  • 1. Data: 2002-10-14 20:53:36
    Temat: Wyrok Trybunału - ostateczny?
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    Witam!
    Mam pytanie dotyczące wyroku TK w sprawie ustawy o ochronie praw
    lokatorów,...... Media krzyczą, co to będzie od 1 grudnia z czynszami w
    prywatnych kamienicach itp.
    Jako administrator takiej kamienicy zadałam pytanie naszemu prawnikowi,
    kiedy mam wysłać pisma o podwyżkach i jaki dać okres wypowiedzenia.
    Usłyszałam dziś odpowiedź, iż wyrok TK musi być potwierdzony przez Sejm a to
    jeszcze potrwa...???? Zaskoczyło mnie to i już nie wiem, czy media robią
    szum czy też właściciel powinien zmienić prawnika.
    Bardzo bym prosiła o odpowiedź co się dzieje teraz z tą ustawą.
    Pomijam fakt, iż nie mogę nigdzie w internecie znaleźć tego wyroku TK. Ma
    ktoś jakiś pomysł?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam

    Elżbieta

  • 2. Data: 2002-10-14 21:41:18
    Temat: Re: Wyrok Trybunału - ostateczny?
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam!

> [...]
    > Bardzo bym prosiła o odpowiedź co się dzieje teraz z tą ustawą.
    > Pomijam fakt, iż nie mogę nigdzie w internecie znaleźć tego wyroku TK. Ma

    Cóż, nie chciałbym się mądrzyć, ale z mojego punktu widzenia wątpliwe są
    kwalifikacje Twojego prawnika. Sejm mógł odrzucić orzeczenie Trybunału
    Konstytucyjnego większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy
    ustawowej liczby posłów, ale to prawo przysługiwało mu przez 2 lata od
    wejścia w życie Konstytucji, a dzisiaj mija pięciolecie jej obowiązywania.
    Obecnie orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego mają moc powszechnie
    obowiązującą i są ostateczne. Orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego wchodzi w
    życie z dniem ogłoszenia, chyba że Trybunał określił inny termin utraty mocy
    obowiązującej aktu normatywnego.
    Orzeczenie Trybunału w sprawie niezgoności z Konstytucją niektórych przepisów
    ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i zmianie
    Kodeksu cywilnego zostało ogłoszone w dzienniku ustaw nr 168 z dnia 10
    października 2002 r. Przeglądałem ten wyrok i nie znalazłem tam wzmianki o
    odłożeniu w czasie wejścia w życie tego wyroku. Należy więc sądzić, że wyrok
    ten obowiązuje od 10 października 2002.
    Najnowsze dzienniki ustaw zawsze można znaleźć na serwerze Lexa
    (http://www.prawo.lex.pl/).

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl

  • 3. Data: 2002-10-14 22:17:16
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Cóż, nie chciałbym się mądrzyć, ale z mojego punktu widzenia wątpliwe są
    /..../

    Właśnie - ja też nie chciałam i dlatego pytałam na grupie. Cieszę się, że
    dobrze myślałam ale smucę, że trzeba znaleźć nowego prawnika.

    > Najnowsze dzienniki ustaw zawsze można znaleźć na serwerze Lexa
    > (http://www.prawo.lex.pl/).

    Dzięki wielkie za szybką odpowiedź.

    Pozdrawiam

    Elżbieta

  • 4. Data: 2002-10-14 22:34:56
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Najnowsze dzienniki ustaw zawsze można znaleźć na serwerze Lexa
    > (http://www.prawo.lex.pl/).

    A poza tym orzeczenia są jeszcze publikowane bezpośrednio na stronach
    Trybunału: http://www.trybunal.gov.pl

    pozd.Pix