  • 1. Data: 2009-03-11 10:12:45
    Temat: Narodowy Spis Powszechny
    Od: ant <a...@n...tld>

    Czy publiczne nakłanianie obywateli do udzielania nieprawdziwych informacji
    w trakcie Narodowego Spisu Powszechnego podpada pod jakiś paragraf?

  • 2. Data: 2009-03-11 10:28:17
    Temat: Re: Narodowy Spis Powszechny
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Czy publiczne nakłanianie obywateli do udzielania nieprawdziwych
    > informacji
    > w trakcie Narodowego Spisu Powszechnego podpada pod jakiś paragraf?

    Nie. Zresztą ja w poprzednim spisie grzecznie podziękowałem ankieterowi. Coś
    się wymądrzał o jakiś karach, paragrafach itp. itd.

    *

  • 3. Data: 2009-03-11 11:31:15
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    *piotr'ek* wyskrobał(a):
    > Nie. Zresztą ja w poprzednim spisie grzecznie podziękowałem
    > ankieterowi. Coś się wymądrzał o jakiś karach, paragrafach itp.
    > itd.

    Bo? Widzisz jakiś problem w udzielaniu informacji, które mogą pomóc w -
    nazwijmy to - zarządzaniu wspólnotą, która nazywa się Polska?

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2009-03-11 11:36:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    .B:artek. pisze:
    > *piotr'ek* wyskrobał(a):
    >
    > Bo? Widzisz jakiś problem w udzielaniu informacji, które mogą pomóc w -
    > nazwijmy to - zarządzaniu wspólnotą, która nazywa się Polska?

    A to mamy gospodarkę centralnie planowaną, czy wolny rynek?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-03-11 11:38:41
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > Bo? Widzisz jakiś problem w udzielaniu informacji, które mogą pomóc w -
    > nazwijmy to - zarządzaniu wspólnotą, która nazywa się Polska?

    Tak widzę, niech Oni rzeczywiście zajmą się zarządzaniem a nie inwigilacją.
    Wszyscy utrzymujemy Państwo z naszych podatków, po to żeby w tej naszej
    wspólnocie żyło się lepiej. Zbieranie informacji o obywatelach nie służy
    temu, wzmacnia tylko władzę tych, którzy mają dostęp do tych informacji.
    Niech oni się lepiej zajmą dobrym gospodarowaniem a nie szpiegowaniem.
    Czy to też Ci się podoba:
    http://wiadomosci.onet.pl/1930951,11,1,1,,item.html

    --

    pozdrawiam,
    Mariusz

  • 6. Data: 2009-03-11 12:12:03
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Liwiusz wyskrobał(a):
    > A to mamy gospodarkę centralnie planowaną, czy wolny rynek?

    A co ma jedno z drugim wspólnego? Nawet w wolnym rynku instytucje publiczne
    planują jakieś inwestycje, kierunki rozwoju np. infrastruktury itd. W tym
    planowaniu (czy "przewidywaniu strategii rozwoju") trzeba się oprzeć na
    jakichś danych, które chociażby w miarodajny sposób potwierdzały to, co być
    może jest dostrzegalne (albo i nie), i pokazywały trend na najbliższe lata.

    --
    .B:artek.

  • 7. Data: 2009-03-11 12:13:36
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    MariuszM wyskrobał(a):
> [...]
    > dostęp do tych informacji. Niech oni się lepiej zajmą dobrym
    > gospodarowaniem a nie szpiegowaniem. Czy to też Ci się podoba:

    Nawet prosty baca na halach wie ile ma owiec w stadzie, jakiej płci, ile z
    nich będzie miało młode i w jakim mniej więcej wieku są. To też jest
    inwigilacja czy jednak coś, co pomaga w zarządzaniu?

    --
    .B:artek.

  • 8. Data: 2009-03-11 12:20:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    .B:artek. pisze:
> [...]
    > z nich będzie miało młode i w jakim mniej więcej wieku są. To też jest
    > inwigilacja czy jednak coś, co pomaga w zarządzaniu?

    Czyli co, my jesteśmy baranami, a naszym właścicielem jest państwo?
    Jeśli tak, to faktycznie, spis powszechny ma sens.

    Jeśli jednak uważamy się za wolnych ludzi, to pytanie o takie
    szczegóły jest bezsensowne. Skąd państwo ma wiedzieć, czego i ile robić?
    W sumie nie powinno wiedzieć, bo nie jest od tego, aby prowadzić
    działalność gospodarczą. A nawet jeśli, to: skąd prywatny piekarz wie,
    ile bułek upiec? Skąd właściciel stacji ma wiedzieć ile paliwa
    zatankować do swoich zbiorników? Skąd właściciel mieszkania ma wiedzieć
    po jakiej cenie wynająć swoje lokale? Skąd właściciel restauracji ma
    wiedzieć ile steków kupić? Tych wszystkich wiadomości dostarcza rynek,
    miliony ludzi poprzez swoje działania powodują, ze popyt i podać dóbr
    się równoważy, a nie jest tak, że urzędnik zdecyduje, że czegoś ma być
    2000 po 40zł, bo tak wynikło po obliczeniu na podstawie danych
    statystycznych. Zazwyczaj tego typu obliczenia są nic nie warte. W
    Warszawie wybudowano piękne parkingi Park&Ride i teraz stoją puste, z
    pewnością na etapie ich powstawania były bardzo "dobre" statystyczne
    dowody na temat potrzeby takiej inwestycji, niemniej jednak rynek
    zweryfikował to ujemnie.

    --
    Liwuisz

  • 9. Data: 2009-03-11 12:21:23
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Nawet prosty baca na halach wie ile ma owiec w stadzie, jakiej płci, ile z
    > nich będzie miało młode i w jakim mniej więcej wieku są. To też jest
    > inwigilacja czy jednak coś, co pomaga w zarządzaniu?

    Widzisz... baca to wie, a "oni" to chcą zebrać w formie spisu. \

    *

  • 10. Data: 2009-03-11 12:23:40
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Bo? Widzisz jakiś problem w udzielaniu informacji, które mogą pomóc w -
    > nazwijmy to - zarządzaniu wspólnotą, która nazywa się Polska?

    A co mają moje preferencje seksualne do zarządzania? Resztę danych mają w
    skarbówkach, urzędach pracy i bazie pesel więc wynocha!

    *