  • 1. Data: 2009-03-11 12:42:04
    Temat: Czy oświadczenie o uznaniu długu jest ważne?
    Od: "koll" <k...@o...pl>

    Witam. Postaram sie jak najkrocej
    Otoz problem polega na tym iz kolega jest mi winien pewna sumie pieniedzy.
    Spisalem z nim oswiadczenie o uznaniu dlugu (ja napisalem na komputerze, a on
    wlasnorecznie dopisal termin w jakim zobowiazuje sie zwrocic pieniadze, date
    spisania oswiadczenia i podpis)

    Oswiadczenie brzmi tak:

    Ja (imie i nazw.) legitymujacy sie dowodem os. serii, nr. zamieszkaly w miescie
    X ul. Yoswiadczam iz uznaje moj dlug w wys. XXX (slownie:XXXXXX)i wobec YYYY
    leg. sie dowodem os. serii, numer, zam. w YYYYY i zobowiazuje sie splacic cala
    nalezna sume do 1 kwietnia 2009

    Miejscowosc, dnia...................

    Podpis

    Problem polega na tym, ze piszac ww. oswiadczenie pomylilem jego serie i numer
    dowodu - sa to dane innej osoby. Pozostale jednak dane sie zgadaja na 100%,
    jest adres, imie i nazwisko oraz podpis

    Czy oswiadczenie takie jest wazne????? Prosze o pomoc!!!!!!!!

  • 2. Data: 2009-03-11 12:47:42
    Temat: Re: Czy oświadczenie o uznaniu długu jest ważne?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    koll pisze:
> [...]
    > jest adres, imie i nazwisko oraz podpis
    >
    > Czy oswiadczenie takie jest wazne????? Prosze o pomoc!!!!!!!!

    Jest ważne, najważniejszy jest podpis.

    A na przyszłość: jaki jest sens wpisywania do takich oświadczeń tylu
    bzdetów?
    "Oświadczam, że pożyczyłem od XXX sumę YYY i oddam ją do ZZZ"
    podpis

    i tyle. To podpis jest elementem identyfikującym dłużnika. A najlepiej,
    jakby wystawił weksel.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-03-11 12:51:22
    Od: "koll" <k...@o...pl>

    Wiem, ze bzdety, ale chyba zawsze lepiej napisac wiecej niz mniej, a po prostu
    sie na tym nie znam i wolalem zeby wzystko bylo napisane tak w razie "W".

  • 4. Data: 2009-03-11 12:58:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    koll pisze:
    > Wiem, ze bzdety, ale chyba zawsze lepiej napisac wiecej niz mniej, a po prostu
    > sie na tym nie znam i wolalem zeby wzystko bylo napisane tak w razie "W".

    Nie, lepiej napisać mniej, bo wtedy jest mniejsze prawdopodobieństwo
    pomyłki - jak widać. Równie sensowne byłoby na przykład podanie numera
    buta dłużnika (też przecież jakaś dana identyfikacyjna).

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-03-11 19:18:38
    Od: "nomenomen" <n...@s...pl>

    "koll" <k...@o...pl> wrote
    > Czy oswiadczenie takie jest wazne????? Prosze o pomoc!!!!!!!!

    To ja się podłączę pod wątek. Czy nie nie lepiej jest w takiej
    sytuacji poprosić o weksel? Jeśli tak to jak powinno się go
    wypełnić, żeby był wygodny dla wierzyciela i jednocześnie do
    przyjęcia przez dłużnika?

  • 6. Data: 2009-03-11 23:43:22
    Od: "koll" <k...@o...pl>

    A tak przy okazji sorki za dodatkowe pytanie ale..... na ie est pan osoba
    wiarygodna? Mial pan juz d czynienia z taka sytuacja, jest pan prawnikiem etc..>

  • 7. Data: 2009-03-12 09:02:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    nomenomen pisze:
> [...]
    > sytuacji poprosić o weksel? Jeśli tak to jak powinno się go
    > wypełnić, żeby był wygodny dla wierzyciela i jednocześnie do

    Weksel jest ok :)

    Kraków, 20 stycznia 2009r.
    Dnia 15 maja 2009r. zapłacę za ten weksel na zlecenie
    Jana Kowalskiego sumę tysiąc złotych. Płatny w Warszawie.
    Alfons Buldożer

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-03-13 09:11:23
    Od: Piotr Jarzebski <p...@b...net>

    koll pisze:

    > A tak przy okazji sorki za dodatkowe pytanie ale..... na ie est pan osoba
    > wiarygodna? Mial pan juz d czynienia z taka sytuacja, jest pan prawnikiem etc..>

    Zapytaj jeszcze o numer dowodu :D