiery w miedzyczasie okazalo sie ze
    > jestem w ciazy i pomimo ze nie moja wina nie dostalam ani grosza.

    U mnie sytuacja byla zupelnie inna. Podjalem _pierwsza_etatowa_ prace (2002
    r.), podpisalem pierwszego dnia umowe ubezpieczeniowa, po 5 dniach zona
    urodzila i bez problemu otrzymalem swiadczenie z PZU.

    Vasco